Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti výchovy a vzdělávání dětí s více vadami ve školním věku
Šukalová, Vendula ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na možnosti výchovy a vzdělávání dítěte s více vadami ve školním věku. První kapitola je věnována charakteristice školního věku, vymezení více vad a jejich vlivu na osobnost dítěte. Druhá kapitola pojednává o komunikaci, specifikách diagnostiky dítěte s více vadami a problematice vzdělávání dítěte s více vadami. Třetí kapitola zmiňuje další činitele ve výchovně - vzdělávacím procesu tohoto dítěte. Tvůrčí část obsahuje podrobnou kazuistiku dítěte svíce vadami s prognózou nepříznivého vývoje včetně školního hodnocení a individuálního vzdělávacího plánu. Zvýrazněna je problematika dětského umírání a smrti.
Integrované vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Andersová, Věra ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrovaného vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce tvoří kapitoly mentální retardace, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou a vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Případová studie/kazuistika 13letého chlapce s mentálním postižením, ADHD a poruchou chování demonstruje vlastní problematiku integrovaného vzdělávání v podmínkách běžné školy, resp. možnosti a meze integrovaného vzdělávání. Analýza konkrétního případu ukazuje, že integrace žáka se speciálními potřebami přímo závisí na odborných a lidských předpokladech pedagogů dané školy.
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.
Speciálně pedagogická podpora klientů Domova pro zrakově postižené Palata
Zbořilová, Barbora ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Předmětem bakalářské práce je ucelený popis a charakteristika speciálně pedagogických aktivit Domova pro zrakově postižené Palata. Práce se skládá z několika kapitol, které se zprvu věnují problematice seniorského věku, dále problematice zrakového postižení v seniorském věku a volnému času v kontextu kvality života u seniorů. V poslední části nalezneme charakteristiku speciálně pedagogických aktivit na Palatě, jejich specifika pro seniory se zrakovým postižením a popis jejich průběhu. Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled o speciálně pedagogické podpoře v Domově pro zrakově postižené Palata a díky analýzám speciálně pedagogických činností, pozorování a analýze odborné literatury demonstrovat důležitost a potřebu těchto aktivit v zařízení pro seniory. Klíčová slova - zrakové postižení, senior, Domov pro zrakově postižené seniory Palata, speciální pedagogika, terapie, volný čas Bibliografický odkaz ZBOŘILOVÁ, B. Speciálně pedagogická podpora klientů Domova pro zrakově postižené Palata. Bakalářská práce. Praha : Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D., 2013. 57 s.
Osobnostní rozvoj dětí předškolního věku. Využití rytmických textů u dětí s poruchou autistického spektra
Dovrtělová, Marie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Rytmický text má nezastupitelné místo v životě každého předškolního dítěte. Cílem práce je nalézt způsob, jak tento zásadní vývojový prostředek přiblížit i dětem s poruchou autistického spektra. Práce charakterizuje rytmické texty a zabývá se jejich významem v životě dítěte. Pozornost věnuje i osobnostní a sociální výchově dítěte v předškolním věku. Vychází z rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Věnujeme pozornost způsobu vytváření vizualizovaných rytmických textů a možností jejich užití v běžné mateřské škole. Zjistili jsme, že vizualizované básničky a písničky mohou ovlivnit nejen rychlost a správnost jejich naučení, ale rovněž se mohou stát pomocníky při zavádění metod alternativní a augmentativní komunikace, stejně jako prostředkem pro rozvoj hry a vytváření nových příležitostí pro sociální začlenění dítěte s poruchou autistického spektra.
František Bakule ve světle archivních dokumentů
Turjanicová, Alexandra ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o osobnosti Františka Bakuleho. Vychází především z jeho bohaté pozůstalosti, rukopisů a výrobků Bakulových žáků. Cílem bylo zmapovat nezpracovanou část pozůstalosti v Národním pedagogickém muzeu a knihovně J. A. Komenského. Což se podařilo částečně, neboť je velmi rozsáhlá. Vybrali jsme tedy především části pojednávající o Bakulových zpěváčcích, Dětském výrobním družstvu a také dopisy od bývalých žáků. Největším přínosem této práce je ale kompletní evidence veškerých výrobků a hraček, které děti vyrobily. Dosud žádná taková ani v rámci muzea provedena nebyla. Všechny výrobky byly vyfotografovány, pečlivě změřeny, popsány a rozděleny do skupin. Část práce také tvoří rozsáhlá kapitola přehledně pojednávající o historii péče o osoby s tělesným postižením nejen u nás, ale i v evropských zemích na přelomu 19. a 20. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.