Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza štípané industrie z mladoneolitického sídliště v Lochenicích
Martinková, Michaela ; Stolz, Daniel (vedoucí práce) ; Popelka, Miroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce prezentuje postupy a výsledky analýzy, provedené na dosud nepublikovaném souboru 3158 ks štípané industrie, který byl získán v rámci záchranného archeologického výzkumu, uskutečněného v ploše trasy tělesa dálnice D11 u Lochenic (okr. Hradec Králové). Zkoumaná plocha měla v rámci úsekového členění označení D11-06-6B. V současnosti jde o nejrozsáhlejší zpracovaný soubor z celé české kotliny, který náleží do IV. fáze kultury s vypíchanou keramikou.
Užívání médií mužskými příslušníky kultury fitness
Martinková, Michaela ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o interakci mužských příslušníků kultury fitness s obsahem odkazujícím k této tematice na sociálních sítích. Práce zkoumá souvislosti mezi sledováním těchto obsahů, touhou po budování maskulinity, spokojeností mužů s vlastním tělem či představou ideálního mužského těla. Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky, jak si muži mediální obsahy, které mají inspirovat k vytváření návyků zdravého životního stylu, interpretují a zdali, případně jak, se tyto obsahy podílí na jejich přístupu ke kultuře fitness. Z výzkumu vyplývá, že muži sociálním sítím přisuzují výrazný vliv na jejich pojetí fitness jako životního stylu. Hovoří o silných i slabých stránkách obsahu fitspirace, které ovlivňují vnímání jejich vlastního těla i psychickou pohodu. I když jim příspěvky na sociálních sítích přináší motivaci ke zdokonalování sebe samého a dosahovaní lepších výsledků, obrazy maskulinity na sociálních sítích je nutí soustředit se spíše na estetickou stránku těla, množství svalové hmoty a nikoli na kvalitu života, zdraví a další benefity plynoucí z pravidelné fyzické aktivity.
Štípaná industrie z Obříství (okr. Mělník) v kontextu středních Čech
Martinková, Michaela ; Popelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Burgert, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá základní metodologií zpracování souboru 103 kusů štípané industrie, které byly získány v průběhu záchranného archeologického výzkumu na polykulturní lokalitě Obříství (okr. Mělník) v letech 2008-2011. Výsledky morfologické analýzy artefaktů, jejich kresebné dokumentace a laického určení druhu použitých surovin jsou prezentovány katalogem nálezů. Hodnocený soubor je dále porovnán s analýzami souborů z podobných lokalit ve středních Čechách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Počátky umění a princip nalezeného tvaru ve výtvarné výchově
Martinková, Michaela ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
(ABSTRAKT) Bakalářská práce je vhledem do problematiky počátků umění v období paleolitu, které uvádí v přímou návaznost na tvorbu kamenné industrie. Zdůrazňuje zásadní aspekty tvůrčího využití prekonceptů a schopnosti tvarové asociace, které zkoumá a demonstruje na příkladech artefaktů vzniklých na území jižní Moravy ve střední fázi mladého paleolitu. Jejich smysl nachází také v projevech a koncepcích moderního umění, jejichž prostřednictvím nachází možnosti využití i ve výuce výtvarné výchovy. Klíčová slova: počátek, umění, pavlovien, Věstonice, venuše, gravettien
Vnímání barev u sluchově postižených dětí
Martínková, Michaela ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Cíle práce: Vnímání barev u sluchově postižených dětí The perception ofcolour in deaf children Cílem diplomové práce bylo předložit v teoretické části základní fakta o světě neslyšících a o barvách a jejich vnímání. V praktické části jsem se pokusila s pomocí stanovených hypotéz propojit obě témata. Snažila jsem se najít odpovědi na otázky, zda děti znají studené a teplé barvy, jak je děti vnímají, jaký vztah k nim mají, jak je barvy ovlivňují. Dalším cílem bylo ukázat, že předmět výtvarná výchova nemusí být při vzdělávání neslyšících dětí méně důležitý než jiné předměty. Konečným cílem bylo pokusit se navrhnout vzorovou hodinu výtvarné výchovy, která by sluchově postižené děti rozvíjela nejen po stránce výtvarné, ale i emociální a rozumové. Metoda: Průzkum byl proveden na Speciální základní škole pro sluchově postižené v Praze 5 Radlicích. Skupina, která se průzkumu účastnila, byla smíšená - 2 chlapci a 8 dívek ve věku od 14 do 17 let. Jednalo se o 8 neslyšících dětí slyšících rodičů, 1 nedoslýchavé dítě slyšících rodičů a 1 neslyšící dítě neslyšících rodičů. Metoda průzkumu byla provedena formou dvou písemných anket a tvorbou výtvarných prací (vybarvování předloh mandal) s asistencí osobní a tlumočníka. Anketa číslo 1 obsahovala 9 otázek s možností odpovědí ANO, NE i víceslovních...

Viz též: podobná jména autorů
3 MARTÍNKOVÁ, Markéta
7 MARTÍNKOVÁ, Michaela
1 Martinková, Magda
3 Martinková, Markéta
5 Martinková, Martina
1 Martinková, Milada
1 Martinková, Milena
9 Martinková, Monika
2 Martínková, Magdalena
3 Martínková, Marie
19 Martínková, Marta
7 Martínková, Michaela
9 Martínková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.