Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zařízení pro zkoušky předních vidlic motocyklů a elektrokol
Vaněk, Tomáš ; Jeniš, Filip (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Jednou z nejdůležitějších částí podvozků motocyklů a kol je teleskopická vidlice. Její správná funkce se testuje na pulsátorech. Výrobci testovacích pulsátorů upínají testované zavěšení svisle a zatěžující síla působí ve směru osy vidlice. Při skutečném přejíždění nerovností různých velikostí se ovšem směr působení síly mění. Z tohoto důvodu bylo vyvinuto přídavné zařízení k pulsátoru, které napodobuje průběh reálného zatížení. Kromě vhodné kinematiky měnící směr působící síly na zavěšení je nutné napodobit i pohyb konce zavěšení. Největší přesnost napodobení sil má zkonstruované zařízení při hodnotách úhlu řízení od 20° do 30°. Neodmyslitelnou částí je také systém uchycení k rámu pulsátoru, který dovoluje upnout velké množství zavěšení s různými rozměry. Pro jednotlivé části zařízení jsou provedeny pevnostní výpočty s maximální působící silou 3 kN. K dalšímu vylepšení kinematiky zatěžování je vhodné provést zkoušky přejezdu kola přes nerovnosti ve skutečnosti a upravit zařízení dle výsledků.
Konstrukce přípravku pro analýzu ventilů hydraulického tlumiče
Čupr, Martin ; Jeniš, Filip (oponent) ; Macháček, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem přípravku pro samostatnou analýzu ventilů hydraulického tlumiče. Cílem je sestrojit zařízení, do kterého bude možné ventily upnout a následně je vystavit tlakové zátěži odpovídající reálnému zatížení v tlumiči. Pro práci byly vybrány ventily dvou konkrétních tlumičů, které mají být měřeny. Pro ně byl navržen přípravek s pracovním tlakem do 32 MPa. Přípravek je univerzální a lze v něm měřit i jiné ventily podobných rozměrů, případně dva ventily zároveň, a hodnotit tak jejich spolupráci. Stávající model je navržen pro vývojové účely. Princip je však možné zachovat i pro kontrolní funkci v sériové výrobě. S jeho pomocí lze měřit tlakovou ztrátu ventilu a aktuální objemový průtok oleje a následně určit veškeré charakteristiky vycházející z těchto veličin. Při měření dvou ventilů je možné určit podíly jejich průtoků.
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.
Adaptér pro tlakování sportovních tlumičů odpružení
Drozd, David ; Jeniš, Filip (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca je zameraná na konštrukciu adaptéra na plnenie jednoplášťových tlmičov plynným médiom. Prvá časť sa zaoberá podstatou a metódami tlakovania tlmičov, ako aj prehľadom rôznych typov vyrábaných adaptérov. Druhá časť je zameraná na vytvorenie koncepčného návrhu na základe zistení z prvej časti. Posledná časť detailne popisuje výsledný konštrukčný návrh a sú v nej prevedené kontrolné výpočty. Výstupy práce zahŕňajú kompletnú výkresovú dokumentáciu vlastného návrhu plniaceho adaptéra a výskumnú správu komplexne popisujúcu plnenie tlmičov plynom.
Hydraulické tlumiče podvozků kolejových vozidel
Odehnal, Lukáš ; Jeniš, Filip (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá především konstrukčním řešením různých adaptivních tlumičů určených pro podvozky kolejových vozidel. Nejprve je sestaven obecný přehled informací týkajících se tohoto tématu. Následně jsou v hlavní části práce detailněji rozebrány současné konstrukce adaptivních tlumičů, které již byly testovány v praxi. Na závěr práce jsou konstrukce tlumičů včetně použitých parametrů porovnány za účelem získání dostatečně velkého statistického souboru, který by měl vést k usnadnění vývoje nového elektronicky řiditelného tlumiče na VUT v Brně.
Elektronický tester tlumení podvozku osobního automobilu
Jeniš, Filip ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem koncepčně nového testeru pro hodnocení tlumení podvozku. Tester bude fungovat na bázi sledování měrného útlumu karoserie v místech jednotlivých tlumičů po přejezdu definované překážky. Kinematické parametry pohybu budou snímány pomocí inerciální měřící jednotky.
Negative interest rates in the context of deflation threats
Jenis, Filip ; Koderová, Jitka (vedoucí práce) ; Metrah, Samy (oponent)
Zavedení záporných úrokových sazeb, jako dalšího nástroje nekonvenční měnové politiky v posledních letech, vede k mnohým, již tak výrazně polarizovaným diskusím o dopadech nekonvenční měnové politiky centrálních bank. Zpochybňuje se jednak hlavní důvod jejich zavedení v některých ekonomikách, a sice hrozba deflace, taktéž se mluví o negativních vedlejších dopadech tohoto nástroje na finanční stabilitu a ekonomický růst a v neposlední řadě se mluví také o jejich limitovaném rozsahu. Z důvodu stále nedostatečného výzkumu této oblasti, je záměrem diplomové práce zhodnotit uvedené obavy a hlavní dlouhodobá rizika a dopady měnové politiky využívající záporné úrokové sazby v kontextu hrozby deflace. Analýza dostupných dat potvrzuje jednak obavy z vedlejších dopadů záporných úrokových sazeb na bankovní sektor, proces ozdravování veřejných financí, možný vznik cenové bubliny na finančních trzích a trzích nemovitostí, nebo možné přijímání nadměrného rizika a na druhé straně upozorňuje na přímou závislost mezi negativními dopady a délkou trvání měnové politiky záporných úrokových sazeb.
Návrh konstrukční úpravy upínání pro motocyklovou GPS
Jeniš, Filip ; Dočkal, Kryštof (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
This bachelor’s degree thesis describes the analysis and subsequent constructive alteration of the faulty clamps for GPS for motorcycles. The thesis begins with the description of several types of clamps, which are regularly available on the market. Then, the faulty clamps is subjected to several tests, results of which are used to define the critical parts of construct. Considering these parts, the next part of the thesis describes the new conceptual and constructive solution. The thesis ends with a discussion, that evaluates the tests and solutions, which were made.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Jenis, Filip
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.