Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční optimalizace dílu pro tepelný spínač
Zemek, Albert ; Mašek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem teplovodivé struktury miniaturního tepelného spínače se zaměřením na výrobu pomocí aditivní technologie SLM. Cílem je posoudit možnosti použití kovového 3D tisku na součást určenou primárně k přenosu tepla. V práci je představeno několik koncepcí uspořádání struktur, které jsou dále analyzovány a vyhodnoceny. Výsledky ukazují potenciál aditivních technologií v této oblasti a navržené struktury splňují dle použitých výpočtů požadavek na přenos tepla.
Design of competition model fuselage
Bednář, Peter ; Löffelmann, František (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the design of the fuselage of the competing model aircraft. The introduction describes the student team, Chicken Wings, and also explains the upcoming Air Cargo Challenge 2019. Furthermore, the search section lists the individual types of materials and carbon composite manufacturing technologies. The second part of the thesis deals with the individual phases of the aircraft design and the definition of fuselage. Moreover, the practical part of the thesis begins with a statistical overview of mass-produced models F3B and F5J categories and the subsequent design of the individual parts of the fuselage and the mass analysis of the model. The conclusion justifies the choice of individual parameters.
Design study of the heat switch base plate with single and multi-material topology optimization
Löffelmann, František ; Šplíchal, Jan
A miniaturized heat switch is a device under the development dedicated to control automatic cooling of a space instrument box. The design study presented in this paper focuses on a stiffness issue of the switch base plate which should assure good thermal contact with the instrument box. Due to inner deformations of the switch, base plate deforms which might decrease contact area needed to the heat transfer. Thus several design concepts of the copper base plate were investigated and multi-material additive manufacturing was reviewed. One approach was to decrease deformations of existing geometry by multi-material design by local exchange of copper with steel, first by engineering intuition, then by the stiffness based topology optimization, and finally with the layer-wise topology optimization better respecting manufacturing possibilities. Another approach was to change the geometry and use the topology optimization constrained with a flatness of the base plate but with single material. Finally, deformation changes of all the variants were compared.
Modernizace podkladů pro cvičení z předmětu Technologie výroby letadel
Horčička, Marek ; Löffelmann, František (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je zpracována vybraná část podkladů ke cvičení z předmětu Technologie výroby letadel. V první části je vytvořen základní přehled leteckých materiálů a podmínky jejich tepelného zpracování. Přesněji se jedná o technologie tepelného zpracování ocelí a hliníkových slitin. Dále jsou uvedeny podklady pro technologii tváření profilů a trubek. Celá práce je vypracována v souladu s obsahem cvičení z předmětu Technologie výroby letadel.
Vliv stárnutí na vlastnosti sendvičových materiálů
Smékal, Aleš ; Löffelmann, František (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
První část práce se zabývá obecným popisem sendvičových materiálů. Počínaje skládáním jednotlivých částí sendvičového panelu, způsobu přenosu zatížení, možného vlivu prostředí na lepidlo a zkoušení hotového sendvičového panelu. Druhá část práce je i jejím cílem, experimentálně stanovit degradaci mechanických vlastností sendvičových panelů s kovovými potahy a jádrem po 15 -ti letech stárnutí ve vzdušné atmosféře a po zrychleném stárnutí působením vlhkého tepla a solného prostředí.
Aplikace sendvičové konstrukce na formulový vůz
Žídek, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací sendvičové konstrukce na vůz Formule Student, který nahradí stávající trubkový rám při splnění požadavků FSAE. Úvodní část práce popisuje mezinárodní soutěž Formule Student včetně týmu TU Brno Racing. Poté jsou uvedeny důležitá pravidla pro konstrukci rámů a kompozitních monokoků. Pro zvolenou technologii výroby jsou zjištěny pevnostní parametry potahů z uhlíkových a hybridních vláken. Další část práce pojednává o návrhu sendvičového panelu za využití analytického výpočtu pro určení jeho ohybové tuhosti. Na základě těchto návrhů jsou provedeny tříbodové ohybové a smykové zkoušky. Pomocí MKP simulace je zjištěna torzní tuhost trubkového rámu a koncepce monokoku z navržených sendvičových panelů. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků a možnému postupu výroby monokoku.
Sandwich panels analysis under compressive load using finite elements methods
Seman, Matúš ; Löffelmann, František (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bachelor thesis deals with possibilities of numerical modeling failure mechanism in sandwich panels using final element methods. The first part of the thesis presents theoretical introduction to requirements of sandwich structures and either mathematic formulation of constitutive relations. The purpose of the thesis was to set suitable approcahes of formulation instability problems with applying on laboratory samples. The analysis was done using nonlinear solvers in programes Patran/Nastran and the results have been properly evaluated with experimental work and analytical approach.
Návrh kompozitového směrového kormidla pro letoun L 410 NG
Sokol, Filip ; Löffelmann, František (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní konstrukce směrového kormidla letounu L410 NG vycházející ze současné duralově-plátnové konstrukce. Podle předpisu FAR 23 a jeho oběžníků je navržen postup certifikace kompozitní primární konstrukce letounu. Je navržena konstrukce nového směrového kormidla a z vybraných materiálů proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Programem MSC Patran je z této konstrukce vytvořen MKP model a pomocí softwarů Compost a Nastran provedena pevnostní kontrola.
Návrh přední časti trupu letounu TL-4000 a zástavby motoru
Löffelmann, František ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Práce řeší zástavbu motoru Continental IO-550N do čtyřmístného celokompozitového letounu. Byl proveden rozbor hmot nesených motorovým ložem a podle předpisu CS-23 bylo vypočítáno zatížení lože a příďového podvozku, který je na loži přímo zavěšen. Na základě dostupných informací o obdobných letounech bylo navrženo konstrukční řešení lože, které bylo dimenzováno s ohledem na pevnostní analýzu v systému Nastran/Patran. Dále bylo navrženo vyztužení motorové přepážky, kryty motoru a formy pro jejich výrobu.
Nosné soustavy kluzáků
Löffelmann, František ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Práce pojednává o vlivu geometrických charakteristik na aerodynamické vlastnosti křídel v obecném smyslu, zatížení konstrukce křídla a popisuje typická konstrukční řešení křídel. Dále jsou uvedeny základní požadavky na kluzáky dle předpisu CS-22. Následně jsou popisovány kompozitní konstrukce a je nastíněn postup jejich návrhu. Popsány jsou nosné soustavy dvou rozdílných současných vysokovýkonných větroňů (Schleicher ASW 22, SZD 56-2 Diana-2). Nakonec jsou porovnány moderní kluzáky, jejich výkony a na tomto základě jsou srovnány výkony 15metrové třídy a 18metrové třídy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.