|
Volnočasové aktivity středoškolských studentů
Janošová, Ivana ; Mazúchová, Ráchel (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity středoškolských studentů" se zabývá volným časem žáků Střední zdravotnické školy v Mostě. Práce mapuje problematiku jejich aktivit ve volném čase. Teoretická část této bakalářské práce definuje pojem volného času, volnočasové aktivity, funkce volného času a faktory ovlivňující volnočasové aktivity. Dále tato práce vysvětluje výchovu ve volném čase, především funkce výchovy a obsah výchovy. Část práce se věnuje rizikovému chování žáků, jednak typům rizikového chování jedinců, jednak se věnuje i možným krokům, kterými lze tomuto chování předcházet. Další část práce se věnuje sociálním sítím, na kterých žáci tráví spoustu volného času. V praktické části bakalářské práce jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci Střední zdravotnické školy v Mostě. Primárním cílem je zjistit, zda jsou žáci spokojeni s množstvím svého volného času, jeho náplní, ale také to, jakým aktivitám se věnují ve svém volném čase. Nezbytné je také zjistit, zda využívají volnočasová zařízení ve městě, případně která z nich využívají. Na základě provedeného dotazníkového šetření bylo dosaženo výše uvedeného cíle. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, volnočasové aktivity, rizikové faktory volného času, sociální sítě,...
|
|
Volnočasové aktivity pořádané pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládeže v době letních prázdnin
Šertler, David ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Mazúchová, Ráchel (oponent)
Práce se zabývá výchovou mládeže ve volném času. Zaměřuje se na organizované volnočasové akce v době letních prázdnin pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Důvodem je to, že smysluplné a obohacující trávení volného času může efektivně přispívat této části mládeže k dodání podnětů v optimální skladbě i množství, pomáhá k sociálnímu začlenění do širšího okruhu lidí i k budování mezilidských vztahů. Hlavním cílem práce je předložení teoretického i praktického pohledu na tuto problematiku. Práce se zaměřuje na akce pomáhající ohrožené nebo sociálně znevýhodněné mládeži v době letních prázdnin. Na základě teoretických poznatků z oblasti pedagogického ovlivňování volného času, sociální práce a pedagogického výzkumu je v praktické části proveden kvalitativní výzkum. Základními metodami sběru dat ve výzkumu bylo dotazování, rozhovory a vlastní pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit hlavní rozdíly mezi přístupy dvou typů organizací k pořádání letních táborů pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Vybrané byly organizace, které se zabývají výchovou ve volném času a organizace zaměřující se na sociální práci. Dílčím cílem výzkumu bylo identifikovat přínosné a pozitivní aspekty při přípravě a průběhu již realizovaných táborů a ty promítnout do návrhu ucelené metodiky pro pořádání...
|
|
Analýza životního smyslu jako determinantu well-beingu studentů pedagogické fakulty
Julišová, Adéla ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce vychází z konceptů pozitivní psychologie a zabývá se tématem well- beingu. Přístupy pozitivní psychologie i stručný vývoj tohoto psychologického směru jsou stejně jako koncept well-beingu představeny v první části práce. Kromě Harvardského přístupu k well-beingu je věnována pozornost zejména nové teorii well-beingu, kterou vytvořil Martin Seligman a rozšířili Scott I. Donaldson a Stewart I. Donaldson. Konkrétně se tato diplomová práce dále zaměřuje na well-being specifické skupiny, kterou jsou vysokoškolští studenti. Právě u nich je analyzována nejen celková spokojenost se životem, ale především oblast smyslu v životě, který je hlavním tématem této práce. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření zaměřeného na well-being studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, které proběhlo na přelomu roku 2022 a 2023 v rámci celouniverzitního výzkumu zaměřeného na well-being studentů (Kočí, 2023). Z analýzy získaných dat vyplývá úzké propojení mezi celkovým subjektivním well-beingem a oblastí smyslu v životě, přičemž platí, že čím více smysluplnosti studenti ve svém životě nacházejí, tím jsou celkově spokojenější. Studenti pedagogické fakulty spatřují nejvíce smyslu v tom být tu pro druhé (serving others). Při porovnání oblasti smyslu a studijních výsledků výzkum potvrzuje, že...
|
|
Zdravý životní styl dětí v atletickém zájmovém kroužku
Mundil, Petr ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem života žijí děti, které navštěvují kroužek atletiky a porovnat jejich denní režim s obecně platnými doporučeními, které je vhodné dodržovat, pokud chceme žít zdravě a kvalitně. Následně po zhodnocení výstupů případové studie navrhnout vhodné úpravy a změny vedoucí k zvýšení kvality života či zlepšení sportovního výkonu. Teoretická část se věnuje objasnění zdravého životního stylu a definuje obecně platná doporučení, které má člověk dodržovat, pokud chce žít zdravým způsobem života. Dále se teoretická část věnuje tématu vzdělávání dětí o zdraví ve školách porovnání způsobu života v historii a v dnešní době. Praktická část přebírá poznatky z teoretické části a s využitím případové studie zjišťuje, jakým způsobem žijí děti na zájmovém kroužku atletiky. Výsledky analýzy jsou pak porovnány s obecně platnými doporučeními. Dětem jsou pak na základě výsledků analýzy během rozhovoru předána doporučení ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA Volný čas, atletika, zájmový útvar, zdravý životní styl, sport a pohyb, starší školní věk
|
| |
|
Právo obchodních korporací na vlně digitalizace
Kočí, Jan ; Čech, Petr (vedoucí práce) ; Hurychová, Klára (oponent)
Právo obchodních korporací na vlně digitalizace Tématem této práce je právo obchodních korporací na vlně digitalizace. Autor práce vzhledem k šíři tématu zaměření práce zúžil a ta se tedy věnuje pouze vzniku společnosti s ručením omezeným online. Jejím zaměřením je tak především popsat digitalizovaný proces, kterým musí projít každá online vznikající společnost s ručením omezeným, a dále odpovědět na otázku, zda může v České republice vzniknout společnost s ručením omezeným online v řádu minut. Práce je rozdělená do třech hlavních částí. V první části je čtenáři poskytnut vhled do právní úpravy elektronické identifikace, která je pro digitalizaci zmíněného procesu nezbytná. Především potom práce řeší prostředky a systémy elektronické identifikace. Částečně je v práci přiblížena i její blízká budoucnost, neboť právní úprava elektronické identifikace a tím i její technická stránka v blízké době pravděpodobně dozná značných změn. Druhá část je věnována novele notářského řádu, která přinesla možnost sepsání notářského zápisu v elektronické podobě. Tato možnost je po využití elektronické identifikace druhou klíčovou novinkou, jež umožnila vznik společnosti s ručením omezeným online. Zároveň však práce upozorní na některé právní instituty, které se vlivem této novely staly potenciálně nebezpečnými pro...
|
| |
|
Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Kučerová Císlerová, Marie ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.
|
|
Vliv formálního a neformálního vzdělání o výživě na stravovací návyky žáků vybraných středních škol
Husák, Martin ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem formálního vzdělávání o výživě na teoretické znalosti žáků a následným přenesením těchto znalostí do každodenní volby jídel. Zaměřuje se na žáky jednoho vybraného gymnázia a jedné vybrané odborné střední školy. Cílem bylo zjistit, zdali mají žáci odborné střední školy lepší znalosti než žáci gymnázia a jestli své znalosti přenáší do praxe. Výzkumný soubor tvořilo dohromady 199 žáků. Formou dotazníkového šetření se zjišťovaly jejich znalosti o výživě a preference jídel v průběhu dne. Z výzkumu vyplývá, že se od sebe žáci vybraných škol v dané oblasti významně neliší, ale i přes minimální formální výuku o výživě, kterou žáci gymnázia procházejí, mají lepší znalosti právě oni. KLÍČOVÁ SLOVA dieta, gymnázium, odborná střední škola, stravovací návyky, výživa, vzdělání
|
|
Implementace e-learningu do firemního vzdělávání s přihlédnutím ke vzdělávacímu modelu 70:20:10
Doležel, Radim ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato diplomová práce nahlíží na využití e-learningu, jakožto významného nástroje distančního vzdělávání a vzdělávání dospělých. Teoretická část se soustředí na představení e-learningu, jeho výhod, nevýhod a rovněž detailněji popisuje účastníky a vytvořené standardy e-learningu. Dále popisuje jeho pedagogickou stránku v průběhu vývoje. Nedílnou součástí je popis vzdělávacího modelu 70:20:10 a vzdělávání dospělých. Hlavní praktickou částí je kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit přístup zaměstnanců k e-learningu a zjistit, jak jej využívají. Výzkumné otázky jsou ověřeny dotazníkovým šetřením, z kterých vzešla řada doporučení. Jako součástí praktické části také vznikla na platformě Fuse komunita, kam jednotlivá oddělení společnosti Hilti ČR spol. s r.o. umísťují své vzdělávací materiály. KLÍČOVÁ SLOVA e-learning, distanční vzdělávání, LMS, vzdělávání, vzdělávací model 70:20:10
|