Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydropneumatické systémy vozidel
Ševčík, Michal ; Míša, Jiří (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hydropneumatickými systémy odpružení. Jedná se o úzkou vývojovou větev odpružení, jež má na současném trhu stabilní pozici. Přináší s sebou totiž řadu klíčových funkcí, které mohou být zásadní pro hlavní pracovní náplň určitých strojních zařízení. Daní těchto funkcí je často konstrukční a finanční náročnost systému. Z tohoto důvodu je systém v práci porovnáván hlavně s klasickou koncepcí konvenčních systémů odpružení s ocelovými pružinami. Je zde popsána také široká škála funkcí, kterými tento systém může disponovat. Na základě teoretických poznatků je navržena koncepce hydropneumatického systému odpružení na vozidlo Ford TRUCKS 1833 DC. Je provedena série výpočtů určujících základní parametry systému. Získané výsledky jsou využity pro volbu komponentů systému ze současné nabídky na trhu. Hydraulické válce, jež patří mezi hlavní komponenty hydropneumatických jednotek, jsou na základě pevnostních výpočtů konstrukčně navrženy konkrétně po dané vozidlo.
Návrh odpružení terénního motocyklu s elektrickým pohonem
Hlaváč, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem odpružení na elektrický terénní motocykl. Cílem je určit optimální tlumící síly a tuhosti pružin pro motocykl o daných parametrech pro různé hmotnosti jezdců. Byly změřeny vstupní parametry jako tuhost a tlumení pneumatiky, tlumení vidlic a tlumiče používaných na motocyklu stejného typu. Pomocí nich byly vytvořeny tlumící síly pro pokrytí většího rozsahu poměrného útlumu. Dále byly tyto síly a tuhosti pružin testovány při přejezdu nerovností ve vytvořených čtvrtinových a polovičním modelu pro vyhodnocení změny nastavení podvozku na komfort jezdce a jízdní bezpečnost. Z provedených simulací je následně určena optimální tlumící síla a tuhost pružin pro elektrický terénní motocykl.
Design of Electric Urban Vehicle Chassis Components
Nebus, Martin ; Míša, Jiří (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with the design of the chassis components of an electric urban vehicle and its final structural design. The introduction of the thesis contains the division of electric urban vehicles into different categories, which differ in various technical parameters. Subsequently, the different chassis components and their structural designs that can be found on these vehicles are mentioned. A conceptual design is involved in the selection of suitable parts, either commercially available or calculated to meet criteria such as functionality and reliability. The structural design, which has been developed based on FEM analyses, simulations and calculations, provides the final design of the chassis, brake and steering parts.
Design of Electric Urban Vehicle Drive System
Pitoňák, Adam ; Míša, Jiří (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis sets itself into the task of presenting a conceptual design of a powertrain system intended for a small electric vehicle of the L6e category. As a part of this thesis, in the initial part of this work, a survey of components and their optimal arrangement in the powertrain system of a small electric vehicle was carried out. Subsequently, after the presentation of the possible components of the powertrain system, testing of these variants was carried out, both form a mechanical and an electrical point of view, to guarantee the compatibility of the individual parts of the vehicle´s powertrain system. After the evaluation, the optimal variant of the drive system, intended for the concept on a small electric vehicle “Nanos” was selected. To determine the acceleration characteristics and the range of a vehicle equipped with such designed powertrain system, series of acceleration tests as well as vehicle range test according to the first part of the official WMTP cycle, intended for vehicles belonging to the category L6e, were performed. The resulting values of the vehicle´s acceleration and range tests are subsequently compared with the values of already existing vehicles belonging to the same category, thus enabling an overall evaluation of the powertrain system concept.
Design of a torque vectoring control system for a Formula student vehicle
Gadas, Petr ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the challenges of increasing vehicle performance during cornering by implementing an active torque distribution system into a Formula Student racing vehicle. This paper will touch upon the design, simulation, and further testing of the algorithm which, based on selected parameters, distributes the driving torque on the driven axle in order to achieve optimal cornering performance. This system was designed based on targeted dynamic behaviour of a car when driving through a corner. Key results were obtained from simulating the system in a virtual environment and were further validated during physical track testing. The overall aim was to increase vehicle cornering performance and control in order to reduce lap time.
Návrh středu kola pro kompozitní ráfek vozidla kategorie Formula student
Baráni, Michal ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rešeršou stredov kolies a upevnenia ráfikov v oblasti pre formulové vozy. Na základe rešerše navrhnúť konštrukčné riešenie stredu kolesa pre voz Formula Student a následne overiť jeho správnosť pomocou analýzy metódou konečných prvkov pri vhodných okrajových podmienkach. Pri konštrukcii sa prihliadalo najmä na bezpečnosť, hmotnosť a tuhosť komponentu.
Rozjezdové spojky těžkých užitkových automobilů
Fous, Michal ; Míša, Jiří (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje problematiku rozjezdových spojek a odlehčovacích retardérů určených pro užitková vozidla. Zabývá se se principem funkce a konstrukcí spojek pro manuální i automatické převodovky. Dále nastiňuje problematiku materiálů pro spojková obložení a vhodnost jejich využití. Nakonec jsou rozebrány retardéry se zaměřením převážně na olejové, vodní a elektrické.
Měření flexibility komponent podvozku vozidla
Gadas, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem kinematiky a elastokinematiky náprav vozidel, návrhem a výrobou přípravku pro měření poddajnosti jednotlivých komponent podvozku, a následným provedením měření a vyhodnocením dat. Cílem je vyjádřit průběh tuhosti součástí podvozku vozu Formule Student Dragon X, která bude přiřazena počitačovému modelu podvozku v multi-body softwaru, čímž se dosáhne realističtějšího výpočtového modelu pro návrh kinematiky a dynamiky vozidla.
Adaptivní řízení magnetoreologických tlumičů
Míša, Jiří ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh algoritmu řízení adaptivního tlumení prototypových magnetoreologických tlumičů pro formulový vůz kategorie Formula Student. Hlavní náplní práce je návrh a optimalizace algoritmu řízení za pomoci MBS softwaru a skutečně naměřených dat, zaznamenaných během závodu. Dále byla provedena teplotní kompenzace pro potlačení vlivu degradace dynamické viskozity magnetoreologické kapaliny vlivem navýšení provozní teploty a měření vertikální dynamiky vozu na testovacím zařízení 4 - post rig. Cílem celé práce bylo navýšení kontroly vozidla při transientních stavech a lepší využitelnost pneumatik za pomoci změny tlumení v závislosti na aktuálních podmínkách a jízdnímu stavu vozidla.
Měření charakteristiky torzních stabilizátorů náprav vozidel
Haratek, Marek ; Míša, Jiří (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením charakteristik torzních stabilizátorů. Úvodní část vysvětluje funkci stabilizátoru ve vozidle a představuje různé technické možnosti stabilizace. Další část je zaměřena na výpočtovou simulaci vybraných torzních stabilizátorů. Následující části se věnují návrhu zkušebního zařízení pro měření torzních stabilizátorů v laboratoři a samotnému provedení experimentu. Závěrem je vytvořen multibody model torzního stabilizátoru pro demonstraci dosažených výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.