Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
RoboRally
Královec, Jiří ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: RoboRally Autor: Jiří Královec Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: Práce se zabývá realizací počítačové verze deskové hry RoboRally. Vytvořený program umožňuje hru jednoho nebo více hráčů na jednom počítači. Do hry je možné přidat i počítačem řízené hráče. Program umožňuje sestavení hracího plánu z předem připravených desek, je možné přidávat i nové vlastní desky. Pro realizaci umělé inteligence řídící počítačové hráče byly vytvořeny dva enginy (počítačoví hráči) s různými způsoby rozhodování. Dále byl vytvořen program hledající vhodné nastavení enginů pomocí techniky genetických algoritmů a program umožňující provádět souboje mezi různě nastavenými enginy a tím je porovnávat. Pomocí implementovaných prostředků byla nalezena taková nastavení jednotlivých enginů, která jsou člověku rovnocennými protihráči. Klíčová slova: RoboRally, desková hra, umělá inteligence, genetické algoritmy
Charta práv dětí v nemocnici ("EACH Charter") jako nástroj posilování a ochrany etických aspektů pediatrické hospitalizace
Královec, Jiří ; Fošum, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, David (oponent)
Charta práv dětí v nemocnici (EACH Charter) je mezinárodní dokument vytvořený v 80. letech 20. století Evropskou asociací na podporu dětí v nemocnici (European Association for Children in Hospital - EACH). Vznik Charty lze interpretovat jako reakci na stav, kdy podobu dětské hospitalizace - i samu dětskou nemocnici jakožto instituci - daleko silněji utvářejí aspekty technické, ekonomické a provozní, než aspekty etické. Charta de facto zvýrazňuje konkrétní situace, v nichž se pediatrická praxe opomíjením potřeb dítěte a ignorováním nebo tolerováním nikoli nevyhnutelného trápení stává neetickou. Cílem mé práce je uchopit vznik a vývoj Charty EACH právě z této perspektivy a následně prozkoumat etické implikace, které z principů, na nichž je Charta založena, plynou pro dnešní české pediatrické zdravotnictví.
Punch Press Simulator
Královec, Jiří ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací výukové podpory pro předměty zabývající se systémy reálného času. Záměrem práce je vytvoření platformy, prostřednictvím které budou mít studenti možnost seznámit se s jednotlivými aspekty tvorby software specifickými pro systémy reálného času. Realizovaná platforma sestává ze tří částí -- řadiče, řízeného stroje a jeho vizualizace. Stroj reprezentuje konkrétní průmyslový stroj, v tomto případě se jedná o punch press. Řadič umožňuje řízení stroje a vizualizace zobrazuje uživateli jeho aktuální stav. V rámci praktické výuky mají studenti možnost vytvářet programy pro řadič, který daný stroj řídí, vizualizace pak průběžně poskytuje vizuální informaci o stavu stroje a o případném chybném řízení. Platforma je realizovaná jako hardware-in-the-loop simulace, to znamená, že procesor a zařízení řadiče jsou skutečné hardwarové komponenty, ale daný průmyslový stroj je pouze softwarová simulace. Zvolené řešení, kdy reálný průmyslový stroj je nahrazen jeho simulací, má nízké jak pořizovací náklady, tak náklady na provoz a zároveň eliminuje možnost poškození drahého zařízení v případě chybného řídícího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
RoboRally
Královec, Jiří ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: RoboRally Autor: Jiří Královec Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: Práce se zabývá realizací počítačové verze deskové hry RoboRally. Vytvořený program umožňuje hru jednoho nebo více hráčů na jednom počítači. Do hry je možné přidat i počítačem řízené hráče. Program umožňuje sestavení hracího plánu z předem připravených desek, je možné přidávat i nové vlastní desky. Pro realizaci umělé inteligence řídící počítačové hráče byly vytvořeny dva enginy (počítačoví hráči) s různými způsoby rozhodování. Dále byl vytvořen program hledající vhodné nastavení enginů pomocí techniky genetických algoritmů a program umožňující provádět souboje mezi různě nastavenými enginy a tím je porovnávat. Pomocí implementovaných prostředků byla nalezena taková nastavení jednotlivých enginů, která jsou člověku rovnocennými protihráči. Klíčová slova: RoboRally, desková hra, umělá inteligence, genetické algoritmy

Viz též: podobná jména autorů
1 KRÁLOVEC, Jan
1 Královec, J.
1 Královec, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.