Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka sexuální výchovy na vybraných českých školách z pohledu žáků a jejich vyučujících
Kdýrová, Laura ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuální výchovy v kontextu školního vzdělávání. Teoretická část práce představuje obecný vhled do výuky sexuální výchovy s důrazem na prevenci rizikového chování dospívajících. Hlavním cílem práce bylo zmapovat výuku sexuální výchovy na dvou vybraných školách. Výzkumné metody sběru dat byly dvě - dotazníkové šetření určené pro vybrané žáky (101 respondentů) a rozhovor pro vyučující, kteří na vybraných školách sexuální výchovu vyučují (dva vyučující). Výsledky výzkumného šetření odráží zkušenosti respondentů s výukou sexuální výchovy na těchto školách, jejich osobní názory a náměty, na základě kterých bylo zpracováno doporučení pro praxi. Na obou vybraných školách je výuka sexuální výchovy zařazena až ke konci povinné školní docházky. Na vybrané ZŠ jsou její témata vyučována v předmětu přírodopis, na vybraném gymnáziu v předmětu "občanská výchova". 85,7 % respondentů vybrané ZŠ uvedlo, že byli během sexuální výchovy rozděleni do skupin dle pohlaví, naopak 84,4 % respondentů vybraného gymnázia uvedlo, že rozděleni nebyli. Vybraní vyučující uvedli, že sami nikdy žáky nerozdělují tak, aby s každou skupinou probírali odlišná témata, pouze jim ponechávají prostor pro diskusi. Další výsledky výzkumného šetření jsou podrobně rozepsány v kapitole Výsledky praktické...
Znalost žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti prevence a první pomoci při cévní mozkové příhodě
Nováková, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou onemocnění cévní mozkové příhody, konkrétně jaké jsou znalosti žáků vybrané střední zdravotnické školy v této důležité části neurologického oboru. Teoretická část zahrnuje základní poznatky o daném onemocnění, získané nastudováním odborných podkladů. Praktická část je vypracována na podkladě výsledků dotazníkového šetření, které probíhalo na vybrané střední zdravotnické škole. Cílem bylo zhodnotit úroveň znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky mozkové příhody, zaměřené zejména na rozpoznání příznaků daného onemocnění a na obecnou orientaci v oblasti rizikových faktorů a prevenci cévní mozkové příhody. Dalším cílem bylo zjistit, zda má vliv ročník, který žáci vybrané střední zdravotnické školy studují na souhrn jejich znalostí v této oblasti. Vyhodnocení probíhalo u 102 respondentů a na základě výsledků výzkumu jsou formulovány konkrétní kroky, které povedou ke zvýšení informovanosti a upřesnění již nabytých znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky cévní mozkové příhody, která se žákům středních zdravotnických škol prolíná kurikulem napříč ročníky. Pomocí výzkumného šetření bylo rozklíčováno, že nejčastější nedostatky byly v oblasti rizikových faktorů CMP, prevence a terapie. Z celkového...
Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol
Zikmundová, Blanka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce, která se nazývá Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá onemocněním diabetes mellitus, jeho definicí a klasifikací. Dále se již věnuji chronickému onemocnění diabetu mellitu 1. typu, stručné historii, základním pojmům spojených s onemocněním, epidemiologií, symptomatologií a dalším. Stěžejní částí jsou specifika související s dětským diabetem, která navazuje na praktickou část, jejichž hlavním cílem je zjistit specifické potřeby dětí s diabetem, které navštěvují první stupeň z vybraných základních škol. Ve výzkumném šetření byly použity informace z rozhovorů s rodiči dětí, s pedagogickými pracovníky a s dětmi s DM 1. typu, které měly za cíl zjistit spokojenost rodičů děti s přístupem školy, stanovit dosavadní znalosti pedagogů a jejich obavy při vzdělávání žáka s DM 1. typu a následně zjistit potřeby a spokojenost samotných dětí s diabetem, během školní docházky. Všechny odpovědi z rozhovorů potvrdili, potřebu individuálního přístupu k dětem s diabetem ze strany školy, tak aby se žák mohl plně věnovat školním povinnostem a zároveň mít podporu v péči o své onemocnění. Výzkumné šetření shledalo potíže při vzdělávání dětí s diabetem, kdy hlavním důvodem byl strach, obavy,...
Zjistit informovanost vybraných respondentů ve věku 18 - 35 let o správné hygieně dutiny ústní
Kratochvílová, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Závěrečná práce se zabývá tématem informovanosti vybraných respondentů ve věku 18-35 let o správné hygieně dutiny ústní ve vybrané zubní ordinaci. V teoretické části práce se nachází přehled stručné anatomie chrupu a jeho obecná charakteristika. Dále anatomii chrupu rozšiřuje stručná anatomie parodontu. Na toto téma navazují vybraná onemocnění dutiny ústní, která se nejčastěji vyskytují. Stomatologie jako samostatný obor se také setkává s mýty a pověrami, které se ve společnosti vyskytují a zároveň, s nimiž zcela souvisí jednotlivé typy prevence - primární, sekundární a terciální. Jednotlivé typy prevence odrážejí oblasti, které mezi ně řadíme. Cílem této bakalářské práce je snaha zhodnotit míru znalostí a informovanost vybraných respondentů v konkrétní zubní ordinaci. Informace potřebné ke zpracování praktické části bakalářské práce byly získány formou anonymního dotazníkového šetření. Výsledky tohoto výzkumu lze nalézt v druhé části bakalářské práce. Z těchto výsledků je zřejmé, že informovanost respondentů je na základě správných odpovědí 47 %. Celkově 53 % chybných odpovědí vypovídá o nedostatečné informovanosti o vizuálu zubního kartáčku, náplni práce dentální hygienistky, faktorů pro výběr zubní pasty a pravdivosti výroků ve stomatologii. Veškeré výsledky jsou podrobněji rozebrány ve výzkumné...
Vliv běhání na fyzické a psychické zdraví člověka
Stuchlíková, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Nechlebová, Eva (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Vliv běhání na fyzické a psychické zdraví člověka je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je zahrnuta definice běhání včetně vlivů na lidský organismus, dále pak stručná charakteristika svalové a kosterní soustavy lidského těla. Zahrnuje také zdraví, motivaci, stres, obezitu a běžecká zranění. Praktická část obsahuje výsledky kvalitativního šetření pomocí rozhovorů s vybranými dospělými respondenty, kteří se běhání pravidelně věnují. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký vliv má běhání dle oslovených respondentů na zdraví člověka. Dílčími cíli jsou zjistit, jaký vliv má běhání dle oslovených respondentů na fyzické zdraví člověka, poté zjistit, jaký vliv má běhání dle oslovených respondentů na psychické zdraví člověka a následně zjistit a porovnat odlišnosti v rámci běhání na základě věku u vybraných respondentů. Na základě výše uvedeného šetření bylo zjištěno, že běhání má mnoho kladných i negativních vlivů na zdraví člověka. Mezi nejčastějšími odpověďmi byly redukce tělesné hmotnosti, zlepšení fyzické kondice, nárůst svalové hmoty, uvolnění od stresu či bolesti kolen. Dle celkových výsledků praktické části lze říci, že běhání má dominantně pozitivní vliv na psychické zdraví člověka a pozitivní i negativní odpovědi týkající se...
Vliv zaměstnání vybraných studentů PedF UK na jejich prezenční vysokoškolské studium
Sudková, Tereza ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu docházení do zaměstnání na studium u prezenčních studentů PedF UK. V úvodní části je teoreticky popsáno, jak se vyvíjelo terciární vzdělávání a oblast pedagogických oborů, problematika spojená se skloubením studijního a pracovního života, důvody, které vedou nejen studenty prezenčních programů k zaměstnání a v neposlední řadě, jak je studium a další aktivity s ním spojené tímto ovlivněno. Praktická část diplomové práce obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován formou dotazníkového, anonymního, online šetření s účastí 160 respondentů, kteří splnili dané podmínky (prezenční studium, 2 a vyšší ročník PedF UK). Hlavním výzkumným cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má intenzita a kompatibilita zaměstnání při prezenčním vysokoškolském studiu u studentů PedF UK na jejich studium. Z výsledků vyplynulo, že v rámci studia pracuje 148 respondentů, z nichž 96 pracuje v kompatibilním zaměstnání. Tito respondenti pracující v průběhu jejich studia a intenzita zaměstnání nijak zásadně nepropisuje na počtu hodin strávených studiem a samostudiem, oproti respondentům, kteří mají nekompatibilní zaměstnání a je u nich patrný trend: čím více hodin v zaměstnání tím méně hodin strávených studiem a samostudiem. Motivačním faktorem a výhodou, který plyne ze...
Zhodnocení vhodnosti poživatin, které jsou nejčastěji součástí svačiny žáků vybrané ZŠ ve věku od 11 do 15 let
Zemanová, Adéla ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá svačinami žáků na 2. stupni základní školy. Výzkumným problémem je rozdíl mezi doporučenou zdravou svačinou a reálnými zvyklostmi. Cílem praktické části je zhodnotit stravovací návyky žáků ve věku od 11 do 15 let během přestávek. Co si děti ke svačině nosí, co doopravdy snědí a kdo jim svačiny připravuje. Porovnat druhy potravin ve školní svačině, zda je sladká či slaná a pitný režim. K získání dat byl použit kvantitativní výzkum, který byl prováděn na vybrané základní škole pomocí anonymního dotazníkového šetření v papírové podobě. Výzkumu se zúčastnilo 135 respondentů, z nichž jich bylo použito 130. Zúčastnilo se 53,1 % žen a 46,9 % mužů. Téměř všichni si do školy svačinu nosí denně, 2 respondenti ji nenosí nikdy, ostatní občas. Nejčastěji bylo uvedeno, že si svačinu nosí, aby ve škole neměli hlad, protože mají hlad nebo aby se mohli najíst. Nejčastější svačinou je namazané pečivo, s ovocem a/nebo zeleninou, druhá nejčastější je namazané pečivo s ovocem a/nebo zeleninou a sušenky a/nebo sladkost. Pitný režim je nedostatečný přibližně u tří čtvrtin respondentů. Přínosem práce je lepší přehled o tom, co děti jedí. V důsledku toho se mohou učitelé v hodinách výchovy ke zdraví nebo přírodopisu na některá témata zaměřit více, aby žáci měli lepší přehled o zdravé stravě a...
Informovanost vybraných žen v reprodukčním období o možnostech plánovaného rodičovství, těhotenství a porodu ve vybraném regionu
Sojáková, Kateřina ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá především problematikou plánovaného rodičovství, těhotenství a porodu. Teoretická část práce obsahuje podkapitoly zaměřující se na plánované rodičovství, antikoncepci, těhotenství, porod a šestinedělí. Praktická část diplomové práce se zabývá výzkumem, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření u vybraných nerodivších respondentek v konkrétním regionu. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit informovanost žen v reprodukčním období o možnostech plánovaného rodičovství, těhotenství a porodu. Byly zjišťovány nejčastější zdroje informací o reprodukci, vědomosti žen o typech antikoncepce, které mohou po vysazení způsobit dočasnou neschopnost otěhotnět. Dále byla zkoumána informovanost žen o možnostech podstoupení nadstandartních prenatálních vyšetření a informovanosti žen o porodu a šestinedělí. Výsledky praktické části ukázaly, že ženy jsou dobře informovány o reprodukčních tématech. Respondentky v celkových 61,5 % dokázaly správně odpovědět na vědomostní otázky. Respondentky uvedly mezi nejčastější informační zdroje školu, rodinu a internet. Z výzkumu vychází, že většina žen neví, že některé typy antikoncepce mohou po jejím vysazení způsobit dočasnou neschopnost otěhotnět. Většina žen též nevěděla o možnosti podstoupení kombinovaného testu screeningu Downova syndromu....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HANUSOVÁ, Jana
1 HANUŠOVÁ, Judita
6 Hanusová, Jana
6 Hanusová, Jitka
6 Hanušová, Jana
2 Hanušová, Jana,
6 Hanušová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.