Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí221 - 230  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka plaveckých způsobů v rámci plavecké výuky na 1. stupni ZŠ
Šílová, Tereza ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Výuka plaveckých způsobů v rámci plavecké výuky na 1. stupni ZŠ se zabývá výzkumem plavecké výuky. Cílem výzkumu bylo porovnat výuku jednotlivých plaveckých způsobů v rámci povinné plavecké výuky na 1. stupni ZŠ v různých plaveckých školách v ČR Teoretická část práce charakterizuje plavání jako takové a základní plaveckou výuku. Empirická část obsahuje průběh výzkumu. Závěrečné kapitoly shrnují výsledky výzkumu. Diplomovou práci uzavírá výčet použité literatury a příloh.
Současné metodické směry v plavání kojenců a batolat
Boldišová, Šárka ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce)
Ve své teoretické části předkládá práce nástin historického vývoje kojeneckého a batolecího plavání v České republice i ve světě. Dále přináší přehled současných metodik plavání kojenců a batolat v České republice i ve světě, a podrobněji seznamuje s metodikou BabyClubu Plaváček. V praktické části se práce prostřednictvím dotazníkového šetření pokouší o ověření hypotéz, týkajících se cílů a metod, používaných při plavání kojenců a batolat. Součástí práce je také popis terapeutických postupů práce Igora Carkovského, tak jak byly zaznamenány na pracovním semináři.
Krátkodobé dobrodružné programy pro žáky na 1. stupni ZŠ
Lešinská, Silvie ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Nejméně za posledních dvacet let se člověk postupně vzdaluje přírodě. V současné době, která s sebou přináší trend multifunkčních sportovních areálů a center, se stále více sportovních aktivit odehrává v uzavřených halách a dalších uměle budovaných prostorech. Ve školních podmínkách jsou to tělocvičny, které mohou představovat zejména pro děti uměle vytvořený dobrodružný prostor. Avšak velmi záleží na zájmu a motivaci pedagogů a vychovatelů. Má práce hovoří o vybraných dobrodružných hrách v tělocvičně. Chtěla bych upozornit, že jde pouze o úzký okruh her, který původně vychází z aktivit v přírodě a má poukázat na možnosti jednoho z mnoha využití, zejména pak ve školní tělesné výchově. Navádí, jak výchovně působit a zároveň ovlivnit zájem dětí mladšího školního věku o netradiční aktivity, které využívají běžné náčiní a nářadí neobvyklým způsobem. Vybízí k zapojení fantazie a počítá s tvořivostí a rozvojem dovedností. Většinu námětů jsem čerpala z naší i ze zahraniční literatury, nejvíce pak z publikací Jana Neumana. Částečně jsem vycházela ze své praxe. Svou prací bych ráda přispěla k současné problematice, která řeší nedostatečné využívání dobrodružných her v hodinách školní tělesné výchovy. Snad bude alespoň malou inspirací nejen pro učitele a vychovatele na 1.stupni základních škol.
Rozvoj pohybových schopností a dovedností v pohybových hrách na 2. stupni základní školy
Zákostelnová, Alena ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato práce je zaměřena na pohybové hry, zmapování jejich využívání ve školní tělesné výchově na druhém stupni základních škol, a to v daném regionu. První část práce obsahuje teoretická východiska, konkrétně se zabývá charakteristikou hry a pohybových her, dále pak obdobím adolescence, pohybovými schopnostmi a dovednostmi. Druhá část práce představuje úkoly - vyhodnocení dotazníků, zpracování dostupné literatury k danému tématu, zpracování návrhu testové baterie a její ověření v praxi. Výzkumná část a závěr práce jsou zpracovány do přehledných tabulek, které poskytují pohled na daný problém a dávají reálnou představu o výuce tělesné výchovy a zařazování pohybových her do výuky. Pro větší přehlednost jsou tabulky doplněny grafy. Klíčová slova Hra, hraní, pohybové hry, motorické učení, pohybové schopnosti a dovednosti, školní tělesná výchova, oblíbenost sportů, testová baterie, mimoškolní aktivity.
Pohybové hry ve volejbalové přípravce na 1.stupni základní školy
Boudová, Vladimíra ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této práce bylo sestavit baterii pohybových her pro přípravné volejbalové období a ověřit její účinnost pro efektivní rozvoj speciální motorické výkonnosti ve volejbalu u žákyň mladšího školního věku. Mohu konstatovat, že cíl byl splněn. Na základě zkušeností a studia literatury se mi podařilo sestavit baterii pohybových her pro volejbal, kterou lze využít jako metodickou pomůcku pro tělesnou výchovu na 1. stupni základní školy, pro trénink žáků na základních školách s rozšířenou výukou volejbalu a rovněž v mimoškolních volejbalových přípravkách při sportovních oddílech. Sestavená baterie pohybových her nabízí možnost kvalitnější přípravy žáků mladšího školního věku v přípravném volejbalovém období, což jsem si vytkla jako problém ve 2.kapitole této diplomové práce.
Výuka minibasketbalu na 1. stupni ZS
Krekulová, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Hra je jedním ze základních projevů života. Je strůjcem radosti, pohody, zdraví, relaxace, seberealizace a je prostředkem vedoucím k uspokojování našich potřeb. Nejen v dětství nám pomáhá pochopit vnější svět, začleňovat nás do něj a orientovat se v něm. Hra je však jen lirou, zábavou, prožitkem, simulovaným světem. Ničím víc. Ale i to však stačí k tomu, aby se náš život stal pestřejším a radostnějším. V dětském věku je hra součástí socializace dítěte. Dítě se formou hry daleko snadněji a rychleji učí, a tak jsou hry a jejich formy nutnou součástí učebních osnov. Vyučovací hodiny se pak stávají pro děti více radostné, zábavné a nenucené.
Pohybové a sportovní hry ve volnočasové náplni denního režimu dětí mladšího školního věku ve vybraném regionu
Kropáčková, Markéta ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo zjištění a porovnání využívání pohybových a sportovních her v rámci tělesné výchovy na prvním stupni základních škol, ve sportovních klubech a ve vybrané zájmové organizaci dětí a mládeže. Na základě splnění úkolů diplomové práce mohu konstatovat, že jsem stanovený cíl diplomové práce splnila. Studie měla být rozšířena o srovnání s navazující věkovou skupinou (starší školní věk). Tím by byl vypracován ucelený systém této problematiky protínající se celou základní školní docházkou. Toto srovnání jsem měla provést na základě práce Petra Kincla, který bohužel zatím svou studii nedokončil, proto jsem byla nucena provést obsahové změny a realizovat pouze porovnání pohybových a sportovních her v rámci prvního stupně základních škol, sportovních klubů a vybrané zájmové organizace dětí a mládeže.
Výuka basketbalu ve specializovaných třídách se zaměřením na basketbal
Heinz, Jiří ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Sport a basketbal nevyjímaje se neustále posouvá vpřed a to především díky penězům, které do sportu investují a přinášejí finančně movité společnosti a jednotlivci. Stal se z něj skutečně velký byznys, bohužel se všemi negativními vlivy na samotnou sportovní činnost. Ve své vrcholové podobě se trénink uskutečňuje na základě vědeckého výzkumu, objevují se v něm ale také stále více škodlivé vlivy jako je dopink, touha dosáhnout úspěchu všemi možnými dostupnými prostředky, nezřídka bohužel i bez dodržování morálních pravidel a zásad fair play. Na všechny zainteresované v oblasti sportu jsou kladeny stále vyšší nároky jak fyzické, tak psychické. Jelikož ale pracujeme s dětmi a mládeží, měli bychom se od těchto skutečností při práci s nimi oprostit. Je důležité dodržovat určitá pravidla slušného chování, věkové zvláštnosti dětí, podle kterých uskutečňujeme jejich tréninkový proces. Neméně důležité je už v raném věku vypěstovat u dětí kladný vztah ke sportu a radostný prožitek z pohybu a ze hry samotné. Věřím, že mnou zvolené a navržené učivo, které vychází z části ze zjištěného a z části ze zkoumaného a ověřeného stavu výuky ve specializovaných basketbalových třídách, by mělo posloužit k úspěšnému vedení družstva jako celku a u jednotlivců k lepšímu zvládnutí jejich individuálních činností, tedy basketbalových...
Netradiční sportovní hry v mimoškolních aktivitách dětí mladšího školního věku
Štěpánková, Hana ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
The title of my thesis is "Extraordinary sports within out-of school activities of younger pupilage children This diploma thesis introduces a historical evolution and rules of extraordinary sports like ricochet, squash, floorball, frisbee ultimate, double disc court, baseball, softball, tee ball, korfball, ringo. My thesis is focused on tee ball in detail. In terms of this sport a methodical model of training for pupils of the 4th and the 5th classes in ten training units is formed. Pupils were tested at checking of this methodical model in practise. Methodical model of training contains elaboration of a warm-up with different apparatus and body-builders and different motion plays. Since extraordinary sports in Prague 9 are concerned, two questionnaires have been drawn up - one for physical education teachers of the first grade or for supervisors of out-of school activities focused on extraordinary sports for younger pupilage children, and the second questionnaire for children of the 4th and the 5th classes of the basic school. Testing pupils and regarding results of the questionnaires I can say floorball and ringo are extraordinary sports being played most. Schools dispose of sufficient space conditions for playing of extraordinary sports. Particular schools are best equipped for floorball and ringo...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí221 - 230  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.