Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detection and Classification of Damage in Fingerprint Images Using Neural Nets
Šalko, Milan ; Drahanský, Martin (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to study and design algorithm for detection of fingerprint damage caused by skin disease, specifically by wart and dyshidrosis. Symptome detection was implemented by convolutional neural network based on Keras framework. This network determine, which part of finger is damaged and in these areas will classify the disease. Combination of synthetic and real fingerprints was used to train the neural network.
Analysis of Fingerprint Spoofs Created from Mold Done by Burning Technique
Sochová, Terézia ; Sakin, Martin (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
This work is devoted to the production and analysis of fingerprint spoofs created from mold using a burning technique. The aim of this work is to create fingerprints spoofs from different materials and then to design and to implement an algorithm that compares spoofs with model fingerprints. Spoofs are made using beech wood molds. In order to create the fingerprints, plasteline, silicone and liquid latex are used. The analysis of the differences between fingerprint spoofs and their real fingerprints is based on the minutiae extraction and on their subsequent processing. The results of analysis are represented by three monitored metrics: number and type of minutiae, number of paired minutiae and average distance difference between fingerprint spoof minutiae and real fingerprint minutiae. The created program is tested using a database of produced fingerprint spoofs. The results of the program are compared with the results of the VeriFinger application. Both programs agreed that spoofs made by silicone are the ones of the highest quality.
Generování onemocnění kůže do syntetických otisků prstů z Anguli
Míšová, Miroslava ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá onemocněním kůže postihující bříška prstů a dlaně. Pro tuto práci jsou vybrány nemoci dyshidrotický a hyperkeratotický ekzém. Otisky s těmito nemocemi z databáze výzkumné skupiny STRaDe jsou analyzovány. Je navržen postup, jak generovat tyto nemoci do otisků prstů vytvořených pomocí generátoru syntetických otisků prstů Anguli. Tento postup je následně implementován a vyhodnocen otestováním pomocí algoritmů na porovnání otisků prstů.
Fundamentální analýza pro automatické obchodní systémy
Miček, Marek ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vytvorením automatických obchodných systémov schopných odhadnúť budúci vývoj cien predom vybraných akcií. Za účelom vytvorenia vhodnej investičnej stratégie sa využívajú predovšetkým prvky fundamentálnej analýzy, ako napríklad ročné výnosy spoločnosti, jej zisky, úroveň vlastného kapitálu či zadĺženosť. Všetky akcie sú klasifikované pomocou týchto fundamentov, kde výsledok tejto klasifikácie rozhodne o kúpe či predaji danej akcie. Pre potreby tejto práce bolo vytvorených 5 automatických obchodných systémov, s cieľom porovnať rôzne prístupy k ohodnocovaniu akcií, manažovaniu či diverzifikácii obchodného portfólia. Vytvorené systémy boli riadne otestované na historických dátach, pričom za účelom určenia ich komplexnosti prebiehalo testovanie v obdobiach ekonomickej recesie, ale aj expanzie. Pri všetkých vytvorených systémoch bola zaznamenaná vysoká výnosnosť, pričom u väčšiny z nich bol zaznamenaný potenciál generovať zisk aj z dlhodobého hľadiska. Na základe obdržaných výsledkov je možné konštatovať, že fundamentálna analýza má v oblasti automatických obchodných systémov svoje opodstatnenie, a teda zvyšuje šance na generovanie zisku.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis was to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. The mobile client depends on remote services for its operation. These services were deployed using appropriate cloud services and integration options of the Microsoft Azure platform. An Android version of the application was published on Google Play in limited access for testing and tried on a closed group of users and their devices. Based on user feedback collected from this testing, further improvements were suggested in the areas of removing technical shortcomings and additional functionalities.
Editor for WSQ Format of Fingerprint Images for Demonstration
Németh, Patrik ; Rydlo, Štěpán (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to design and implement an application suitable for demonstrating the individual steps of fingerprint analysis, and which is able to automatically process fingerprints stored in the most widely used formats for storing fingerprint imagery, such as WSQ, PNG and JPEG 2000. In this thesis special attention was given to automatic processing methods and analysis of fingerprint imagery. It also offers an overview of the WSQ format and of its comparison to JPEG 2000. The output of this work is a graphical application capable of demonstrating individual steps of widely used methods of fingerprint imagery processing and analysis. The application implements Gabor filtering, line thinning based on the Zhang-Suen method, and other methods of fingerprint processing. With some error, it is capable of detecting minutiae, singularities and the class of a fingerprint. Some of the processing parameters may be modified by the user via the graphical interface. Processed images can be exported in various image formats.
Advanced Generation of Damage Effects into Synthetic Fingerprints
Svoradová, Veronika ; Drahanský, Martin (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
The main goal of this thesis was to design and implement a application that would be able to generate fingerprint damage into a synthetic fingerprint. The application can create fingerprint images damaged by pressure, moisture and skin disease dyshidrosis with different intensity of damage. The application also allows annotation of the generated damage and its export. Selected damages were analyzed before the design was created. A database of fingerprints from five users was created to analyze the damage caused by pressure and moisture. The generated images and the achieved results are tested with VeriFinger and FiQiVi. For testing, 19 sets with fingerprints of different intensity and different type of damage were created. Experiments showed that the quality of the fingerprint decreased the most during the generation of moisture with the highest intensity of damage, where the quality decreased by 61.8 %. This thesis can be used for further research in the field of biometric fingerprint processing.
Generování hodnověrných pozadí obrázků latentních otisků prstů
Gajda, Adam ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá generováním autentických latentních pozadí otisků prstů pomocí hlubokého učení, konkrétněji pomocí podmíněné generativní adversariální sítě a jiných konvenčnějších metod. Tato práce shrnuje základní teoretické informace o biometrii včetně syntetických otisků prstů a úvodu do umělé inteligence. Hlavní model navržený v této práci se nepovedl kvůli nedostatku unikátních trénovacích dat. Byly diskutovány i další možné důvody. Byl tak vyvinut alternativní způsob generování pozadí latentních otisků prstů a po vizuálním vyhodnocení konečných výsledků a reálných dat byl závěr pozitivní.
Reconstruction of Damaged Parts of Fingerprint Image Using Neural Nets
Halinár, Michael ; Tinka, Jan (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
This thesis deals with the issue of reconstruction of damaged fingerprints using artificial neural networks. At first, the fingerprint structure is analyzed, after that, the methods that can be used to improve fingerprint quality are described. An introduction to neural networks is given for understanding the basics of artificial neural networks. After choosing the right architecture for the neural networks, the process of its learning is described. A simple graphic user interface was created for this application, which is able to reconstruct synthetic fingerprints damaged by various warts. Another neural net can detect the location of wart. Tests have proven an increase in the quality of fingerprint by 43,5 % in the dataset with ten inserted warts on each fingerprint. The matching score was increased by 6,5 % on this particular dataset.
Skriptovatelný bojový systém pro tahovou počítačovou hru
Kanich, Ondřej ; Dolíhal, Luděk (oponent) ; Husár, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením soubojového systému a umělé inteligence pro něj. Cílem tohoto projektu je dát nepříliš zkušeným programátorů možnost navrhnout i implementovat vlastní umělou inteligenci. Jako platforma pro zabudování této práce je zvolen projekt DrdSim. Jako předloha pro vytvářený systém je využít rozšířený soubojový systém Dračího doupěte. Umělá inteligence je implementována pomocí speciálního jazyka platformy DSL. Využívá přístup reaktivních agentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.