| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Detekce signálu použitím segmantového ionizačního detektoru
Jirák, Josef ; Černoch, P. ; Autrata, Rudolf
K detekci signálních elektronů v environmentálních podmínkách se často používá detektor, který využívá srážkovou ionizaci v plynném prostředí vzorkové komory. Elektrostatické pole vytvořené v prostoru mezi uzemněným vzorkem a detektorovou elektrodou poskytuje energii potřebnou pro účinnou ionizaci sekundárních elektronů. Napětí několik stovek voltů je připojeno k detektorové elektrodě. Byl navržen elektrodový systém ionizačního detektoru s několika soustřednými elektrodami, rozdělenými do dvou polovin-pravá a levá. Bylo ukázáno, že vyšší průměr elektrod přináší zvýšený příspěvek zpětně odražených elektronů k detekovanému signálu. Rozdílné kontrastní mechanizmy byly studovány
|
|
Měření a nastavování vlhkosti v Environmnetálním rastrovacím elektronovém mikroskopu
Autrata, Rudolf ; Jirák, Josef ; Neděla, Vilém ; Špinka, J.
Při detekci signálních elektronů v ESEM je vhodné použít vodní páry v komoře vzorku mikroskopu. Nejvhodnější je použití nasycené vodní páry (relativní vlhkost 100%). Toto prostředí je také vhodné pro pozorování vzorků které obsahují vodu, Při čerpání komory vzorku mikroskopu na parcovní tlak (typicky okolo 100Pa), může dojít k odpařování vody ze vzorku, nebo naopak ke kondenzaci vodních par na vzorku. To znamená, že v některých případech nezůstává vzorek v původním stavu. Proto se snažíme nastavovat a řídit čerpací proces tak aby byla minimalizována deformace pozorovaných vzorků
|
|
Metodická podpora tvorby výukových médií
Jirák, Jaroslav ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Gergelitsová, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití tzv. nových médií v procesu výuky. Cílem práce je tyto možnosti popsat a uvést základní doporučení pro jejich efektivní tvorbu a využití. Práce obsahuje popis možností digitálních výukových prezentací, využití audia a videa ve výuce a v neposlední řadě popisuje výukové aplikace a hry. Pro každou část jsou uvedeny konkrétní příklady software a jeho využití. Obsahem práce je rovněž popis současných trendů využívaných technologií a předpoklady budoucího vývoje v této oblasti. V závěru práce je navrženo řešení z hlediska využití moderních technologií pro malou ZŠ.
|
| |