Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  začátekpředchozí125 - 134  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv kondiční přípravy na výkonnost tenisty žákovského věku
Válková, Eva ; Mojžíš, Otakar (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
Vliv kondiční přípravy na výkonnost tenisty žákovského věku Cílem diplomové práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje kondiční příprava výkonnost mladého tenisty. Průběžným testováním analyzuji růst či pokles kondiční výkonnosti u vybrané skupiny hráčů ve věkovém rozmezí 7 - 15 let. Na základě kondičních a tenisových výsledků vyhodnocuji souvislost mezi zlepšenou kondiční a tenisovou výkonností. Následně zjišťuji také pomocí dotazníků, jaký mají vztah ke kondiční přípravě úspěšní a méně úspěšní hráči, a zda má zlepšená fyzická výkonnost u tenistů žákovského věku v tenisovém utkání pozitivní vliv na jejich psychiku. Výsledky práce ukazují, že zlepšená fyzická výkonnost u tenistů žákovského věku má výrazný vliv na zvýšení tenisové výkonnosti. Dále se potvrdilo, že má zlepšená fyzická výkonnost u hráčů v tenisovém utkání pozitivní vliv na jejich psychiku. A úspěšnější hráči se věnují tenisovým, kondičním a regeneračním cvičením častěji než méně úspěšní hráči.
Výuka sjezdového lyžování na 2. stupni základních škol
Kačur, Pavel ; Přibyl, Ivan (oponent) ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo postihnout rozdíly v současné výuce sjezdového lyžování žáků druhého stupně základních škol na lyžařském výcvikovém zájezdu. Výzkum explorativní metodou - dotazníkem byl zaměřen na ověření formulovaných hypotéz a na zjištění rozdílů ve výuce sjezdového lyžování žáků druhého stupně základních škol na LVZ. Výsledky výzkumu umožnily ověřit formulované hypotézy. První hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že většina učitelů na lyžařském výcvikovém zájezdu má kvalifikaci instruktor školního lyžování.", se potvrdila. Druhá hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že snowboarding je oproti sjezdovému lyžování na lyžařský výcvikový zájezd zařazen v daleko menší míře.", se potvrdila. Třetí hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že alespoň polovina učitelů vyučuje na LVZ carvingové oblouky.", se nepotvrdila. Čtvrtá hypotéza, která byla formulována takto: "Předpokládám, že většina učitelů používá při výuce sjezdového lyžování metodiku české školy lyžování.", se potvrdila. Pátá hypotéza, která byla formulovaná takto: "Předpokládám, že převážná většina učitelů pořádá na lyžařském výcvikovém zájezdu slalomový nebo jiný sjezdový závod." se potvrdila.
Orientační hry pro děti mladšího školního věku
Texlová, Tereza ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá přípravou zmíněné věkové skupiny na orientační běh prostřednictvím orientačních her, nikoliv s přímou konfrontací účastníků se speciální mapou pro orientační běh. Zvláštní důraz je kladen na vytvoření vyhovujícího návrhu didaktických postupů a jejich ověření v praxi. Popisuje tedy praktickou aplikaci jednotlivých her i samotného orientačního běhu. Dále zkoumá, zda tato příprava skutečně vede k lepším dosaženým výsledkům v orientačním běhu.
Porovnání úrovně vybraných pohybových subschopností studentů některých pražských středních škol
Štěpán, Michal ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Díky velkému technickému pokroku se zásadně mění životní styl člověka a jeho okolí. Všechny změny však nejsou jen k lepšímu. Zvýšení životní úrovně s sebou přináší také mnoho negativních vlivů, které se podepisují na našem organismu. Popsat vztah technického pokroku s výkonností naší mládeže je hlavním podnětem pro změření hodnot a jejich zpracování. Dnešní mládež je sice obviňována z přílišné lenosti a malé motivace sportovat, ale přízviska zkažená nebo líná se k nim přisuzují neprávem. Kritika nebo rozbor tohoto tématu je zbytečný, už jen díky tomu, že nároky kladené na dnešní adolescenty jsou tak vysoké, že problémy se zanedbáváním sportovních činností jsou přirozené a nevyhnutelné. Navíc rozvoj komunikace a informačních zdrojů pokračuje takovým tempem, že poměr některých aktivit připadajících na volný čas se změnil dost výrazným způsobem.
Využití hry při výuce lyžování dětí mladšího školního věku
Činátl, Pavel ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Jedním z nejpřirozenějších projevů života je pohyb. Radost z pohybu - tedy ze života - by měla být spontánně pěstována v každém z nás již od útlého věku. Právě lyžování může být jednou z cest, která v nás může probudit jedny z nejintenzivnějších prožitků a umožnit nám procítit opravdovou radost ze života. Najdeme-li ve svém srdci místo pro tuto výjimečnou zimní aktivitu, otevřeme se zároveň i okolní přírodě - ledovému království, které nás tak majestátně obklopuje a svou magickou silou učí každého respektovat vnitřní řád přírody - nekonečný koloběh života, který nemůže nikdo z nás zastavit ani změnit jeho směr. Budeme-li pozorně naslouchat a respektovat tuto sílu, naučíme se tím respektovat i sebe navzájem - respektovat život.
Vývoj technologie gymnastického nářadí a její vliv na rozvoj jednotlivých disciplín ve sportovní gymnastice a na školách
Veselý, Jan ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
G y m n a s t i k a , stejně j a k o každý sport, prošla od dob svého vzniku zajímavým vývojem. Ve svých počátcích šlo vlastně o c v i č e n í , které mělo mládež utužovat a p ř i p r a v o v a t ji pro obranu v l a s t i . Měla vést ke kázni a ke zdravému rozvoji t ě l a . B ě h em svého d l o u h é h o vývoje, ale p r o š l a mnoha změnami, které ji nasměrovaly až ke dnešní podobě sportovní gymnastiky. Během tohoto vývoje se v y v í j e l o i g y m n a s t i c k é nářadí, které je s g y m n a s t i k o u nerozlučně s p j a t o . A právě vývoj nářadí j e předmětem této práce. Toto téma jsem si vybral z n ě k o l i k a důvodů. Měl jsem možnost n ě k o l i k let provozovat sportovní gymnastiku a t e n t o druh s p o r t u se mi velice z a l í b i l . Je to sport, který r o z v í j í tělo v mnoha směrech. Je to sport e s t e t i c k ý a n á r o č n ý . Proto j s em se snažil v této práci shromáždit to, co tento sport z t ě l e s ň u j e , j e h o vznik, vývoj Pro svou práci j s em použil pouze sekundární prameny, které jsou uvedeny v seznamu p o u ž i t é l i t e r a t u r y.
Posilovací cvičení jako součást kompenzačních cvičení žáků na 1.st.ZŠ
Vinšová, Jitka ; Zachariášová, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám posilovacím cvičením v rámci kompenzačního cvičení. Toto téma jsem si vybrala, protože jsem sama na sobě začala pociťovat důsledky mého ne příliš aktivního způsobu života. Moje svaly ochabovaly, správného držení těla už jsem nebyla dávno schopná a přidaly se i bolesti páteře. Východisko z této situace je "prosté". Stačí svou nečinnost, či jednostranné zaměstnání kompenzovat vhodným pohybem, mezi které patří i posilování ochablých svalů. Takové problémy se bohužel vyskytují u stále mladších jedinců. Neustále přibývá dětí s nedostatkem pohybu. Právě s nástupem povinné školní docházky a změnou denního režimu dochází k dramatickému omezení pohybu, ať už ve škole, nebo v mimoškolních aktivitách. Děti jsou "nucené" ke statické činnosti ve škole a ve volné chvíli nedostatek pohybu samy často nekompenzují. Sezení ve školních lavicích, nadměrná váha školních aktovek, nedostatečná pohybová aktivita či její úplné nahrazování různými statickými činnostmi, vede postupně k deformacím pohybového aparátu a špatnému držení těla. Právě kompenzační cvičení vyrovnávají tyto negativní jevy. Pomáhají především zajistit správné držení těla, což patří mezi hlavní cíle vyučování tělesné výchovy na prvním stupni. Kompenzační cvičení posilují ochablé kosterní svaly, vyrovnávají případnou svalovou...
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základních škol
Šabatková, Petra ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování návrhu na zkvalitnění výuky volejbalu na 2. stupni základních škol. V souvislosti s tímto cílem se v práci hodlám zabývat zjišťováním informací týkajících se volejbalu, a to především jakou pozornost věnují učitelé na pražských základních školách této sportovní hře, jaké mají k dispozici vybavení a prostředky, jak často je volejbal do výuky povinné i zájmové tělesné výchovy zařazován a jakým způsobem probíhá nácvik volejbalových dovedností. Dále budu zjišťovat, zda se školy účastní turnajů a soutěží organizovaných institucemi typu AŠSK, MHMP a ČVS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   začátekpředchozí125 - 134  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.