Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Velké ´odlišné´ postavy alžbětinského dramatu: Černošské postavy ve čtyřech Shakespearových hrách"
KUŽELOVÁ, Monika
Tato diplomová práce analyzuje postavy tmavé pleti ve čtyřech divadelních hrách Williama Shakespeara. Zaměřuje se na analýzu postavy krutého Aarona ze Shakespearovy tragedie Titus Andronicus, následně na postavu marockého prince z komedie Kupec benátský, který sice nehraje v komedii významnou roli, ale určitě stojí za povšimnutí. Dalšími postavami k analýze jsou zotročený Caliban ve hře Bouře a v neposlední řadě uznávaný Othello v tragédii o žárlivosti Othello, benátský mouřenín. Úvodní kapitola je věnována Williamu Shakespearovi - stručně pojednává o jeho životě a díle. Následující kapitoly se detailně věnují výše zmíněným postavám černé pleti. Zabývají se především otázkou postavení těchto postav ve společnosti, jejich interakcí s ostatními postavami bílé pleti a jejich konkrétními osobnostními rysy.
Historie, přítomnost a perspektivy univerzit třetího věku v České republice
Kuželová, Monika ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Práce se zaměřuje na vzdělávání seniorů, které je ukotveno do širšího psychosociálního a ekonomického rámce. Práce vymezuje a charakterizuje stárnutí, stáří a seniory. Prezentuje stárnutí populace demografickými daty. Popisuje negativní sociální jevy, zejména ageismus a snahu společnosti tyto negativní jevy omezovat, např. proseniorskou edukací. Zmiňuje ekonomické dopady stárnutí na společnost. Práce uvádí některé dokumenty, národní i mezinárodní, na podporu seniorů. Tyto dokumenty deklarují důležitost sociální, zdravotní a ekonomické péče o seniorskou skupinu. Jejich součástí je důraz na aktivní stáří, které zaručuje do určité míry lepší kvalitu života v seniu. Jednou z možných seniorských aktivit je vzdělávání. Seniorskému vzdělávání se přikládá takový význam, že vznikla nová pedagogická disciplína, která se zabývá specifiky seniorského vzdělávání, gerontopedagogika. Vzdělávání seniorů je součástí celoživotního učení a většinou má zájmový charakter. Vzdělávání na nejvyšší možné úrovni nabízí univerzity třetího věku, které jsou rozšířené po celém světě. Nabízí velké množství programů, které seniorům pomáhají orientovat se v současném proměnlivém světě, uspokojovat jejich touhu po nových poznatcích a navazovat nové sociální kontakty. U3V organizují všechny veřejné vysoké školy v ČR. Vzdělávací...
Využití dramatické výchovy při výuce na ZŠ
Kuželová, Monika ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce podává vhled do historie, teorie i současné praxe dramatické výchovy. Její první část je zaměřena na základní metodické principy, hodnoty, cíle a postupy tvořivé dramatiky. Rozebírá oblast osobnostně - sociálního rozvoje i oblast dramatických her a umění a uvádí obsáhlý seznam metod, technik a strategií vedení, které mají učitelé při výuce dramatické výchovy dispozici. Konkrétní aplikací metod a technik v praxi se zabývá druhá část diplomové práce. Seznamuje se způsobem výuky dramatické výchovy na druhém stupni čtyř pražských základních škol.

Viz též: podobná jména autorů
3 KUŽELOVÁ, Monika
2 Kuželová, Mariana
1 Kuželová, Marie
3 Kuželová, Markéta
6 Kůželová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.