Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 320 záznamů.  začátekpředchozí311 - 320  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dlouhodobé sledování sprinterské výkonnosti v běhu mužů na 110 m př. na vrcholných světových soutěží
Řehák, Martin ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Korbel, Vladimír (oponent)
Název: Dlouhodobé sledování sportovní výkonnosti v běhu na 110 m př. mužů na vrcholných světových soutěžích Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo porovnat výsledky osmi finalistů v běhu na llO m př. na MS v letech 1983 - 2005. Výsledky finalistů byly vždy sledovány od rozběhu až po finále a byly zaměřeny na čas v běhu, umístění, rychlost závodníka a reakční doby. Nedílnou součástí této práce bylo také porovnání antropometrických charakteristik finalistů. Metodika práce: V metodice práce jsme se zaměřili na monitorování vybraných finalistů na 110m př. z každého MS (tzn. 8 nejrychlejších překážkářů). U těchto závodníků jsme sledovali výkonnost ve všech postupových bězích: v rozběhu, čtvrtfinále (v letech 1995, 1997, 1999), semifinále a finále. Dále jsme shromáždili údaje o časech, umístění, rychlosti běhu, reakční době a antropometrických charakteristikách finalistů. Všechny tyto parametry jsme mezi sebou porovnali. Výsledky: Celkový průměrný věk všech finalistů, kteří startovali na MS v letech 1983 - 2005, činí 26,27 let. Celková průměrná tělesná hmotnost fmalistů v námi sledovaném období je 78,91 kg. Celková průměrná tělesná výška finalistů je 186,74 cm. Jednotlivé indexy dosahují následujících průměrných hodnot: Body mass index 22,63, Brocův index - 7,90 a Quételetův index 422,03. Celková...
Současné trendy silové přípravy sprinterů
Hykl, Pavel ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Sýkora, Miloslav (oponent)
SOUHRN Hlavním cílem této diplomové práce bylo pomocí literární rešerše ukázat a upozornit na současné trendy v silové přípravě sprinterů bez ohledu na cíl v konkrétních tréninkových fázích. Jednotlivé fáze jsou předem naplánovány, a to podle programu závodů. Dalším důležitým faktorem úspěšného plánování je znát jednotlivé posilovací metody a vědět,jakje zařadit do celkového plánu. Roční tréninkový plán je důležitým tzv. nástrojem pro dosažení dlouhodobých sportovních cílů. Roční tréninkový plán je rozdělen takto: Anatomická adaptace, hlavním cílem této fáze je zahrnout co možná nejvíce svalových skupin a připravit svaly, vazy, šlachy a klouby na zátěž. Délka této fáze je 3 až 5 týdnů. Maximální síla, hlavním cílem této fáze je rozvoj co možná největší síly. To je, podle Charlieho Francise, nejdůležitější fáze v přípravě sprinterů. Délka této fáze by měla být přibližně 6 až 9 týdnů, v závislosti na vyspělosti sportovce. Udržovací fáze nebo také závodní fáze, objektem této fáze je udržet dosažené hodnoty trénovanosti, získané v uplynulé přípravě. Hlavním cílem jsou závody. Přechodná fáze, hlavním účelem této fáze je odstranit únavu, získanou během tréninkového roku a obnovit energii snížením objemu a obzvláště snížením intenzity. Tato fáze je pojata víc individuálně. Po prostudování si patřičné...
Přehled doplňků sportovní výživy na základě vědecké literatury
Vřeský, David ; Petr, Miroslav (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
(English version) TITLE: Survey of the sports nutritional supplements on the basis of the sports science literatures. TARGETS: The point of this thesis is to collect contemporary informations and knowledge about nutritional supplements in sports nutrition and their influence to intensity of sports performance. RESULTS: The positive effect in sense of increasing of sports performance placebo vs. testing group in rely to indication of particular supplements. The results are very relative and depended on many departed factors. What surely works in laboratory, doesn't have to in reality. Key words: nutritional suplement, charakteristics ofnutritional supplements, factors that influence reserch of sport nutrition supplements
Úloha komunikace mezi trasérem a atletem se zrakovým postižením
Stodůlka, David ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Sýkora, Miloslav (oponent)
Název práce: Úloha komunikace mezi trasérem a atletem se zrakovým postižením Cíl práce: V diplomové práci bych chtěl upozornit na atletiku jako vhodnou sportovní aktivitu pro osoby se zrakovým postižením a seznámit čtenáře s problematikou atletiky osob se zrakovým postižením. Dalším cílem je zjistit úlohu komunikace mezi zrakově postiženým sportovcem a trasérem. Metody práce: Rešerše dostupné literatury a elektronických informačních zdrojů. Sběr dat dotazm'kovým šetřením, rozhovory se zrakově postiženými atlety. Následné porovnání s dosavadními zkušenostmi a vyhodnocení nových závěrů. Výsledky práce: Atletika je vhodnou sportovní aktivitou pro osoby se zrakovým postižením. Dlouhodobá spolupráce atleta s trasérem významně ovlivňuje sportovní výkon. Na zvyšování výkonu má vliv i společná komunikace, která se vytváří v průběhu nácviku atletické disciplíny. Společná komunikace je charakteristická pro každou atletickou dvojici a tudíž nelze striktně postupovat podle předem stanovených bodů. Klíčová slova: atletika, komunikace, zrakové postižení, trasér 2
Tělesná výchova v pomocných školách
Caltová, Barbora ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Kolčiterová, Jana (oponent)
Název: Tělesná výchova v pomocných školách Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo předložit teoretické poznatky týkající se tělesné výchovy v pomocných školách. Zjistit momentální odbornost učitelů k výuce tělesné výchovy v pomocné škole, zjistit stav materiálního i prostorového vybavení. A předložit sborník her, námětů k činnostem v rámci tělesné výchovy v pomocných třídách speciálních škol. Metodika práce: Na základě odborné literatury jsem popsala a charakterizovala současný stav tělesné výchovy ve třídách pomocných škol. Pomoci ankety, která obsahovala osmnáct otázek, jsem zjišťovala stav a úroveň tělesné výchovy ve dvaceti pomocných školách v regionu Vysočina. Všechny zmiňované otázky ankety byly okomentovány a doloženy zjištěnými údaji. Výsledky: Aprobovanost učitelů pomocných škol ve sledovaných regionech je nedostatečná. Personální situace v pomocných školách je jednoznačně feminizovaná. Materiální vybavení a prostorové podmínky jsou na velmi dobré úrovni. Osnovy doposud nezohledňují přítomnost žáků s kombinovanou vadou. Vyučující jsou tedy nuceni používat v hodinách tělesné výchovy metody, které nejsou oficiálně schváleny MŠMT. Klíčová slova: speciální školy, pomocná třída, mentální postižení 2
Pokus o srovnání teoretických a praktických modelů v tělesné a technické přípravě skoku do výšky.
Ryglová, Iveta ; Krátký, Petr (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce: Pokus o srovnání teoretických a praktických modelů v tělesné a technické přípravě ve skoku do výšky Cíle práce: Pokusit se charakterizovat přístupy záměrně vybraných autorů k problematice využití tréninkových prostředků kondiční a technické přípravy a následně zjistit, jak řeší tuto problematiku trenéři -specialisté v praxi. Metoda: Pro získání dostatečného množství výzkumných dat byly v rámci diplomové práce použity metody kvalitativního výzkumu, a to metoda dokumentů a fyzických dat a metoda nestandardizovaného dotazníku. Pro práci s grafy byla použita metoda srovnávací analýzy. Použité metody umožňovaly v relativně krátkém čase získat data. Jednotlivé techniky byly pro snadnější pochopení podrobněji popsány ve výzkumné části. Výsledky: V diplomové práci byly za pomoci metod kvalitativního výzkumu dokumentů a fyzických dat, dotazníku a následně srovnávací analýzou zjištěny postoje vybraných autorů a trenérů (specialistů). Výsledky poukazují na rozdílnost (shodu) ve využití průpravných cvičení v teorii a praxi ( v odborné literatuře a trenérské praxi). Klíčová slova: speciální průpravná cvičení, imitační cvičení, skok, trénink, technika.
Možnosti rozvoje rychlosti v mladším a starším školním věku
Štěchová, Andrea ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce: Možnosti rozvoje rychlosti v mladším a starším školním věku The possibilities of the speed development in younger and older schoolage Rozvoj rychlosti je ovlivněn některými vývojovými a věkovými zákonitostmi. Senzitivní období a genetické determinanty se jeví jako další významné faktory ovlivňující rozvoj rychlosti. Pro rozvoj rychlostních schopností je dále důležité stanovení vhodných parametrů zatížení ve vztahu k jednotlivým věkovým obdobím. Cílem práce je popsat možnosti rozvoje rychlosti v závislosti na věku a genetických determinantech, dále stanovit problémové oblasti pro jednotlivá věková období - konkrétně mladší a starší školní věk. Vytvořit zásobník cviků, které se používají k ovlivňování jednotlivých druhů rychlostních schopností. Metoda: Tato práce má dokumentační charakter a pro její zpracování mělo velký význam využití všech dostupných vědeckých a odborných článků a prací, periodik, monografií, učebnic a literatury vůbec. Dále využití počítačových databází a internetu. Výsledky: Práce by měla být pomůckou a návodem pro trenéry různých sportovních odvětví, kteří se zabývají tréninkovou činností mladších věkových kategorií. Klíčová slova: Rychlost, rychlostní schopnosti, rozvoj rychlosti, mladší školní věk, starší školní věk.
Analýza sportovního výkonu v běhu na 100m mužů a žen
Lazarovová, Jana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
Název: Analýza sportovního výkonu v běhu na 100 m mužů a žen Jméno a příjmení: Jana Lazarovová Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo analyzovat a porovnat strukturu sportovního výkonu v běhu na 100 m žen a mužů na M ČR v Olomouci 2003, v Plzni 2004 a v Kladně 2005. Porovnání se týká dosaženého času jednotlivých fmalistů, jejich časový úsek, rychlost, počet, délky a frekvenci kroků. Zjištěné údaje z časových analýz by nám měly ukázat, jaké mají vybraní závodníci nedostatky či rezervy pro zvyšování sportovm'ho výkonu. Metodika práce: V metodice práce analyzujeme sportovní výkon v běhu na 100 m prostřednictvím 6 faktorů podle způsobu, kterým provádíme záznam ze závodu (videozáznam- 25 obrázků za sekundu- 6 faktorů). Hodnoty faktorů determinují úroveň rychlostních schopností sprintera ( rychlost reakce, akcelerace, maximální rychlost, rychlostní vytrvalost). Při analýze sportovního výkonu zjišťujeme podíl sledovaných faktorů na rychlosti běhu závodníka ( délka a frekvence kroků atd.). Běh na 100 m je vyhodnocován na desetimetrových úsecích, což umožňuje poměrně detailní údaje o analyzovaných faktorech: 1. Průběžné časy po 10m (s) 2. Časy na 10m úsecích (s) 3. Rychlost běhu na 10m úsecích (mls) 4. Počet kroků na 1Om úsecích ( n) 5. Délka kroku na 10m úsecích ( m) 6. Frekvence kroků na 10m úsecích (...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 320 záznamů.   začátekpředchozí311 - 320  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kaplan, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.