Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mýty severoamerických Indiánů
Paráková, Tereza ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Tato práce rámcové mapuje mýty severoamerických indiánů a skrze srovnání mytologického modelu lovců a zemědělců se pokouší poskytnout základní klíč k poučenému zacházení s nimi, využitelný nejen na poli školního vzdělávání. Těžištěm zájmu je poukázat na společné filosofické momenty, které by mohly být pro současného člověka využity jako inspirující a stimulující prvky a upozornit tak na jejich potenciál pro výchovu a výtvarnou edukaci.
Detail jako komponenta celku
Říhová, Kristýna ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Popis obsahu: Diplomová práce je rozdělena do 4 koncepčních kapitol, které se věnují podrobnému prozkoumání specifické práce s detailem v umění od druhé poloviny 20. století. Jmenovitě jsou to kapitoly: "Zaostřeno na detail", "Absence detailu", "Detail jako prostředek změny" a "Detail celkem". Každá koncepční kapitola obsahuje didaktickou část, která ukazuje výstupy z výtvarné řady "Detail jako komponenta celku". Rozbor vlastní diplomové malby se nachází v kapitole "Detail celkem".
Město a periferie
Švadlenková, Zdenka ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Diplomová práce Město a periferie se zabývá tématikou geneze moderního velkoměsta (se zaměřením na 20. a 21. století) a jeho periferie jako neoddělitelné součásti. Hledá možnosti a proměny chápání těchto fenoménů z hlediska sociologického a kulturního. Popisuje proměny vybraných pražských lokalit a v návaznosti pak mapuje výtvarné projevy s městským prostředím úzce spjaté.
Čtverec, kruh, obdélník
Sikorová, Alicja ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Čtverec, kruh či jiné geometrické tvary se v umění objevují po staletí. Mnohdy jako symboly, jindy jako obrazové formy. Často se jejich funkce prolíná. V této práci se pokouším řešit otázky: jak se funkce čtverce a kruhu v umění proměňuje, jakou roli sehrály tyto tvary v mé vlastní výtvarné práci, jak s nimi dokázaly pracovat děti na 1. stupni základní školy.
Fenomén krajina aneb kudy teče Botič
Hejduková, Eliška ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Moje diplomová práce krystalizovala velmi dlouho a prošla mnohými proměnami. Avšak cítím, že se mi podařilo nalézt cestu, jak propojit výtvarné umění se vztahováním se k přírodě. Navíc je to cesta, která ač komentuje destruktivní dopady lidské činnosti na přírodu, není zcela negativní, dokonce dalo by se říci, že je v jádru optimistická. Musím se přiznat, že právě beznaděj při pohledu na mizení přírodních míst, bylo to, co mě často ochromovalo a zabraňovalo mi se radovat z toho že jsem člověk. Naštěstí jsem došla k poznání, že je nutné se postavit k životu a ke světu kladně. Ačkoliv tuším, že mé snažení nezachrání svět, zachrání alespoň mě.
Frontáž. Fenomén tisku frontáže v českém umění
Horáková, Markéta ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Můj dědeček se věnoval numizmatice. Jako malá jsem ho mnohokrát pozorovala, jak svou sbírku mincí doplňuje a třídí. Snad abych ho nerozptylovala, naučil mě objevovat tajemství rubů i líců kovových penízků, z nichž jsem pak sama za pomoci tužky a papíru odkrývala neznámé reliéfhí předlohy. Myslím, že mi tato zábava i napětí vydržely hodně dlouho. Později, a to především díky svému otci, jsem obdobným způsobem získávala tvary a strukturu listů, květů i kůry stromů a vytvářela si tak svůj vlastní pseudoherbář. Ani děda, ani otec, ani já jsme však nikdy nepojmenovali naše otisky, respektive způsob jejich získávání, frotáží. S tímto slovem jsem se poprvé setkala až při studiu výtvarné výchovy na střední pedagogické škole, kde jsem, krom teoretického poučení, realizovala i několik praktických úkolů. Později, když jsem své žáky výtvarné výchově sama vyučovala a s touto technikou jsme pracovali, pozorovala jsem, že i oni přijímají frotáž se stejným zájmem jako já kdysi. Někdy jsme si uměle vytvořili motivy z lepenky - těmi byly například fragmenty stavebních prvků jihočeského selského baroka nebo zvětšeniny cechovních pečetí, které pak nalepené tvořily reliéfhí podklad pro frotáž. Jindy nám posloužily předlohy z přírody - listy, dřevo, kůra apod. A nakonec nemohu nepřipomenout kamenné náhrobky na zdejším židovském...
Zrcadlení
Procházková, Janka ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Základní údaje: Procházková, J., Zrcadlení. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 120 s. (Přílohy: CD s fotografickou dokumentací a) výtvarných prací žáků, b) vlastních výtvarných prací) Popis obsahu: Hledání principu zrcadlení v přírodě a v hmotné kultuře. Téma zrcadel a zrcadlení v různých oblastech umění, v literatuře, lidové slovesnosti, v malířství, objektové tvorbě, architektuře. Vlastní výtvarná práce na téma zrcadlení. Výtvarné řady a náměty na téma zrcadlení a zrcadla pro žáky druhého stupně ZŠ či nižšího stupně osmiletých gymnázií. Klíčová slova: zrcadlení, osová souměrnost, zrcadla, kouzelná zrcadla, zrcadlo v literatuře, výtvarné umění, objektová tvorba, výtvarné řady
Čtverec - kruh - obdélník
Boťová, Marta ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
/Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 75s. (Přílohy: 74 návrhů tvorby, 9 fotografií vlastních výtvarných prací, 32 výtvarných prací žáků základních škol, 9 fotografií průběhu dětské práce) Diplomová práce se dělí na tři části : teoretickou, praktickou a didaktickou. Teoretická část stručně vymezuje kompoziční a symbolické vlastnosti čtverce, kruhu, obdélníku. Dále se pak zabývá těmito třemi geometrickými tvary především v dlouhodobém procesu minimalizace v moderního umění 20 století Praktická část je zaměřena na popis, vývoj a reflexi mých vlastních výtvarných prací - malby, fotografiky. Didaktická část obsahuje modelové hodiny výtvarné výchovy pro žáky na 1 .st.ZŠ spolu s další možnou inspirací. Náměty vycházejí ze základních geometrických tvarů a dále především z kruhového pohybu a vše s ním souvisejícím - vesmír, vodní kruhy, ticho, klid, chaos, řád aj. Klíčová slova: Kruh, čtverec, obdélník, minimalizace, nefigurativní umění, grafika, malba
Obraz jako fenomén
Universalová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
V praktické části představuji vlastní tvorbu, skrze niž nahlížím fenomén obrazu. Ukazuji tak na fenomenalitu obrazu prostřednictvím obrazů jednoho konkrétního člověka. Předvádím osobní pojetí tématu, ve kterém obraz chápu jako viděné, které stojí na začátku tvorby a může potom být zobrazením zachyceno. Východiskem práce se stala praktická část, která následně přechází v část teoretickou, ve které vlastní tvorbu dávám do souvislostí s umělci českého výtvarného umění, u kterých hledám podobnosti. Následně směřuji k výuce výtvarné výchovy. Důležitým záměrem diplomové práce je tedy nejen pohled do mé tvorby, vlastní sebereflexe a hledání vazeb na výtvarné umění, ale i pokus o využití mé inspirace ve výuce výtvarné výchovy. Možnosti využití vlastní inspirace a výtvarné práce v přístupu k výuce, ověřují výtvarné náměty realizované se žáky střední školy. Klíčová slova: obraz, vizualita, umění, příroda, pohyb, linie, kresba, záznam, tvůrčí proces, sdělení, výtvarné prostředky, výchova
Cesta - hora k obcházení
Kabátníková, Michaela ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Anotace: Tato práce, nazvaná Cesta - Hora k obcházení, je pokusem uchopit téma jako putování k vlastnímu "středu" jak v obecnější rovině (teoretická část), tak v rovině vlastního osobního přístupu (praktická část). Téma je zde chápáno jako univerzální lidská situace hledání vlastního já - původní přirozenosti -, kterou lze interpretovat různými způsoby napříč obory (umění, literatura...) i kulturami. Zpracování teoretické části je postaveno na osobních příbězích umělců, básníků a poutníků. V praktické části představuji cykly svých prací, které dokumentují mé vlastní cesty a hledání. Didaktická část obsahuje soubor výtvarných námětů pro práci se studenty. Kabátníkové, M.: Cesta - Hora k obcházení |Diplomová práce| Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 75 s. (příloha 20 s.) klíčová slova: hora, cesta, střed, putování, stopa, tady a teď, krajina duše, deník

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.