Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tzv. černé stavby a jejich právní osod
Krotil, Ondřej ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Tzv. černé stavby a jejich právní osud" je poskytnutí komplexního pohledu na problematiku černých staveb v rámci nových trendů v českém stavebním právu. Nové trendy v českém stavebním právu souvisí především s koncepční novelou stavebního zákona, učiněnou prostřednictvím zák. č. 350/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon). Dalším cílem diplomové práce je vytyčit určité problematické instituty týkající se černých staveb a popřípadě navrhnout řešení těchto sporných otázek de lege ferenda. V první kapitole porovnávám dva základní protichůdné právní principy, a to ochranu veřejného zájmu oproti ochraně vlastnického práva. Tyto principy se velmi často střetávají v otázkách a sporech týkajících se černých staveb. V následující, v pořadí druhé, kapitole práce se věnuji definici pojmu stavby samotné. V třetí kapitole se zaobírám právními tituly vzniku staveb, možnosti jejich zrušení a zániku, a s tím související předpoklady pro vznik černé stavby. Čtvrtá kapitola se věnuje pokusu o vymezení právního obsahu samotného pojmu černé stavby a odlišení černé stavby od neoprávněných staveb, jako soukromoprávního institutu, a staveb jinak protiprávních. V kapitole šesté po definici pojmu černá stavba se zaměřuji na otázku...
Doručování ve správním řízení
Drábková, Tereza ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá tématem doručování ve správním řízení. Na začátku práce jsou vymezeny používané pojmy a vymezena ústavní východiska. Nejobsáhlejší část práce pojednává o dvou základních formách doručování, kterými je elektronická a listinná forma. Elektronické části se práce věnuje velmi podrobně, a to z důvodu převážného používání elektronické komunikace v dnešní společnosti. Dále je v práci pojednáno o doručování do ciziny a vadách, které mohou při doručení nastat. Cílem práce je komplexně zmapovat oblast doručování ve správním řízení po právní i technické stránce a poskytnout vodítko, jak se vyhnout možným vadám doručení. Mnoho nejasností a otázek sebou přineslo především zprovoznění informačního systému datových schránek a používání datových schránek při komunikaci subjektů s orgány veřejné moci, proto je této problematice v práci věnována značná pozornost. V souladu s evropskou legislativou byl i v české legislativě upraven institut elektronického podpisu, kterým se práce také zabývá. Při zpracování diplomové práce vycházela autorka především z právních pramenů, odborné literatury domácí i zahraniční, a veřejných informačních zdrojů.
Požadavky nezávislosti správních orgánů v komunitárním právu
Handrlica, Jakub ; Pomahač, Richard (vedoucí práce) ; Tomášek, Michal (oponent) ; Chvátalová, Iva (oponent)
259 7. Závěry 1. Mluvíme-li se o "nezávislosti" správních orgánů, můžeme pod tímto pojmem chápat nezávislost ve smyslu funkčním, nezávislost ve smyslu politickém, anebo kombinaci uvedených významů. Stěžejní pro posouzení toho, v jakém významu - a jestli vůbec - je možno mluvit o nezávislém postavení dotčeného správního orgánu, je relevantní právní úprava (včetně ústavněprávních postulátů ohledně organizace výstavby státní správy). 2. Požadavek nezávislosti správního orgánu ve smyslu jeho neutrality, nestrannosti a nepodjatosti je jedním ze základních principů výkonu veřejné správy. Orgány moci veřejné prosazují veřejné, nikoliv soukromé zájmy. Požadavek nezávislosti ve smyslu její nestrannosti a nepodjatosti tedy není specifikem vybraných odvětví, nýbrž může být přiřazen k základním principům dobré správy. V kontextu předkládané studie je tento požadavek označován jako nezávislost funkční. Funkční nezávislost správního orgánu má za cíl zabezpečit všem participujícím subjektům rovné postavení ve vztahu k moci veřejné. Nezávislost ve smyslu funkčním má specifické konotace v těch případech, kdy požadavek nestrannosti implikuje nutnost předcházet možným konfliktům širšího spektra zájmů. Jedná se typicky o nové administrativní agendy, které vyžadují specifickou míru separace od mocenského centra, tj. status...
Povinné zveřejňování informací
Michálek, Jakub ; Korbel, František (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Duty to Publish Information (Abstract) I chose as my topic the obligation to publish official records, its legal grounds and connections with other areas. The analysis includes practical aspects and takes into account rapid changes in technology and the much slower development of ad- ministrative law institutes. In this frame I wanted to develop a procedural plan to make the public authority fulfill its duty to publish information, using legal means. I chose as my topic the duty to publish records, since I believe it to be the easist, most economical and effective way to make public records available to the citizens. This is currently a hot political topic, since new legislatation is being prepared in this area both in the Czech Republic and in the European Union, which is a response to the rapid technological progress. Nevertheless, the jurisprudence has devoted much less attention to the obligation to publish information than to disclosing the records upon a request to an individual. The thesis is divided to introduction, theoretical part, practical part and conclusion. The theoretical part deals with both the general regulation and with selected spe- cial cases of disclosure in domestic, EU and international regulation. I analyze and structure the legal regulation of mandatory publishing of records under...
Vyvlastnění u liniových staveb (zejména dle Energetického zákona a Zákona o elektronickcýh komunikacích) - individuální téma
Křížová, Jana ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Staša, Josef (oponent)
Cílem předkládané práce je analyzovat problematiku vyvlastnění (expropriace) u liniových staveb v sektoru energetiky a telekomunikací, které jsou považovány za strategická síťová odvětví průmyslu. Samotný institut vyvlastnění je koncipován jako nejkrajnější zásah do vlastnického práva, jehož ochrana je zaručena v rovině nejvyšší právní síly v ústavním pořádku České republiky. Tato práce se skládá ze tří velkých kapitol, jejichž obsah je vymezen následujícím způsobem: Kapitola první charakterizuje základní pojmy této práce, a to pojem stavby, liniové stavby a vyvlastnění. Pojem stavby lze chápat jak ve smyslu občZ, tak ve smyslu stavZ, s tím, že je nezbytné od sebe úpravy uvedených předpisů odlišit. Pojem liniové stavby se jeví značně komplikovaným, a to vzhledem ke skutečnosti, že stavZ neobsahuje jeho legální vymezení. Z hlediska úvah do budoucna se jeví účelným, aby tento často užívaný termín byl zákonodárcem inkorporován právě do úpravy stavZ. Pojem vyvlastnění má v českém právním řádu dva významy, s tím, že jinak na něj nahlíží uznávaná právní teorie, a jinak je pojat v zoVyvl. Právní úpravu institutu vyvlastnění nalezneme jak v ústavním pořádku České republiky, tak v občZ a v klíčové úpravě zoVyvl. Vyvlastňovací (expropriační) tituly jsou taxativně obsaženy v separátních zákonných předpisech, jež...
Veřejná správa železniční dopravy, změny v právní úpravě
Jáč, Jakub ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Právo železniční dopravy je dynamicky se vyvíjejícím fenoménem přesahujícím hned do několika klasických právních odvětví, zejména do práva evropského, obchodního a správního. Z pohledu posledně jmenovaného se snaží problematiku přiblížit tato práce. Mezi jejími cíli a možnostmi přitom není obsáhnutí toto tématu vyčerpávajícím způsobem, snaží se však poskytnout čtenáři ucelený náhled na problematiku. Krom pohledu na současnou právní úpravu a její východiska se proto zabývá i historickým vývojem problematiky a přibírá i téma související, veřejné služby v přepravě cestujících. Hybatelem změn v právu železniční dopravy je v posledních zhruba dvaceti letech především Evropská unie, která postupně liberalizuje železniční dopravu. Tomu se nutně přizpůsobuje jak tuzemská právní úprava, tak i organizace veřejné správy na tomto úseku. Tuto skutečnost reflektuje i tato práce, když se po historickém úvodu, který shrnuje vývoj problematiky od počátků železniční dopravy na našem území, věnuje právě nejzásadnějším právním předpisům evropského práva determinujícím podobu vnitrostátní právní úpravy v České republice. Následuje jádro práce, kapitola pojednávající o právní úpravě problematiky v České republice. Zaměřuje se na organizaci veřejné správy dle Drážního zákona a působnost drážního správního úřadu včetně...
Působnost správních orgánů jako dotčených orgánů ve správních řízeních dle stavebního zákona
Řehoříková, Blanka ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Působnost správních orgánů jako dotčených orgánů ve správních řízeních dle stavebního zákona Abstrakt: Hlavním záměrem mé rigorózní práce je komplexní pojednání o pravomoci a působnosti dotčených orgánů jako správních orgánů v řízeních dle stavebního zákona. Vzhledem k tomu, že v platné právní úpravě není institut dotčeného orgánu jakož i činnost dotčených orgánů dostatečně regulována, zaměřila jsem se na problematické části této právní úpravy. Práce je členěna do jedenácti kapitol. Po úvodu v první kapitole, v druhé kapitole charakterizuji institut dotčeného orgánu, a tento výklad propojuji se zkušenostmi z praxe a se svými stanovisky a jednotlivými nálezy správních soudů. Uvedení klasifikace institutu dotčeného orgánu a jeho vztahu k zvláštním právním předpisům je základní predikcí k následnému vymezení jednotlivých aspektů činnosti dotčených orgánů, tj. k uvedení podmínek vydávání závazných stanovisek a ostatních úkonů dle části čtvrté správního řádu. Důležité je nejprve důkladně identifikovat jednotlivé části problematiky pravomoci a působnosti dotčených orgánů a posléze vyzdvihnout ty aspekty, které v praxi působí problémy a následně navrhnout i možná řešení de lege ferenda. V tomto oddíle se rovněž pozastavuji u vlivu tzv. velké novely stavebního zákona, zákonem č. 225/2017 Sb., která naprosto...
Elektronický podpis ve správním řízení
Jandora, Tomáš ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
1 Resumé Jako téma diplomové práce jsem si vybral problematiku elektronického podpisu ve vztahu ke správnímu řízení. Oblast elektronické komunikace je nevěřitelně rozmanitá a velice dynamicky se rozvíjí. Z tohoto důvodu mi přišlo téma jako zajímavé a využitelné i do budoucnosti. Tomuto tématu se navíc mnoho odborných prací zatím nevěnovalo, a proto jsem nemusel řešit problém, že by nebylo originální. Vždy jsem měl pozitivní vztah k digitálním technologiím. Zároveň jsem měl štěstí, že jsem mohl být s informačními technologiemi seznamován vždy někým, kdo se sám vlastním přičiněním o danou problematiku zajímal mnohem dříve. Ať už se jednalo o zkušenější rodinné příslušníky, učitele na střední škole, kteří svou kapacitou dalece přesahovali meze této vzdělávací instituce, nebo trpělivé kolegy v práci. Jak je uvedeno na začátku, tato práce by nevznikla bez přičinění zejména mého otce, který se problematikou elektronického podepisování dlouhodobě zabývá a který mě na myšlenku výběru tohoto tématu přivedl. Cílem této práce bylo popsat možnosti uplatnění elektronického podepisování ve správním řízení, resp. v komunikaci s orgány veřejné moci. Pouhý popis současně platné legislativy by však nestačil, neboť celá oblast prochází z výše vysvětlených důvodů velkými změnami. Z tohoto důvodu se práce věnovala zmapování...
Právní úprava procesu výstavby přístavu v České republice
Karban, Adam ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat kompletní proces výstavby přístavu v České republice. Tato práce definuje v první příloze některé z právních termínů, které jsou velmi důležité pro úspěšné provedení projektu výstavby. Hlavním cílem této kapitoly je pak vyjasnění, jak zákonná úprava chápe a pojímá pojem přístavu. Práce rovněž definuje vodní dílo v právním slova smyslu. Definice vodního díla je velmi důležitá především z toho důvodu, že právní systém chápe stavbu přístavu jako stavbu vodního díla, což má vliv na jednotlivá stadia výstavby. Další kapitola se zabývá územním plánováním a jednotlivými dokumenty územně plánovací dokumentace. Práce pak detailně popisuje jednotlivé stupně této územně plánovací dokumentace. Diplomová práce se rovněž zabývá povinností získání stanoviska EIA a zároveň právní úpravou jeho přijetí a relevantními právními předpisy. Výstavba přístavu je úzce spjata se stavebním řízením, které v případě vodních děl nahrazuje řízení vodoprávní a tato práce popisuje jednotlivé odlišnosti obou řízení. V kapitole věnující se stavebnímu řízení se práce zabývá rovněž jednotlivými právními předpisy, které se vztahují k výstavbě přístavu, tak jako se zabývá vztahem právních předpisů, které se při výstavbě aplikují, s důrazem na princip subsidiarity. Hlavní zákony, které tato práce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.