Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Raná institucionální péče o děti v Jihočeském kraji
Neradová, Zuzana ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Nožičková, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice dostupnosti institucionální péče pro děti v raném věku v Jihočeském kraji. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu současné rodinné politiky a s ní související potřeby rodin s dětmi, které ještě nenastoupily do předškolního vzdělávání. Charakterizuje podmínky a formy institucionální péče o děti do šesti let, s důrazem na formy rané péče o děti v České republice, a to včetně aktuálních změn, které jsou v současné době plánovány příslušnými ministerstvy. Mapuje situaci a počet zařízení v Jihočeském kraji. Cílem výzkumné části práce je poskytnout obraz dostupnosti institucionální péče o děti v raném věku v Jihočeském kraji a zmapovat potřeby rodin v oblasti zajištění institucionální péče o děti v raném věku. Hlavní metodou výzkumu je dotazníkové šetření mezi rodiči v Jihočeském kraji, které je doplněno rozhovory s vybranými rodiči-respondenty. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina Rodinná politika Raná péče o děti Dítě v raném věku Rodiče
Bezpečnost a ochrana zdraví dětí v předškolním věku
Turynová, Petra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v předškolním věku. Zaměřuje se na možnosti vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v mateřské škole. Cílem práce je poukázat na důležitost vzdělávání bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí předškolního věku a navrhnout následnou možnou implementaci projektu nazvaného Bezpečí v nebezpečí do vzdělávání dětí v mateřské škole. V práci jsou shrnuté teoretické poznatky o vývojových zvláštnostech dítěte předškolního věku a možných rizicích úrazů. Je zde shrnutý legislativní rámec závazný pro předškolní vzdělávání, z něhož vyplývají zásady pro bezpečnost a ochranu zdraví dětí a jsou zde předloženy očekávané výstupy formulované v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání v dané oblasti. Teoretická část poukazuje na šetření v oblasti vybrané problematiky Českou školní inspekcí a předkládá přehled programů, projektů a materiálů využitelných pro vzdělávání dětí v této problematice. V empirické části práce je využita metoda akčního výzkumu. Zahrnuje dotazníkové šetření, analýzu školních dokumentů, které vedou k bezpečnosti a ochraně zdraví dětí v mateřské škole a navržení projektu. V závěru výzkumu byla využita z důvodu nemožnosti ověření navrženého projektu v praxi (nařízené distanční vzdělávání) metoda expertního...
Pěstování microgreens v mateřské škole
Kapuciánová, Karolína ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá pěstováním microgreens v mateřské škole. Microgreens jsou mladé rostliny různých druhů zeleniny, které se sklízejí přibližně ve stáří deseti dnů. Díky jednoduchosti vypěstování je to vhodná činnost pro děti předškolního věku v mateřské škole. Kromě zdravé potraviny přináší dětem pěstování microgreens příležitost rozvíjet klíčové kompetence a pregramotnosti. Teoretická část práce zpracovává informační základnu pro pěstování microgreens v podmínkách mateřské školy. Zabývá se pěstováním rostlin z hlediska historického, legislativního i didaktického, a také se zabývá jednotlivými druhy microgreens, možnostmi využití a postupy pěstování vhodnými do mateřské školy. Cílem diplomové práce je představit možnost pěstování microgreens v mateřských školách. Empirická část se zaměřuje na navržení a realizaci souboru aktivit, v rámci kterého děti v mateřské škole pěstují microgreens. Mimo pěstování jsou do souboru aktivit přiřazeny i další činnosti, při kterých děti téma microgreens v jednotlivých fázích růstu využívají. Soubor aktivit má především environmentální výchovné a vzdělávací cíle a je tvořen pomocí logického modelu. Je realizován v mateřské škole, kde autorka pracuje, a v dalších 53 třídách, zejména z mateřských škol zapojených do iniciativy Skutečně zdravá škola. Cílem...
Současné reformy institucionální předškolní výchovy ve Spolkové republice Německo
Loudová Stralczynská, Barbora
Práce se zaměřuje na vývoj předškolního vzdělávání v Německu. Je zpracována v rámci přístupů srovnávací pedagogiky a převážně kvalitativně zaměřeného paradigmatu výzkumu. Cílem práce je analyzovat současné reformy předškolního vzdělávání v Německu. Výzkumným designem je případová studie, k jejímuž vypracování bylo užito metody obsahové analýzy dokumentů, polostrukturovaných expertních rozhovorů a zúčastněného pozorování. Výzkum se soustředil jak na systémové nastavení v předškolním vzdělávání, tak na probíhající reformy samotné. Práce nastiňuje vývoj předškolních institucí na německém území, vnější podmínky i možnosti organizace předškolního vzdělávání. Přináší analýzu kurikulárních dokumentů i vhled do soudobých alternativních modelů a inovativních přístupů v předškolním vzdělávání. Tematizuje současnou situaci pedagogického personálu a vývojové tendence v jeho odborné přípravě. Identifikuje aktuální reformy, tendence i výzvy v předškolním vzdělávání v Německu. Německo uskutečnilo v posledních 15 letech řadu reformních kroků v systému nastavení podmínek předškolního vzdělávání na národní i zemské úrovni. Reformy respektují regionální specifika jednotlivých spolkových zemí, ale v zásadních bodech usilují o národní harmonizaci. K nejvýznamnějším reformám patří kvantitativní a kvalitativní rozvoj...
Podpora adaptace dítěte v raném věku v předškolním vzdělávání v Dánsku a Německu
Pouzarová, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Nožičková, Anna (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou podpory adaptace dítěte v raném věku v předškolním vzdělávání v Dánsku a Německu. Cílem práce je analyzovat rámcové podmínky i využívané přístupy předškolních zařízení při adaptaci dětí v raném věku v předškolních institucích v Německu a Dánsku. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje předškolnímu vzdělávání v kontextu systému zemí Dánska a Německa, charakteristice vzdělávacích systémů těchto zemí, vývoji dítěte raného věku a problematice adaptace dítěte v raném věku v předškolním zařízení. Cílem empirické části práce je analyzovat podmínky, personální zajištění a uplatňování adaptačních programů ve třech vybraných zahraničních předškolních zařízeních. Empirická část stanovuje cíle výzkumu, výzkumné otázky a metody, které byly při výzkumném šetření použity. Dále specifikuje tři vybraná předškolní zařízení (jedno v Dánsku, dvě v Německu), charakterizuje jejich prostorové a materiální podmínky a denní režim určený pro děti v raném věku. Následně porovnává shromážděné informace, na jejichž základě vyhodnocuje stanovené výzkumné otázky. V diplomové práci jsou stanoveny dva výzkumné cíle. Zjišťuje, jak probíhá proces adaptace nových dětí v raném věku ve vybraných předškolních zařízení, a pokouší se navrhnout doporučení pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.