Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 340 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Způsob hodnocení ředitelů škol zřizovatelem
Kotěšovská, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá způsoby hodnocení ředitelů škol. Cílem práce bylo zjistit, zda mají zřizovatelé škol stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitele u náhodně vybraného souboru zřizovatelů škol ve Středočeském kraji. První část je zaměřena na popis teoretických poznatků v oblasti moderní personalistiky, zejména popis běžných metod hodnocení pracovníků a seznámení s problematikou školského prostředí. Výzkum je proveden kvantitativním způsobem, druh šetření empirický s využitím dotazníkového šetření, jehož předmětem bylo zjistit, zda zřizovatelé mají stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitelů škol. Práce je rozdělena do dílčích cílů, které zjišťovaly, kdo stanovuje způsob hodnocení ředitelů škol. Byly zjišťovány důvody hodnocení ředitelů škol zřizovateli, nejčastěji používané způsoby hodnocení a co je podle zřizovatele motivujícím faktorem pro ředitele ke zlepšení své pracovní výkonnosti vyplývající z hodnocení zřizovatelem. Následně byla provedena komparace dílčích cílů práce dle typu zřizovatele. Výsledky této práce budou moci být přínosné a mít informativní charakter pro zřizovatele, kteří chtějí se zavedenými způsoby hodnocení pracovat nebo pro ty, kteří je teprve budou zavádět, aby mohli vytvořit systém hodnocení přínosný jak pro zřizovatele, tak pro ředitele škol. KLÍČOVÁ...
Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ v Pardubickém kraji
Endyšová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem, které faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů škol. Jejím cílem je zjistit na základě kvantitativního i kvalitativního výzkumu, které faktory a do jaké míry profesní rozvoj ředitelů domu dětí a mládeže a středisek volného času (dále jen DDM a SVČ) v Pardubickém kraji ovlivňují. Stěžejní otázkou je další vzdělávání ředitelů DDM A SVČ, zda se v rámci svého profesního rozvoje dále vzdělávají. Práce se zabývá i šestiletým funkčním obdobím, které může mít značný vliv na profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ. Z výzkumu vyplývá, že je pro ředitele SVČ a DDM nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje jejich profesní rozvoj, další vzdělávání. Výsledky výzkumu mají sloužit pro obor školský management i management vzdělávání jako rozšíření poznatků o práci ředitelů DDM a SVČ a jejich profesním rozvoji, který je negativně i pozitivně ovlivňován různými faktory. Klíčová slova Další vzdělávání, ředitel, management, školy, dům dětí a mládeže, středisko volného času, profesní rozvoj
Zprávy České školní inspekce jako zdroj informací o porušování právních předpisů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví žáků ve školách a školských zařízeních
Bukovská, Zuzana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce se se zaměřuje na oblast bezpečnosti a ochrany zdraví ve školách a školských zařízeních. Je zpracována na základě analýzy právních předpisů a dokumentů České školní inspekce. Výzkumná část práce se zabývá analýzou veřejných i neveřejných dokumentů České školní inspekce. Určuje nejčastější porušení právních předpisů a porovnává je s informacemi ze zveřejněných inspekčních, výročních a tematických zpráv České školní inspekce. Práce obsahuje komplexní přehled právních předpisů vztahujících se k problematice bezpečnosti a ochrany zdraví a určuje povinnosti, které z nich pro ředitele škol a školských zařízení vyplývají. Z dokumentů České školní inspekce zjišťuje nejčastější pochybení a porušení právních předpisů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví, určuje jejich příčiny a navrhuje možnosti, jak jim předcházet.
Inovace v řízení neformálního vzdělávání
Gaydošová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá inovacemi v řízení neformálního vzdělávání. Hlavním cílem práce je upozornit na důležitost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávánía přinést inspiraci vedoucím pracovníkům neformálníhoa zájmového vzdělávání ve formě příkladů dobré praxe. V teoretické části práce je neformální a zájmové vzdělávání začleněno do celkového systému vzdělávání České republiky a jeho vývoj ilustrován na zákonech a vyhláškách od roku 1948 do současnosti. Výzkum formou strukturovaného rozhovoru odhalil pohled respondentů na inovace v zájmovém vzdělávání a ukázal zkušenosti respondentů se zaváděním inovací v jejich vlastních organizacích. Z průběhu i závěrů strukturovaných rozhovorů jasně vyplynula nutnost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávání pro konkurenceschopnost jednotlivých organizací. Vedoucí pracovníci školských zařízení pro zájmové vzdělávání i organizací neformálního vzdělávání zde mohou najít inspiraci pro jednotlivé konkrétní inovace v příkladech dobré praxe.
Vliv ekonomického a finančního povědomí pedagogických pracovníků mateřských škol na řízení a hospodaření školy
Šímová, Svatava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
ŠÍMOVÁ SVATAVA: Vliv ekonomického a finančního povědomí pedagogických pracovníků mateřských škol na řízení a hospodaření MŠ. (Bakalářská práce)/Svatava Šímová. - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu. - Vedoucí práce: RNDr. Jindřich Kitzberger. Tato závěrečná práce se zabývá tématem ekonomického a finančního povědomí pedagogických pracovníků a jeho vlivu na řízení a hospodaření mateřských škol. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje čtyři hlavní kapitoly. První z nich popisuje historii a vývoj mateřských škol. Druhá kapitola pojednává o nárocích na osobnost ředitelů mateřských škol, školském managementu, rolích pedagogických pracovníků a pozitivech delegování úkolů a povinností. Ve třetí kapitole se setkáváme se způsoby financování státních mateřských škol, jejich finančním řízením, lidskými zdroji jakožto pedagogickým personálem, ale také s legislativou. Čtvrtá kapitola nám popisuje co je finanční gramotnost a proč je důležitá. Dále se zabývá celoživotním vzděláváním pedagogů MŠ a dalším vzděláváním jako součást rozvoje finanční gramotnosti. Praktická část závěrečné práce se sestává z jedné hlavní kapitoly, která se zabývá otázkami, jak finanční gramotnost vnímají sami pedagogové a jak ředitelé mateřských škol...
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.
M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje
Smutný, Lukáš ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na téma M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje se zabývá moderními technologiemi v rámci edukace a v rámci řízení školy. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace o m-technologiích a dalších moderních technologiích, ze kterých následně vychází výzkumná část práce, která je zaměřena na problematiku vybavenosti a užití moderních technologií ICT ve výuce a v řízení základních škol v Moravskoslezském kraji. Těžištěm výzkumné části jsou výsledky dotazníkového šetření a průzkumu na oblast využití moderních technologií při edukaci a při řízení školy. Práce se věnuje mírou implementace a využitím m-technologií a dalších moderních technologií v základních školách. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie; m-technologie; tablet; chytrý telefon; čtečka elektronických knih; interaktivní tabule; dataprojektor; datová schránka, informační systém

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 340 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.