Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 338 záznamů.  začátekpředchozí329 - 338  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Femomém stáří a umírání z pohledu současné společnosti a z biblického hlediska
Nováková, Zdenka ; Ventura, Václav (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Společnost stárne. O stáří a umírání se stále musíme učit mnoho nových věcí. Práce je rozdělena do tří základních částí. V první části je popsán psychosociální pohled na stáří a umírání - postoj společnosti ke starým lidem, jak staří lidé přijímají psychické a fyzické změny, pohled společnosti na nemoci a umírání. V druhé části jsou tyto fenomény viděny biblickým pohledem - pozice starých lidí v době biblické, postoj společnosti k nemocem a umírání (nový pohled na umírání v Novém zákoně). Po této části následuje filozofický pohled. Poslední část je praktická. V průzkumu lidé odpovídali na otázky: co si myslí o současném postoji lékařů k umírajícím lidem, zda se v současné době mluví dostatečně o umírání a smrti, zda je dostatečná péče o staré lidi, zda jsou schopni mluvit o umírání se svými blízkými (se svou rodinou), zda mají obavy spojené s umíráním a pokud ano, které obavy převládají.
Integrace vozíčkářů do společnosti.
Rohlíček, Jan ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Ve své práci se věnuji integraci vozíčkářů do společnosti se zaměřením na současnou situaci v České Republice. V první části, rozdělené do čtyř kapitol, definuji pojem handicap z pohledu kulturně-historického a sociálně-psychologického. Věnuji se zejména nejčastějšímu přístupu majoritní společnosti k handicapovaným lidem v průběhu vývoje lidské společnosti tak, aby mu bylo možné porozumět dnes. V druhé částí, skládající se rovněž ze čtyř kapitol, zaměřuji pozornost na základní snahy a aktivity integračního procesu - např. na oblast vzdělávání, sociální péče a služeb, na podporu zaměstnávání, na možnosti dopravy, na zdravotní péči a volnočasové aktivity.
Poslední věci člověka, eutanázie a paliativní péče
Chmelíková, Šárka ; Krahulcová, Beáta (oponent) ; Ventura, Václav (vedoucí práce)
Tato práce je rozdělená do dvou na sebe navazujících celků a praktické části. První část je věnovaná široké problematice eutanázie. Začínám vymezením pojmu eutanázie a jejímu rozdělení, nabízím pohledy různých odborníků, jak lze na eutanázii nahlížet. Uvádím současný význam (definici) tohoto pojmu, který je relevantní v celospolečenské diskuzi o eutanázii a rozlišuji mezi jednáními, která jsou považována za některou formu eutanázie, a která již ne. Stručně se zmiňuji o náboženských a kulturních předpokladech eutanázie a jejímu historickému zneužívání nacismem. Dále uvádím kapitoly o zajímavých aspektech eutanázie ve vybraných zemích, z nichž největší prostor dávám Holandsku, jako zemi, která její legalizaci umožnila první a nahlížím na problematiku eutanázie v České republice. Zamýšlím se nad názory pro a proti eutanázii a uvádím některé iluzorní předpoklady, stěžující debatu o tomto tématu. Zamýšlím se i nad podstatou důstojného umírání a tabuizované smrti a nad důvody, které vedou nemocného k žádosti o urychlení smrti.
Drogová kriminalita dětí a mladistvých
Vilímová, Michaela ; Krahulcová, Beáta (oponent) ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce)
Práce pojednává o drogové kriminalitě dětí a mladistvých, tedy o trestné činnosti nedovolené výroby a držení omamných nebo psychotropních látek a jedů podle §§ 187, 187a, 188 a šíření toxikomanie podle § 188a trestního zákona. Zabýváme se zde vývojem drogové scény v ČR se zaměřením na děti a mladistvé, trestní úpravou drogových deliktů, souvislostmi drogové kriminality s kriminalitou mládeže, příčinami vzniku drogové závislosti se zaměřením na rodinné a školní prostředí, volný čas a vrstevnickou skupinu, osobností mladistvého kriminálního toxikomana, prevencí, tresty, opatřeními a soudnictvím nad mládeží. Praktická část obsahuje šetření drogové kriminality mladistvých z hlediska klientely Nízkoprahového střediska Drop ln.
Stáří a dnešní společnost.
Hoffmannová, Anna ; Ondrušová, Jiřina (oponent) ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce je tedy nabídnout nový pohled na problematiku stárnutí a stáří v souvislosti s dnešní společností. Ve svém šetření vycházím z Národního programu přípravy na stáří 2003-2007. Za cíl si kladu zjistit, nakolik se daří naplňovat jednotlivé body tohoto "programu" a jaké jsou další aktuální problémy spojené se stárnutím a stářím.
Satiterapie.
Koleňák, Zbyněk ; Mašát, Vladimír (oponent) ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji satiterapii, psychoterapii která kombinuje přístup západní psychoterapie ke klientovi a abhidhammické principy, vycházející z Buddhova učení. V první kapitole vymezuji téma a obsah práce. Přihlédnuto je též k tvůrci satiterapie Mirko Frýbovi. Druhá kapitola tvoří vlastní jádro práce. Seznamuji zde čtenáře se základními koncepcemi abhidhammy a satiterapie. Třetí kapitola je vyhodnocením analýzy satiterapie.
Sociální pracovník v ústavní péči: práce nebo poslání?
Řehořová, Lenka ; Krahulcová, Beáta (oponent) ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce)
Ne vždy je však tento ideální stav na všech pracovištích. Často v zařízeních panuje pocit nedůvěry a napětí mezi personálem, které vede k nespokojenosti zaměstnanců s prací. Pokud je tento vztah dlouhodobější, může se pocit neuspokojení zaměstnance s prací a vztahy na pracovišti, přenést i na klienta zařízení. Tento problém se tato práce snaží zmonitorovat a zjistit, v jakém stavu jsou v současné době vztahy na pracovišti dvou zařízení poskytujících sociální služby, jakým způsobem a zda v dostatečné míře vytváří zaměstnavatel svým pracovníkům příjemné a podporující prostředí. První část této práce se zaměřuje na Standardy kvality sociálních služeb, které se staly do budoucna vodítkem pro vypracování co nejkvalitnějších služeb pro klienta, právní ukotvení sociálních služeb, popis základních rysů pracovníka sociální péče, ohrožení tohoto pracovníka a jeho podporu v krizových situacích. Druhá část práce se zaměřuje na zjištění těchto skutečností ve dvou zařízeních poskytujících sociální služby a jejich porovnání po stránce spokojenosti a podpory pracovníků.
Integrace žáka se smyslovými vadami do učebního oboru
Kochová, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Monika , Monika (oponent)
Bakalářská práce s názvem Integrace žáka se smyslovými vadami do učebního oboru je zaměřena hlavně na vymezení sluchového a zrakového postižení, popsala jsem lékařské důsledky těchto hendikepů, dále druhy komunikace lidí se sluchovým postižením jako například odezírání nebo znakové jazyky. Přiblížila jsem i Braillovo písmo. Je zde popsán i pojem integrace. Dále se v bakalářské práci věnuji vzdělávání takto postižených žáků v České republice. K získání výsledků průzkumu jsem použila dotazníkového šetření. To jsem provedla na Střední škole, základní škole a mateřské škole v Holečkově ulici v Praze. Tuto školu jsem si vybrala proto, že jako jediná poskytuje vzdělání sluchově postiženým žákům v oborech s výučním listem. K zodpovězení otázky, kterou jsem si položila, bylo použito dotazníků, s jejichž rozdáním žákům a následným vyplněním mi velice pomohl ředitel výše zmíněné školy. Ke zpracování výsledků jsem použila grafů. Dotazníkovým šetřením jsem zjistila, že žáci jsou připraveni a hlavně schopni integrace, ovšem za podmínek, které musí určitá škola těmto žákům poskytnout. Je tedy třeba ještě dlouhé cesty, která povede k dokonalé integraci a soužití hendikepovaných a zdravých žáků na stejné škole.
Důsledky SPU pro sekundární a postsekundární vzdělávání
Hošťálková, Jana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Monika, Monika (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce s názvem Důsledky specifických poruch učení pro sekundární a postsekundární vzdělávání pojednává o sociální i pedagogické integraci lidí se zdravotním postižením. Dále se zabývá problematikou příčin a důsledků specifických poruch učení v postsekundárním vzdělávání. V teoretické části se práce věnuje příčinám, důsledkům a projevům specifických poruch učení. Podrobně popisuje dyslexii, dysortografii, dysgrafii a dyskalkulii. Neopomíná také edukaci, pedagogickou diagnostiku, hodnocení a klasifikaci těchto žáků. Připomíná možnost využití individuálního vzdělávacího programu, který těmto žákům usnadní jejich vzdělávání. Popisuje metodiku práce pedagogů na konkrétním středním učilišti v Praze. Značnou částí se práce věnuje reedukaci, která se zabývá celou osobností žáka se specifickou poruchou učení. Praktická část využívá evaluačního nástroje pro hromadné zjišťování informací (dotazník) k tomu, aby bylo zjištěno, jak jsou o specifických poruchách učení informováni pedagogové a žáci na konkrétním středním učilišti. Výsledek dotazníkového šetření poukazuje na to, že pedagogové na tomto učilišti přistupují k žákům se specifickými poruchami učení profesionálně a využívají všech dostupných možností edukace.
Integrace žáka se smyslovým postižením do učebního oboru
Piklová, Martina ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Monika, Monika (oponent)
Bakalářská práce s názvem Integrace žáka se smyslovým postižením do učebního oboru pojednává o pedagogické i sociální integraci žáků s určitým zdravotním postižením. V teoretické části se práce věnuje pojmům integrace a inkluze, jeho srovnáním České republiky a dalších Evropských států. Dále se soustředí na zrakové postižení, rozvoj, příčiny a důsledky. Podrobně popisuje vzdělávání osob se zrakovým postižením, jeho historií i současností a podmínkami integrace žáků s tímto postižením. Neopomíná také práci učitele a asistenta pedagoga při výuce žáka se zrakovým postižením. Praktická část využívá nástroje pro hromadné zjišťování informací (dotazník), k tomu aby bylo zjištěno, jak jsou o zrakovém postižení informováni pedagogové na konkrétní základní škole, informovanost rodičů a názor rodičů na smyslové postižení zraku a jeho integrace na základní škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 338 záznamů.   začátekpředchozí329 - 338  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.