Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí147 - 156  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vektorový 2D kreslicí program
Chroboczek, Martin ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku vektorové počítačové grafiky a její tvorby. Na začátku je uveden stručný přehled dostupných softwarových nástrojů s příklady oblastí jejich typického použití. Následuje popis vektorových 2D grafických editorů na které se práce primárně zaměřuje. Popsáno je typické uživatelské rozhraní takovýchto programů doplněné popisem základní funkčnosti a vlastností těchto aplikací. Po teoretické části následuje popis návrhu vlastního vektorového 2D kreslícího programu včetně jeho implementace, použitých nástrojů a klíčových technologií. Nakonec je zde obsaženo zhodnocení dosažených výsledků s vyhodnocením směřování projektu do budoucna.
Zobrazení 3D scény ve webovém prohlížeči
Sychra, Tomáš ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce diskutuje aktuální možnosti zobrazení akcelerované 3D scény ve webovém prohlížeči a krátce shrnuje technologie pro zobrazení medicínských dat. V druhé části práce je navržena a implementována aplikace, která umožňuje prohlížení volumetrických medicínských dat přímo v okně prohlížeče, bez nutnosti instalace. Aplikace je postavena na technologiích WebGL, Javascript a grafickém enginu O3D API.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmů pro detekci zubů na 3D polygonálním modelu čelisti. Postupně zde popisuji možné způsoby detekce tvarů na počítačovém modelu, včetně jejich využití na konkrétním 3D modelu čelisti. Dále zde probírám problematiku filtrace takto získaných segmentů, aby byly spolehlivě odděleny regiony zubního oblouku a zbytku čelisti. Všechny tyto poznatky poté použiji pro tvorbu cílové aplikace. Zde je možnost výběru ze dvou uživatelských nabídek, jedné jako jednoduchého uživatelského prostředí, kde demonstruji možné použití v praxi, druhé pak testovací, která umožňuje demonstraci použitých filtrů a jejich vliv na detekci. Program je psaný v jazyce C++ ve vývojovém prostředí MS Visual Studio 2005 a přeložen pod jeho interním kompilátorem. Testován byl pod OS MS Windows XP a MS Windows Vista.  
Generování dráhy nástroje při 3 osém frézování 3D polygonálních modelů
Nedvědický, Jan ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice generování dráhy pro 3 osé frézování na základě polygonálních modelů. Úvodní část se zabývá rozborem základních pojmů a témat souvisejících s řešenou úlohou. Hlavní část práce řeší postupy a problémy při implementaci jednoduchého generátoru dráhy nástroje. Probrány jsou jednoduché strategie frézování založené na pohybu nástroje v rovině. Součástí práce je implementace zásuvného modulu aplikace OpenFlipper, ve kterém jsou použity a prakticky ověřeny popsané postupy.
Výukový program pro demonstraci principu barev a barevných modelů
Štěpán, Petr ; Jančík, Zdeněk (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principy využívanými v souvislosti s barevnými paletami a redukcí barevného prostoru obrazových dat v počítačové grafice. Zvláštní důraz byl kladen na jejich vysvětlení pro výukové účely. Má za cíl pomoci i člověku neznalému těchto algoritmů osvětlit jejich principy a použití. Program za tímto účelem napsaný v jazyce Java slouží jako demonstrační prostředek ke splnění těchto cílů.
Automatické generování okrajové plochy kraniálního implantátu
Hrdý, Libor ; Bartoň, Radek (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou automatického generování okrajové plochy kraniálního implantátu. Je zde popsán postup tvorby 3D modelu tkání a následně je rozebrána problematika kraniálního implantátu. Dále dokument obsahuje možné pohledy na řešení automatického generování jeho okrajové plochy. Druhá polovina dokumentu se zabývá implementací nástroje pro automatické generování okrajové plochy. V závěru jsou shrnuty výsledky práce s implementovaným nástrojem.
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně jsou pak analyzovány metody vizualizace objemových dat pomocí mapování textur a pomocí hardwarově akcelerovaného vrhání paprsku. Metoda vrhání paprsku je následně využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Práce se dále zaměřuje na využití méně výkonného hardware pro volume rendering, možné metody optimalizace a dynamickou změnu kvality zobrazení.
Řešení intenzity osvětlení scény metodou Mapování fotonů
Hübner, Lukáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtem osvětlení scény. Na osvětlení scény je nahlíženo z pohledu fyzikální simulace intenzity osvětlení v návaznosti na metody používané v současné počítačové grafice. Praktickou částí je implementace výpočtu globálního osvětlení scény metodou mapování fotonů.
Zobrazování komplexních 3D scén
Mrkvička, Tomáš ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem zobrazování rozsáhlých a obsahově velmi bohatých 3D scén, které jsou běžné např. pro moderní počítačové hry. Cílem práce je vytvoření tzv. datově řízeného zobrazovacího systému, který na základě popisu scény bude schopen sám scénu správně zobrazovat. Popis scény přitom musí být velmi jednoduchý tak, aby jej mohli vytvářet i lidé bez hlubších znalostí programování. První část této práce se zaměřuje především na navržení způsobu popisu scény a jeho následného využití při zobrazování scény. Druhá část práce se následně zabývá již vlastním využitím navrženého popisu scény při implementaci zobrazovacího systému.
Databázový archív obrazových medicínských dat
Sára, Vítězslav ; Chmelař, Petr (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou správy medicínských obrazových dat. Analyzuje problém extrakce metadat z medicínského formátu DICOM a jejich efektivního ukládání. Systém je navržen jako aplikace klient-server. Poskytuje rozhraní pro import dat ve formátu DICOM, rozhraní pro vyhledávání dat v databázi, úpravu dat a export. Systém úzce spolupracuje s kolaborativním systémem VCE. Implementace byla provedena v jazycích C++ a PHP s podporou databáze SQLite a MySQL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí147 - 156  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Kršek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.