Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Testování environmentální gramotnosti u žáků ZŠ a nižších ročníků SŠ
Kasková, Barbora ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
11 ABSTRACT The study reported in this paper was undertaken during autumn 2007 to assess the status of environmental education and awareness of eight-formers living in chosen localities of a different population range. The main objectives of the study were to determine the depth of pupils' knowledge and awareness of environmental issues and problems and their attitude to the environment. Is there a certain homogeneity of environmental awareness and attitudes among most schoolchildren at village, town and the capital? To test the veracity or otherwise of this widely held assumption. The study comprised a detailed questionnaire of a sample of 324 schoolchildren. The study was designed to assess the general characteristics, environmental knowledge, and behavioural pattern of the sample. The research finding in the study indicated that positons of pupils result mainly from all-society views and less reverberate thein own experiences. Informants cann`t context aglomerated enviromental problems with the others global ones yet and they perceive them separately. Only few informats are able to answer what a global problem means. Also a few of them can concretely enumerace just one of the global problems. Lesser of them have awareness of a sustainable growth. Absolute majority of them identify thein selfs with...
Možnosti integrovaného pojetí výuky geografie a hudební výchovy
Holeček, František ; Ceeová, Zuzana (oponent) ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce)
Práce otevírá zatím neřešené téma možností integrované výuky zeměpisu a hudební výchovy. Problematikou se zabývá ve dvou částech. První je rešerše dostupné literatury a zdrojů a shrnuje teoretické předpoklady pro tuto výuku a zatím proběhlé zkušenosti. Konkrétně se tato část zabývá integrovanou výukou obecně, integrovanou výukou v České republice v oblasti přírodních věd a estetických. Dále zpracovává výukové metody vhodné pro integrovanou výuku hudební výchovy a zeměpisu. Druhá část je konkrétním hledáním a navrhováním možností výuky. Z pohledu organizace výuky je členěna na tři části: integrace hudební výchovy do hodin zeměpisu, integrace zeměpisu do hodin hudební výchovy a samostatná integrovaná výuka zeměpisu a hudební výchovy. Pro ilustraci tato část obsahuje konkrétní výukové aktivity. Klíčová slova: integrace, integrovaná výuka, geografie, hudební výchova, projektová výuka
Zhodnocení aktuální nabídky programů středisek ekologické výchovy z hlediska potřeb geografického vzdělávání
Klímová, Tereza ; Kučerová, Silvie Rita (oponent) ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na ekologické výukové programy, kterými lze doplnit výuku geografie ve školách. Výukové programy realizují střediska ekologické výchovy po celé České republice. V práci se čtenář dozví, jak pracují a co všechno nabízejí střediska ekologické výchovy a hlavně o jejich výukových programech. Cílem práce je vybrat z nabídek geograficky zaměřené programy jednotlivých středisek ekologické výchovy. Poté zhodnotit nabídku každého střediska z hlediska počtu nabízených geograficky zaměřených programů, věkové kategorie těch, jimž jsou určeny a forem, kterými probíhají. Provedeno je také zhodnocení podle jednotlivých krajů. Praktickým výstupem práce je seznam geograficky zaměřených programů jednotlivých středisek rozdělený podle krajů a jednotlivých témat. Součástí práce je i krátké pojednání o programech vytvořených společností Fair Trade a simulačních hrách, které jsou v nabídce středisek ekologické výchovy nejčastěji zastoupeny.
Hodnocení zeměpisných učebnic z hlediska ekologické etiky
Seidlová, Martina ; Kučerová, Silvie Rita (oponent) ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce)
Snad většině lidí je jasné, že přírodu je třeba chránit. Důvody této potřeby se však u jednotlivců liší. Právě důvody, proč přírodu chránit, a vůbec postojem k přírodě jako takové, se zabývá ekologická etika, v níž se projevilo několik názorových směrů, z nichž bude věnována pozornost těmto pěti - teocentrismu, antropocentrismu, biocentrismu, ekocentrismu a evoluční etice. Cílem této práce je zhodnotit míru zastoupení zmíněných ekoetických směrů v českých učebnicích zeměpisu. Vzhledem k tomu, že nabídka zeměpisných učebnic je poměrně široká, jsou hodnoceny pouze učebnice určené pro různé typy středních škol těchto nakladatelství - NČCGS, SPN, Fortuna a Fragment.
Revitalizace post-těžebních ploch
Veselý, Martin ; Matějček, Tomáš (oponent) ; Chuman, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce uvádí základní fakta o rekultivacích a jiných metodách, jako je revitalizace nebo přirozená obnova. Rekultivace je způsobem rychlé obnovy rostlinného krytu, ale je značně nákladný a v mnoha případech škodí biodiverzitě obnovovaných ploch. Naproti tomu přístupy, které se zakládají na principech ekologické obnovy, mají mnoho kladů. Mohou vytvořit mnohem hodnotnější krajinné celky a ekosystémy, zvyšují biodiverzitu a zlepšují možnost ochrany vzácných druhů.
Výuka geografie na školách pro zrakově postižené v Česku
Míková, Hana ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
6 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou geografického vzdělávání zrakově postižených žáků a studentů. Cílem je pak předložit nový koncept výuky geografie pro studenty na speciálních školách pro zrakově postižené. Na základě výsledků šetření koncepce výuky geografie, jež proběhlo na Gymnáziu pro zrakově postižené v Praze-Jinonicích, je zpracován modelový tematický celek, prostřednictvím kterého jsou ukázány možnosti využití moderních výukových metod a organizačních forem v procesu výuce studentů s různým stupněm zrakového postižení. Diplomová práce je rozdělena do několika tématických kapitol. Nejprve je pozornost věnována problematice zrakově postižených v obecném kontextu, jsou vysvětleny a definovány základní pojmy spojené s touto problematikou, je popsán informační deficit, který se objevuje u jedinců s poškozeným zrakem, a možnosti jeho zmírnění prostřednictvím reedukace a kompenzace. Navazuje kapitola, která je věnována problematice vzdělávání zrakově postižených a speciálnímu školství zrakově postižených v ČR. Další kapitola se zabývá geografickým vzděláváním zrakově postižených žáků a studentů. Nejprve je obecně objasněno postavení geografie v současném systému vzdělávání a v kutikulárních dokumentech, pak jsou definovány obecné cíle geografické vzdělávání, používané metody a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.