Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení sloužící žákovu učení
Šubertová, Jarmila ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Autor: Jarmila Šubertová Název diplomové práce: Hodnocení sloužící žákovu učení Univerzita: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Vedoucí diplomové práce: Ph.Dr. Anna Tomková, Ph.D. Rok vydání: Praha 2011 Počet stran: 99 V diplomové práci se soustředím na hodnocení, jímž pedagog usměrňuje kladně žákovo učení. Zároveň volí takové způsoby hodnocení, které mu slouží k odhalení individuálních pokroků či rezerv žáka, aby na jejich základě volil odpovídající formy práce. Způsoby hodnocení, které učitel užívá, zasazuji do souvislostí reformy školství a současných tendencí v rámci závazného školního dokumentu, RVP ZV. Diplomová práce hledá způsoby hodnocení, které současně vycházejí z poznatků pedagogické psychologie o procesu žákova učení. Konkrétní vybrané způsoby hodnocení dále rozkrývám na základě určeného cíle. Praktická část popisuje a analyzuje způsoby hodnocení v praxi paní učitelky na vybrané škole, charakterizuje hodnocení jako výraznou část jejího osobního pojetí vyučování. Klíčová slova: Školní hodnocení, formativní hodnocení, individualizace výuky, kritéria, portfolio, sebehodnocení
Učitel a inovativní metody
Janoušková, Margita ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá dopadem transformace českého školství po roce 1989 v oblasti změny pojetí výchovy a vzdělávání. V teoretické části popisuje východiska a podstatu změn pojetí organizačních forem a strategií výuky. Podává výklad a přehled inovativních metod, přičemž se zaměřuje na inovativní - projektovou výuku. Naznačuje význam konstruktivistického přístupu a význam zavádění inovativních metod do výuky. Popisuje aktuální proces profesionalizace učitelského povolání se zaměřením na profesní kompetence učitelů. Poukazuje na souvislost ukazatele kvality škol a učitelů s novými metodologickými přístupy , inovativními metodami výuky a motivovaností učitelů k osobnímu profesnímu růstu. Jsou zde popsány různé cesty k osvojování inovativních metod a jejich zavádění do praxe. Akcentována je podpora kolegiální spolupráce ve školách a podpora profesního růstu učitelů. V praktické části jsou ověřovány otázky, týkající se postojů a možností učitelů k využívání inovativních metod a motivovanosti učitelů k dalšímu vzdělávání. Výzkumné šetření bylo provedeno v rámci jedné pražské základní školy pomocí metody dotazníku a interview. V závěrech práce jsou zformulovány návrhy na konkrétní další možnosti rozšiřování přístupů k novým metodám vyučování a podněty k podpoře osobního profesního růstu učitelů.
Multikulturní výchova na 1.stupni ZŠ
Chadtová, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je mapování problematiky multikulturní výchovy na prvním stupni základních škol. Cílem je především proniknout do současných struktur, posoudit možnosti práce učitele ve školním prostředí a v návaznosti na zjištěné poznatky hledat další cesty multikulturního vzdělávání žáků. Teoretická část práce vymezuje právní prostředí dané problematiky na úrovni České republiky a ukotvení multikulturního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Dále popisuje možné myšlenkové směry a přístupy v současném interkulturním vzdělávání. Rovněž zahrnuje možnosti a principy edukačního procesu od osobnosti učitele, jeho vlastních kompetencí, stanovení cílů a obsahu, vhodných forem a metod práce až k samotným žákům a dalším činitelům ovlivňující hodinu multikulturní výchovy. Značná část práce je věnována přiblížení nejnovějších poznatků, trendů a základních pilířů a principů kvalitního interkulturního vzdělávání. Popisuje také organizace, které svou činnost zaměřují na multikulturalitu světa a mohou se tak přímo podílet na rozšiřování všeobecného přehledu žáků, předávání informací, poznatků, na rozvoji osobnostně sociálních a zejména pak multikulturních kompetencí žáků. V neposlední řadě odkazuje na řadu podpůrných materiálů a pomůcek určených přímo do hodin multikulturní výchovy. Praktická část je...
Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Přindová, Zdeňka ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se začleněním nadaného dítěte do kolektivu třídy. Teoretická část se zaměřuje na identifikaci nadaných dětí, jejich chování mezi vrstevníky a role ve skupinách. Dále se zabývá rolí učitele, jeho vzdělávání a způsoby práce s nadanými. Praktická část se zabývá průzkumem, jak s nadanými pracují učitelé v kolektivu žáků na 1. stupni ZŠ.
Strategie diferenciace na počátku školní docházky
Klímová, Alena ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Východiskem této práce je aktuální trend k inklusivnímu vzdělávání, který přináší zvýšené nároky na kompetence učitele 1. st. diferencovat výuku tak, aby byl maximálně využíván potenciál všech dětí v heterogenně složené třídě, a to od samého počátku školní docházky. V teoretické části, autorka na základě studia odborné literatury a dalších zdrojů nejprve shrnuje hlavní argumenty pro vnitřně diferencovanou výuku, ukazuje možnosti využití různých forem a metod práce. Další kapitoly jsou věnovány spolupráci rodiny a školy, která má významný vliv na kvalitu realizace inklusivního vzdělávání a má významný vliv na naplňování individuálních potřeb dětí. Zvláštní pozornost autorka věnuje speciálním výchovně - vzdělávacím potřebám vybraných skupin žáků, tj. žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, romských žáků a mimořádně nadaných žáků. Poznatky obsažené v teoretické části autorka aplikuje v rámci praktické části při realizaci akčního učitelského výzkumu ve vlastní třídě. Hledá odpovědi na otázku, jak nejlépe realizovat výuku v takto vysoce heterogenní třídě, jakým způsobem pracovat a zda je vůbec v silách pedagoga v počtu 28 žáků vytvořit pro všechny plnohodnotný a kvalitní způsob vzdělávání, odpovídající jejich individuálním schopnostem. V první fázi diagnostikuje potřeby žáků třídy a poukazuje na...
Šikana na prvním stupni základní školy
Švecová, Lucie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice šikany v dětském kolektivu na prvním stupni základní školy, a to z pohledu učitelů, kteří mají s tímto fenoménem osobní zkušenost. Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část přináší aktuální poznatky zahraniční i tuzemské odborné literatury. Jsou zde popsány a diskutovány poznatky o příčinách, formách, aktérech šikany a porovnána různá doporučená řešení problematiky a v neposlední řadě taktéž široká škála preventivních metod. Empirická část je založena na případových studiích řešení šikany na 1. stupni ZŠ, které jsou realizovány formou polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami z různých prostředí a zemí, které v minulosti problematiku šikany ve třídě řešili. Výsledky přináší pohled na odlišné postupy, které zainteresovaní lidé volili, co efektivnímu řešení problematiky pomáhalo a co mu naopak bránilo, jak se s překážkami v řešení problému potýkali, jaká následná opatření byla ve třídě zavedena, a jaké způsoby prevence učitelé ve svých třídách využívají. Práce taktéž obsahuje srovnání situace a způsobů řešení šikany v českých a dvou zahraničních školách. KLÍČOVÁ SLOVA šikana v dětském kolektivu, primární škola, agresivita, oběť, agresor, zkušenosti učitele, diagnostika, intervence, prevence
Strategie výuky nadaných žáků na 1. stupni základní školy
Dohnalová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které je efektivní ve výuce nadaných žáků na 1. stupni využít. Dále pak pozorovat jejich uplatnění v rámci integrované i segregované formy vzdělávání nadaných. Teoretická část shrnuje poznatky o problematice nadání a snaží se o jeho specifikaci v souvislosti s inteligencí, tvořivostí a dědičností. Na základě analýzy české, ale převážně zahraniční literatury práce vymezuje strategie a metody výuky nadaných žáků, které se v dnešní době při výuce využívají. Praktická část představuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na srovnání práce učitelů nadaných žáků v integrované a segregované formě. Na základě analýzy vyučování a následných hloubkových rozhovorů s učiteli se práce snaží zjistit, jakým způsobem učitel v konkrétní formě výuky s nadaným žákem pracuje, jaké volí strategie výuky a do jaké míry tyto strategie korespondují s nastudovanou literaturou v rámci teoretické části. Z hlediska výzkumu je možné pozorovat individuální přístup zkoumaných učitelů k dané problematice.
7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ
Ioannidis, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Název diplomové práce: ,,7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ" Anotace: Téma diplomové práce je ,,7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ". Text je rozdělen na dvě části. V první části objasňuje základní teoretickou terminologii užitou v této práci a poté se zaměřuje na klasifikaci 7 návyků. Soustředila jsem se na popis 7 návyků šťastných dětí a kriticky projednala dopad učení se jim na základní škole. Ve výzkumné části jsem vycházela z informací o 7 návycích šťastných dětí a z programu I ve mně je lídr s jeho didaktickým užitím v lekcích se skupinou. Klíčová slova: návyky, sebeřízení, leadership, akční výzkum, I ve mně je lídr
Integrace žáků se specifickými poruchami učení a chování do běžné třídy
Svašková, Marcela ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou aplikace obecných individualizačních strategií při práci v běžné třídě základní školy, kde jsou integrováni žáci s SPU a SPUCH. Jejím cílem je popsat formou akčního výzkumu cestu třídního učitele při hledání optimálních řešení. Zabývá se postavením těchto žáků v kolektivu třídy. Jaký je jejich přístup a jak jsou motivováni ke školní práci. Mapuje, jak samotní žáci vnímají tento proces. Vnímání jejich problémovosti spolužáky a jejich rodiči. Reflektuje, jakým způsobem ovlivňuje výběr strategií dosaženou úroveň profesních kompetencí a vyučovací styl učitele. Popisuje výhody a rizika spojená s integrací dětí s SPU a SPUCH v běžné třídě. Mapuje možné strategie diferenciace a individualizace výuky, metody a strategie, které podporují žáky s SPU a SPUCH. Zabývá se požadavky na kompetence učitele. Klíčová slova: integrace, inkluze, individualizace, metody práce, jazykové a komunikační kompetence, žák se specifickými poruchami učení a chování
Profil začínajícího učitele 1. stupně ZŠ
Šedivá, Tereza ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce nazvaná Profil začínajícího učitele 1.st. ZŠ se zabývá problematikou mladých učitelů nastupujících do pedagogické praxe. Úkolem práce je prozkoumat, jak současní začínající učitelé vykonávají své povolání, jak ho vnímají a do jaké míry jsou na ně studiem připraveni. Dalším cílem práce je sestavit profil začínajícího učitele, který odráží profesní standard učitele s absolutoriem na pedagogické fakultě a s praxí jednoho, dvou, nebo tří roků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 KRČMÁŘOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.