Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti integrace učiva Výchovy ke zdraví a VV na 2. stupni ZŠ
Hajná, Magdalena ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomové práce: Možnosti integrace učiva předmětů Výchovy ke zdraví a Výtvarné výchovy na 2. stupni základní školy Autor: Bc. Magdalena Hajná Tato diplomová práce přináší výsledek zkoumání možnosti integrace učiva předmětů Výtvarná výchova a Výchova ke zdraví na nižším sekundárním stupni vzdělávání. Výsledkem je mnou upravený projekt "Cesta mezi lidmi", zaměřený na propojení vybraného tématu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví do učiva Výtvarné výchovy v šestém ročníku základní školy. V teoretické části jsem se zaměřila na stručnou historii a současnost v oblasti vzdělávání v České republice a nastiňuji charakteristiku vzdělávacích oblastí Člověk a zdraví a Umění a kultura. Zaměřuji se na problematiku učiva oborů Výchova ke zdraví a Výtvarná výchova, na východiska pro integraci výchovných předmětů a na společné aspekty cílů a obsahů předmětů Výtvarná výchova a Výchova ke zdraví. V praktické části jsem věnovala pozornost analýze Školního vzdělávacího programu, analýze slabých a silných stránek vybrané školy a analýze Preventivního programu školy. Na základě toho jsem vybírala téma a formu zpracování projektu. Vycházela jsem z programu Školního poradenského pracoviště s názvem "Spolu to zvládnem", který aktuálně proběhl v třídách šestého ročníku příslušné školy. Tento program je určený k seznámení...
Vzájemné postoje mezi žáky a učiteli (se zaměřením na 2. stupeň vybraných ZŠ v Praze)
Březinová, Alžběta ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu vzájemných postojů mezi učiteli a žáky na druhém stupni základních škol. Práce vychází z předpokladu, že vzájemný vztah mezi žákem a učitelem je významným determinantem výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem diplomové práce je určit, kterými faktory a jakým způsobem jsou ovlivňovány vzájemné postoje žáků a učitelů na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku postojů a dále na osobnost učitele a žáka na druhém stupni základní školy a na jejich vzájemnou interakci. Jsou prezentovány faktory ovlivňující vzájemné postoje žáka a učitele a kromě toho práce pojednává o specifikách jedince v období staršího školního věku a o osobnosti učitele a jeho roli v edukačním procesu. Empirická část práce je zaměřena na identifikaci charakteristických znaků postojů, které vůči sobě zaujímají učitelé a žáci na druhém stupni základních škol, a nastiňuje příčiny, na základě kterých se utváří konkrétní postoje mezi učiteli a žáky na druhém stupni základních škol. Je zjišťováno, zda faktory věku, pohlaví a aprobace vyučujícího a pohlaví žáka ovlivňují vzájemné postoje mezi žáky a jejich učiteli. Data budou získána prostřednictvím dotazníkového šetření na vybraných základních školách v Praze. Orientační výzkumné šetření zachycuje postoje jak z...
Vztahy mezi lidmi v kurikulu vybrané základní školy
Tomanová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezilidskými vztahy v kurikulu na vybrané základní škole. Sledováno bude formální i neformální kurikulum školy na druhém stupni a implementace problematiky vztahů mezi lidmi. V teoretické části bude popsána důležitost sociální psychologie v problematice vlivu sociálního prostředí na výchovu a vzdělávání dětí, uplatnění sociální psychologie v pedagogice pro pochopení dětí a dospívajících v jejich žákovské sociální situovanosti, implementace problematiky vztahů mezi lidmi v učebním dokumentu - kurikulu, vybrané základní školy a vymezení pojmu klima školy formou literární rešerše. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část obsahuje kvantitativní šetření provedené mezi pedagogy a žáky na druhém stupni základní školy kvantitativní metodou, kde pedagogové a žáci odpovídá na otázky v dotazníku. Dotazníky zjišťují pohled na školu jak ze strany pedagogů a žáků, tak ve vzájemné interakci. Pedagogové i žáci posuzují všechny, se kterými se každodenně potkávají. Druhá část obsahuje kvalitativní šetření formou strukturovaných rozhovorů s pěti zástupci školy - žákem, pedagogem, uklízečkou, školníkem a kuchařkou. Strukturované rozhovory jsou použity kvůli efektivnějšímu zmapování klimatu školy. Výstupem výzkumného šetření bude evaluace školy v oblasti hodnocení vztahů mezi...
Zdravý životní styl v edukační realitě vybrané školy
Doležal, Vladimír ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Zdravý životní styl v edukační realitě vybrané školy AUTOR: Vladimír Doležal KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: MUDr. Bc. Rostislav Čevela, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá problematikou výchovy a zdravého životního stylu v kategorii náctiletých. Cílem práce je zmapovat důležité aspekty, které ovlivňují životní styl náctiletých, a to hlavně ve vztahu ke středoškolskému prostředí, školským dokumentům, jako jsou ŠVP, RVP a zmapovat vliv rizikového chování. Práce se také zaměřuje na důležitý aspekt tohoto tématu, a to na interakci učitel - žák, cílem této části je zdokumentovat a analyzovat, zda žáci vnímají, jak ke zdravému životnímu stylu přistupují jejich učitelé a zda je to nějak osobně ovlivňuje. V práci jsou zdokumentovány a analyzovány současné přístupy k výchově a zdravému životnímu stylu ve středoškolském prostředí. Součástí je krátký exkurz do historie těchto pojmů. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, životní styl, střední škola, žák, učitel.
Tolerance v multikulturní společnosti
Hájková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.