Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Exploitace programů napsaných v jazyce C
Buček, Hynek ; Kněžík, Jan (oponent) ; Procházka, Boris (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá exploitačními technikami, využívajícími programátorské chyby v programech jazyka C. Práce je především zaměřená na problémy typu: přetečení paměti, přetečení zásobníku, přetečení v segmentech haldy a BSS, přetečení formátovacích řetězců a přetečení čísel. V práci jsou také popsány některé ze současných protiopatření, která zabraňují zneužívání těchto chyb. Pro snadnější pochopení tématu je v první úvodní části zpracovaná krátká kapitola zaměřená na teoretický základ. V následujících kapitolách jsou podrobněji popisovány principy jednotlivých typů útoků. Závěrem práce je kapitola týkající se bezpečnosti.
Robotický model lidského myšlení, cítění a chování
Pač, Peter ; Kubát, David (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je navrhnout a sestrojit základní model lidského myšlení, cítění a chování, který je založen především na vědomostech obecné a kognitivní psychologie. Řešení je demonstrovatelné na robotovi schopném pohybu a generování vizuálnich a akustických efektů. Práce popisuje návrh a implementaci tohto systému a zaměřuje se na důležité funkce, zajímavosti a experimentování se zkonstruovaným robotem.
GUI pro deskovou hru Dostihy a sázky
Očenáš, Marek ; Kubát, David (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit rozhraní (GUI) deskové hry Dostihy a sázky, které umožní uživateli (hráči) ovládat hru na virtuálním hracím plánu a bude také hlídat dodržení všech herních pravidel. V textu této práce je popsána vlastní hra a její pravidla, návrh vzhledu GUI a rozmístění herních prvků v herním okně, návrh na implementaci herních pravidel tak, aby hráči nebylo umožněno hrát proti pravidlům a návrh na zajištění síťové komunikace několika takových rozhraní. Dále je popsáno konečné řešení a jeho odchylky vůči návrhu s ukázkami vzhledu programu.
Hra Gomoku
Basovník, Martin ; Dluhoš, Ondřej (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj umělé inteligence pro deskovou hru gomoku. Nejdříve popisuje potřebný teoretický základ pro vývoj inteligentního protihráče. Dále uvažuje nad možnou paralelizací výpočtů a algoritmy, které se k tomu vztahují. Následně je popsána samotná implementace hry gomoku. V závěrečné části je zdokumentováno testování aplikace, zveřejňují se výsledky vývoje a nastiňují se případná další rozšíření aplikace.
Síťová aplikace hry kanasta
Němeček, Patrik ; Kněžík, Jan (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje analýzu, návrh, implementaci a testování síťové aplikace hry Kanasta. Jde o karetní hru pro 2 až 4 hráče, kde hráči spolu hrají po síti. V této práci je popsán a použit model klient/server, síťové protokoly TCP/IP a navržen vlastní komunikační protokol pro zasílání zpráv mezi klientskou a serverovou částí. Aplikace je implementována v programovacím jazyce C++ s využitím Qt frameworku. Výsledná aplikace je multiplatformní.
Nástroj pro správu zobrazovacích zařízení v systému GNU/Linux
Klang, Petr ; Procházka, Boris (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření aplikace pro správu monitorů v systému GNU/Linux, která by dokázala uložit nastavenou konfiguraci a později toto nastavení vyvolat. Při připojení nového monitoru vyhodnotí všechny konfigurace a vybere tu, která nejlépe vyhovuje. Aplikace se spouští po startu manažera obrazovky. Práce se také zabývá výběrem vhodného prostředí, popisem implementace a testováním.
Systém pro správu vědeckých publikací
Paška, Juraj ; Kubát, David (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je implementace víceuživatelského systému pro správu vědeckých publikací, který je schopný pracovat tak jak s místními úložišti dokumentů, tak se vzdáleným prostřednictvím protokolů HTTP a SFTP. Tyto dokumenty může systém vyhledávat a třídit podle zadaných klíčových slov, tak aj organizovat do skupin podle požadavek uživatelů. Výsledkem je multiplatformní aplikace implementovaná v jazyce Java.
Elektronická knihovna multimediálního obsahu
Holánek, Marek ; Kněžík, Jan (oponent) ; Kubát, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací knihovny pro správu multimediálních souborů uložených v počítači, hlavně fotografií, hudby a videa. Výsledkem je aplikace postavená na architektuře klient - server umožňující uživateli získat a udržet přehled o jeho multimediální sbírce. K tvorbě aplikace byly použity jazyky Java, PHP spolu s XML, HTML, CSS a JavaScriptem. Součástí práce bylo i vytvoření distribučních balíčků aplikace pro operační systémy Windows a Linux, konkrétně distribuce Debian a odvozených distribucí.
Interpret dynamického programovacího jazyka pro vědecké výpočty
Ocelík, Tomáš ; Orság, Filip (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a popisem dynamického reflektivního jazyka, založeného na prototypování. Nejprve jsou vysvětleny principy typické pro tuto skupinu jazyků a jsou stručně popsáni známí představitelé. Dále je krátce pojednáno o jazycích pro matematické výpočty. Poté práce podrobně popisuje navržený programovací jazyk, jeho gramatiku a sémantiku. Jsou vysvětleny principy typové kontroly a dědičnosti. Je také ukázáno, jakým způsobem jsou implementovány základní řídící konstrukce známé z jiných jazyků. V další části je představen návrh virtuálního stroje pro vytvořený jazyk. Je vysvětlen použitý výpočetní model, organizace objektové paměti a interní reprezentace význačných struktur navrženého jazyka. Nakonec je rozebrána dynamická typová kontrola, překladač a způsob překladu typických konstrukcí do vnitřního kódu virtuálního stroje.
Systém pro vzdálené monitorování elektrických veličin
Kvasnička, Pavel ; Kněžík, Jan (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením elektrických veličin, distribucí dat přes ethernetovou síť do internetu a inteligentním výběrem potřebných hodnot, které mají být předány a uloženy na centrálním prvku. V práci jsou popsány komunikační protokoly v rozsahu, který je nutný pro implementaci, diskutovány požadavky na výpočetní zdroje a vývojovým diagramem navrženo řízení mikrokontroléru. K práci jsou přiloženy zdrojové kódy implementace řízení mikrokontroléru v jazyce C a PHP skripty pro uložení a prezentaci hodnot na webovém serveru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.