Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorský projekt pohádky v rozvoji hudebních schopností a osobnosti dítěte v předškolním věku
Jiroušková, Daniela ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Autorská pohádka v rozvoji hudebních schopností a osobnosti dítěte v předškolním věku" se zabývá autorskou pohádkou pro děti v předškolním věku, jejíž charakteristické znaky jsou založeny na rozvoji hudebních schopností a osobnostním pojetí ve výchově a vzdělávání. V rámci práce byl uskutečněn kvalitativní výzkum, ve kterém jsou uplatněny myšlenky hudební transdidaktiky. Výzkum se uskutečnil formou jedné experimentální skupiny. Práce respektuje hlediska pedagogické adekvátnosti, estetickovýchovného vyjádření a etických principů ve výchově. Klíčová slova autorská pohádka, dítě předškolního věku, osobnostní pojetí ve výchově, hudební schopnosti
Zapojení projektu Škola písničkou do výchovně vzdělávacího procesu v MŠ
Zelenková, Blanka ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá cíleným využitím autorských písní z projektu "Škola písničkou" k propojení všech výchovně vzdělávacích oblastí v mateřské škole s podporou vlastní tvořivosti dětí. Teoretická část pojednává o důležitých vývojových aspektech dítěte předškolního věku i mladšího školního věku, zabývá se hudebními činnostmi a tématem integrativní hudební výchovy v mateřských školách. Dále také přibližuje termín "projekt" a seznamuje s původním hudebním projektem "Škola písničkou", původně určeným dětem mladšího školního věku. Následně přibližuje i navazující projekt "Škola písničkou do mateřských škol", přepracovaný ve prospěch dětí předškolního věku s ohledem na jejich vývojová specifika. Praktická část se zaměřuje na ověřování přínosnosti projektu "Škola písničkou do mateřských škol". Písně byly zakomponovány do školního vzdělávacího programu, byl vytvořen nový didaktický materiál, který byl v průběhu dvou let realizován a ověřován v 59 mateřských školách. Cílem práce je ověření metodického materiálu z projektu "Škola písničkou do mateřských škol" v kmenové mateřské škole Tolstého, Praha 10 i v dalších mateřských školách z různých lokalit ČR. Dalším cílem je vyhodnotit přínosnost písní i metodických materiálů pro učitelky mateřských škol a děti předškolního věku. Pomocí metody dotazníku a...
Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity
Slavíková, Petra ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kološtová, Mariana (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých schopností jejich pedagogy. Proto je na tuto problematiku nahlíženo dvojí perspektivou; perspektivou dětí předškolního věku a perspektivou preprimárních pedagogů. Teoretická část práce zařazuje dětskou hudební tvořivost do kontextu hudebního vzdělávání z hlediska historického mezinárodního a národního vývoje hudební výchovy předškolních dětí. Podobně se zabývá i souvislostmi v rovině výzkumu a představuje testy dětské hudební tvořivosti. Následovně vymezuje pojmy hudební tvořivost, dětská hudební tvořivost a pedagogická tvořivost ve vztahu k formálnímu předškolnímu vzdělávání. Na hudební a dětskou tvořivost nahlíží perspektivou vnitřních a vnějších vlivů. Podrobněji se následovně věnuje roli preprimárního pedagoga a jeho tvůrčímu pedagogickému působení v rozvoji dětských hudebnětvořivých schopností. Praktická část práce obsahuje popis provedeného výzkumného projektu. Jedna část výzkumu se věnuje hudebnětvořivému experimentálnímu vyučování dětí předškolního věku, jehož součástí bylo také testování autorským testem hudební tvořivosti a inspirovaným testem hudebnosti a doplnění rodinného...
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji hudebnosti u dětí mladšího školního věku
Bukačová, Monika ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem hudebnosti a hudebně pohybových činností v mladším školním věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část seznamuje čtenáře charakteristikou mladšího školního věku a se somaticko-fyziologickými, psychickými a sociálními charakteristikami tohoto období. Dále popisuje prostředky, které mají vliv na hudebnost dítěte. V této práci jsou vyjmenovány základní hudebně-pohybové činnosti a jejich důležité aspekty, závěr této části je orientován na odborné publikace se zaměřením na klavírní hru, kde autoři ve svých dílech využívají pohybové prvky nebo hudebně-pohybové aktivity k přímému zlepšení vlivu hry na klavír. Praktická část vychází z teoretických poznatků. Zvolili jsme pedagogický experiment s technikou jedné skupiny a k tomuto záměru jsme využili klavírní skladby. Problematika kvalitativního výzkumu je zaměřena na propojení klavírní hry s hudebně-pohybovou činností. Ve výzkumu jsou popsány cíle, výzkumné metody, předmět a jeho organizace. Pro děti byl vypracován vlastní tematický program s názvem Cestování s Malým princem, který popisuje metodické kroky podporující vyjádření obsahu hudby a pochopení určité problematiky. Výsledky byly zapisovány do tabulek. KLÍČOVÁ SLOVA Mladší školní věk, hudebnost, hudební dovednosti, hudebně-pohybové činnosti,...
Hanuš Bartoň jako skladatel, klavírista a hudební pedagog
Lochovský, Martin ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Autor této práce usiluje o vytvoření souhrnného portrétu současného českého skladatele a pedagoga Hanuše Bartoně se zaměřením na jeho skladatelskou, interpretační a pedagogickou činnost. Cílem práce je zjistit, ucelit a poskytnout informace, které mohou být dále využity jak pro svůj muzikologický potenciál, zejména při analýze vývoje české hudební tvorby konce 20. století a současnosti, tak pro svůj potenciál pedagogický (skladby pro děti a skladatelova pedagogická činnost). Práce je systematicky členěna do několika oblastí. Na začátku se věnuje životopisu samotného skladatele, poté se přesouvá k jeho dílu, které systematizuje a zároveň v něm hledá stylový vývoj a jeho tendence. Bartoňova tvorba je rozmanitá, má specifický a značně stylisticky syntetizující charakter odpovídající postmodernímu ideálu. Z větší části se jedná o díla instrumentální, avšak zahrnuje i díla hudebně dramatická, vokální, elektroakustická nebo hudbu scénickou a další. Tato díla jsou stručně popsána a je též uvedeno jejich provedení. Zahrnuta je i dostupnost relevantních materiálů v knihovnách. Velká pozornost je zde věnována i klavírním skladbám pro děti. Dále se práce přesouvá ke skladatelově interpretační činnosti v oblasti klavíru. Na závěr se řešitel věnuje Bartoňově pedagogické činnosti, v rámci které je přiblížen...
Reflexe Evropského studentského fóra EAS z hlediska aktuálních potřeb HV
Halbrštátová, Lenka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá reflexí Evropského studentského fóra 2018 a zjišťuje názorové spektrum delegátů vybraných evropských zemí týkající se přípravného vzdělávání budoucích učitelů. Práce komparuje výsledné názory s vybranou skupinou studentů českých pedagogických fakult. Teoretická část práce se zabývá činiteli hudebně vzdělávacího procesu, jimiž jsou učitelé a žáci. Dále vymezuje termín hudební pedagogika a její historický vývoj v evropském kontextu. Poslední díl teoretické části popisuje organizace, jejich cíle a poslání, zabývající se hudební výchovou. Více se zaměřuje na organizaci EAS a její studentská fóra. Praktická část představuje zkoumání výsledků výzkumu, jež se zabývá názory budoucích učitelů hudby (delegátů studentského fóra a českých studentů). Dále mapuje zkušenosti studentů s přípravným vzděláváním a jejich postoje k neformálním vzdělávacím akcím. Závěrem jsou představeny metodické náměty do praxe. KLÍČOVÁ SLOVA hudební výchova, neformální vzdělávání, hudební organizace, Evropská asociace pro školní hudební výchovu, přípravné vzdělávání učitelů
Vzdělávání učitelů hudební výchovy 1. stupně základní školy v kontextu školské reformy
Šobáňová, Barbora ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Sedláček, Marek (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce nejprve stručně uvádí poznatky z oblasti ontogenetického vývoje dítěte v období mladšího školního věku a počátcích pubescence v souvislosti s hudebním vývojem a zabývá se emocionálním významem hudby v osobnostním rozvoji dítěte. Další část je věnována hudebnímu vzdělávání na 1. stupni základní školy (ZŠ), jeho cílům, historickým kontextům i současnému postavení předmětu hudební výchova v rámci českého kurikula a také zahraničním zkušenostem. Třetí kapitola zachycuje současnou strukturu hudebně výchovných předmětů ve studijních programech státních pedagogických fakult v České republice pro aprobaci učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Výzkumná část se snaží zmapovat současnou situaci v oblasti hudebního vzdělávání na 1. stupni ZŠ v České republice, jak ji vnímají učitelé hudební výchovy v praxi, zejména v souvislosti s jejich pregraduální přípravou. Výzkum je zaměřen na zkušenosti začínajících učitelů, kteří prošli pregraduální přípravou v posledním desetiletí. Cílem je také zjistit to, jak celou situaci vnímají vysokoškolští pedagogové hudebně výchovných předmětů, kteří připravují budoucí učitele na státních pedagogických fakultách v České republice. Pro získání dat byla využita metoda dotazníkového šetření a také rozhovor (interview). Výsledky výzkumu poukazují na problémy, které se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.