Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání seniorů na příkladu projektu Třetí věk
Kramperová, Markéta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu vzdělávání seniorů, které se, díky stále se zvyšujícímu počtu osob v seniorském věku, stalo jednou z cest, jak seniory udržet v aktivním životě. Úvod práce je věnován teoretickým východiskům vzdělávání seniorů, jsou zde vysvětleny pojmy stárnutí, stáří, senior a představeny základní involuční změny, se kterými se senior setkává. Hlavní část této práce je zaměřena na projekt Třetí věk, který realizuje Městská knihovna v Lounech. V daném regionu se do realizace projektu zapojilo již několik stovek osob, čímž se stal největším podobným projektem okresu. Projekt je příkladem dobré praxe úspěšného řešení otázky vzdělávání seniorů na regionální úrovni. Empirické šetření zakončuje hlavní pasáž práce. Je zaměřeno na zjištění motivace ke vzdělávání a jeho případných bariér, které vnímají účastníci projektu, a bylo realizováno dotazníkovým šetřením. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, stárnutí, stáří, senioři, Třetí věk Louny
Trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním
Kovaříková, Julie ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o tréninku kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním a nahlíží na tuto problematiku v kontextu andragogiky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem trénink kognitivních funkcí pro dospělé osoby s psychotickým onemocněním probíhá a jaké může mít přínosy pro své účastníky. V první části práce jsou nastíněna teoretická východiska týkající se deficitu kognitivních funkcí a psychotických onemocnění. Dále je tato část práce věnována specifikům tréninku kognitivních funkcí, kterými jsou například odlišné přístupy k tréninku, jeho didaktické aspekty a efekt. V empirické části je zjišťováno, jaké má trénink kognitivních funkcí přínosy pro účastníky, a zda probíhá efektivně. Tato část popisuje kvalitativní šetření realizováné metodou analýzy dat získaných z rozhovorů s účastníky tréninku kognitivních funkcí pro osoby s psychotickým onemocněním, kteří absolvovali trénink v Green Doors z. ú., Terapeutickém centru Modré dveře nebo v Psychiatrickém centru Praha. Zhodnocení empirického šetření je zaměřeno na doporučení, která by mohla pomoci dosáhnout lepších výsledků tréninku kognitivních funkcí a která by do této problematiky mohla zapojit odborníky z oblasti vzdělávání dospělých. Klíčová slova: trénink, kognitivní funkce, deficit, psychotická onemocnění, speciální andragogika
Participace seniorů na vzdělávacích aktivitách v kontextu demografického stárnutí populace
Macas, Karel ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách v kontextu demografického stárnutí populace. V první části je představena oblast zájmu - stáří a stárnutí, vzdělávání seniorů, demografické stárnutí, funkce a význam vzdělávání seniorů a vzdělávací instituce. Tato část vychází z české i zahraniční odborné literatury a dostupných dokumentů. V druhé části jsou prezentována data týkající se účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách a empirické šetření. Dotazníkové šetření se týká účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách. Zkoumány dále byly bariéry, motivace a soudy seniorů o nabídce aktivit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj zájmového vzdělávání dospělých v českých zemích od roku 1945 do současnosti
Škvorová, Sára ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o vývoji zájmového vzdělávání dospělých na území dnešní České republiky od konce druhé světové války do současnosti. Cílem práce je poskytnout pohled na vývoj funkcí, cílů a obsahu zájmového vzdělávání dospělých na základě studia dobových dokumentů. Téma je zasazeno do kontextu historických a politických událostí, detailně jsou analyzovány vybrané strategické a legislativní dokumenty, které oblast zájmového vzdělávání dospělých upravovaly a upravují. Popsány jsou charakteristické rysy zájmového vzdělávání dospělých a jeho institucionální zabezpečení v jednotlivých etapách vývoje. Klíčová slova: zájmové vzdělávání dospělých, státní osvětová péče, mimoškolské vzdělávání dospělých, celoživotní vzdělávání, celoživotní učení, Dekret presidenta republiky o státní péči osvětové, Zákon o osvětové činnosti, Soběslavský plán kulturně-osvětové činnosti, Národní program rozvoje vzdělávání v České republice, Strategie celoživotního učení
Kompetenční model divadelní herecké profese
Bartoš, Vojtěch ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o kompetencích nezbytných pro výkon povolání divadelní herec/herečka a požadavcích a nárocích na pracovníky v tomto oboru. Cílem práce je vytvoření generického kompetenčního modelu divadelní herecké profese, vhodného pro využívání divadelními organizacemi činoherního zaměření v České republice. Práce přibližuje téma kompetencí a kompetenčního přístupu v personální praxi a věnuje se vybraným teoriím herectví. Na těchto teoretických základech jsou prostřednictvím metody panelu expertů identifikovány kompetence a sestaven generický kompetenční model herecké profese. Klíčová slova: kompetence, kompetenční model, řízení podle kompetencí, herec, herectví, herecká profese, panel expertů, K. S. Stanislavskij
Využití Hamblinova přístupu k evaluaci vzdělávacích aktivit
Kožušníková, Monika ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Hamblinovým modelem evaluace vzdělávacích aktivit, který tento autor v roce 1974 popsal v publikaci Evaluation and Control of Training. Model se skládá z pěti na sebe navazujících úrovní, které jsou v práci podrobně vysvětleny. Po charakterizování každé úrovně následuje výčet a popis metod, pomocí nichž lze aspekty evaluace na každé úrovni hodnotit. Hamblin svůj model evaluace vytvořil pro potřeby vzdělávání v organizaci. Cílem práce je ověřit, zda lze tento model využít i pro evaluaci otevřeného vzdělávací kurzu, případně jak je potřeba ho pro evaluaci otevřeného kurzu upravit. Klíčová slova Evaluace, hodnocení, Hamblinův přístup k evaluaci, evaluace reakcí, evaluace učení, evaluace pracovního chování, evaluace organizace, evaluace konečných hodnot, vzdělávání, kurz.
Vzdělávání jako nástroj zvyšování kvality života seniorů v kontextu sociální péče
Sýkorová, Marie ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
- 4 - ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje zhodnocení současného stavu vzdělávání, péči o seniory a nastínění možností, jak prostřednictvím vzdělávání zkvalitnit péči a v konečném důsledku i spokojenost života seniorů. Práce je zpracována v podobě komparace z odborných pramenů zabývajících se problematikou vzdělávání, péčí o seniory a aktuální legislativou České republiky. Součástí práce je také empirická studie, která je realizována kvantitativním dotazníkovým šetřením ve vybraném domě s pečovatelskou službou. Toto šetření je zaměřeno na další vzdělávání seniorů a jeho aspektů na spokojenost se životem u této věkové populace. Klíčová slova: Stáří, stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, sociální služby pro seniory.
Vzdělávání seniorů na příkladu projektu Třetí věk
Kramperová, Markéta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu vzdělávání seniorů, které se, díky stále se zvyšujícímu počtu osob v seniorském věku, stalo jednou z cest, jak seniory udržet v aktivním životě. Úvod práce je věnován teoretickým východiskům vzdělávání seniorů, jsou zde vysvětleny pojmy stárnutí, stáří, senior a představeny základní involuční změny, se kterými se senior setkává. Hlavní část této práce je zaměřena na projekt Třetí věk, který realizuje Městská knihovna v Lounech. V daném regionu se do realizace projektu zapojilo již několik stovek osob, čímž se stal největším podobným projektem okresu. Projekt je příkladem dobré praxe úspěšného řešení otázky vzdělávání seniorů na regionální úrovni. Empirické šetření zakončuje hlavní pasáž práce. Je zaměřeno na zjištění motivace ke vzdělávání a jeho případných bariér, které vnímají účastníci projektu, a bylo realizováno dotazníkovým šetřením. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, stárnutí, stáří, senioři, Třetí věk Louny
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základních škol
Šokalová, Denisa ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základní školy. První část se věnuje vymezení základních pojmů spojených s profesí učitele a jejich dalším vzděláváním. Dále se zaměřuje jak na proces analýzy vzdělávacích potřeb obecně, tak na konkrétní vzdělávací potřeby učitelů. V druhé, empirické části této práce, uvádím výsledky vlastního průzkumu, které jsem získala provedením dotazníkového šetření mezi pedagogy druhého stupně základní školy a následným rozhovorem s ředitelkou školy. Na základě toho jsou analyzovány vzdělávací potřeby učitelů druhého stupně této základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA: analýza vzdělávacích potřeb, vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, učitel druhého stupně základní školy
Pojetí role vzdělavatele v americké pragmatické filozofii a teorii edukace
Puk, Michal ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Cílem práce je rozebrat a komentovat obecné a návodné poznatky z pragmatistického přístupu k edukaci pro roli vzdělavatele. V práci jsou shrnuty nejdůležitější myšlenky významných pragmatických filozofů. Poté je představen přístup pragmatismu k edukaci a následuje analýza myšlenek vztahujících se k roli vzdělavatele. Práce nalezla určitou podobnost mezi pojetím role učitele (dětí) a vzdělavatele (dospělých) u Deweye, Lindemana a Mezirowa. Byly popsány rysy ve kterých se tato pojetí shodují či podobají a v čem se naopak různí. Hlavní ambicí práce je, že v dílech pragmatistů identifikuje důležité myšlenky pro činnost a roli vzdělavatele a uvádí je do souvislostí. Klíčová slova: pragmatismus, vzdělávání, vzdělavatel, neopragmatismus, teorie edukace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.