Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Susan Hiller
Leinweberová, Adéla ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Závěrečná teoretická práce magisterského studaia na KF FAMU zabývající se životem a dílem americko-britské fotografky a umělkyně Susan Hiller (*1940), v kontextu doby a životních zkušeností světoznámé autorky. Kromě stěžejních děl či rozhovoru s Hilleriným blízkým kolegou Simonem Readem, je v práci reflektován i autorčin dosud poslední projekt "Gedanken sind frei" (Myšlenky jsou svobodné), představený na dOCUMENTE(13) v Kasselu, v Německu. Z konceptuálního projektu v Kasselu je k magisterské práci připojen také audiovizuální záznam, pořízený pro účely této diplomové práce.
Noc v českém výtvarném umění 19. - 21. s toletí
Zmudová, Žaneta ; MĚŘIČKA, Jan (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na téma noci v českém výtvarném umění 19. - 21. století. Smyslem práce však není mapovat tuto problematiku v úplnosti, nesnaží se být historickým přehledem, ale klade si za cíl představit různá pojetí noci ve tvorbě několika vybraných autorů. Tento text se soustředí na díla umělců, kteří noc znázorňují v krajinných či městských scenériích. V každém nočním výjevu se objevuje světlo, ať už přírodní či umělé, které je nositelem autorových představ. Práce směřuje od představení symboliky světla a tmy v průběhu lidských dějin a fyzikální povahy světla, k prezentaci jednotlivých autorů, kteří nastalou noc reflektují s přírodními druhy světla nebo s umělými druhy světla.
Postwar Japanese photography from document to memory
Tryputen, Stanislav ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Photography of Japan during the postwar period went through a radical transition from photo-realist approach which was focused on the study of national identity of the country to a more subjective approach of a new generation of photographers affected by the devastation of war. They have developed a new visual language and the themes of their photography were often highly personal in nature. The goal of this work is to analyze the influences on this change within the historical and social context of postwar Japan.
Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?
Stecker, David ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
Space and architecture photographers
Uhlíková, Jarmila ; Grygar, Štěpán (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Práca sa venuje problematike fotografovania konkrétneho miesta, čo je veľmi úzko spojené s priestormi všetkých druhov a architektúrou. Obmedzuje sa však na tzv. no name architektúru, ktorá nemá známeho autora, teda prevažne na bežné domy a úžitkové stavby. Tiež však na špecifické miesta v krajine alebo v meste, ako napríklad záhrady alebo parkoviská. Dôraz je na súvislostiach medzi priestorom a jeho fotografickou reprezentáciou. Demonštruje ich na tvorbe jednotlivých autorov. Skúma otázky tvorby fotografického obrazu priestoru a autorovej voľby a ich vplyv na výsledné diela, ako aj pôsobenie jednotlivých fotografií na diváka. Zmyslom tejto práce je ponúknuť prehľad základných prístupov k fotografovaniu miesta, ktoré sa vyskytli od polovice šesťdesiatych rokov 20. storočia po súčasnosť.
Internetové fotogalerie
Macháček, Petr ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
13 českých internetových komunitních fotogalerií, ve kterých si uživatelé navzájem hodnotí své fotografie formou komentářů a bodování, jsou zkoumány a porovnávány zejména z hlediska jejich provozovatelů, funkcí a systému komentářů a bodování. Jsou hledány společné rysy fotografií, které jsou v těchto galeriích považovány za úspěšné. Ve výzkumu mezi uživateli galerií byly zjištěny např. názory uživatelů na kvalitu galerií a jejich věkové rozvrstvení. Jakou zpětnou vazbu lze získat a jak je pro fotografy přínosná bylo zjištěno experimentem, kdy byly vloženy stejné fotografie do všech galerií. Největším přínosem této práce je shromáždění velkého množství autentických názorů amatérských fotografů.
La jetee - a photo roman
Loucaides, Andreas ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
La jetee 1962 is a film made by Chris Marker - also called photo roman - composed almost entirely by black and white Photographs. The effort would be to analyze and discuss this phenomenon, to explore the way in which the still photography interacts within different contexts than the pure photographic.
Počátky konceptuálního umění v USA v 60. letech 20. století
Leinweberová, Adéla ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce na téma počátků konceptualismu v 60. letech 20. století v USA. Formou osobního cestovního deníku je nastolena snaha najít cestu k porozumnění a uchopení konceptualismu. Koncepualismu jako směru, jehož odkazy jsou používané v umění dodnes. Zároveň jako směru, jehož definice je už od jeho počátků nejednoznačná. Na zvolené téma je nahlíženo prostřednictvím textu Sol LeWitta ?Věty o konceptuálním umění?. ?Věty? jsou konfrontovány s dalšími dobovými teoretickými texty a následně jsou reflektovány názorem autora. Vše se odehrává na pozadí cesty do Curychu, na retrospektivní výstavu Sol LeWitta.
Self-Portrait and its Forms in Works of Famous Photographers and in Works of Younger Generation in the Czech and Slovak Republic
Bričová, Katarína ; Grygar, Štěpán (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Moja diplomová práca je zamyslením nad fenoménom autoportrétu. Zaujíma ma najmä odpoveď na otázku, prečo autoportrét priťahuje väčšinu umelcov. Na začiatku mojej diplomovej práce sledujem príklady autoportrétu v histórii výtvarného umenia. Prvá časť poukazuje na vývoj autoportrétu vo fotografii. Ukazujem ako bol autoportrét ovplyvnený od Egypta cez renesanciu až po impresionizmus a ako je ovplyvnený dnes. Autoportrét sa vo fotografii objavuje od jej začiatkov. Vo fotografiách slávnych fotografov ukazujem rôzne aspekty autoportrétu. V nasledujúcej kapitole sa zameriavam na rozličné polohy tohto fenoménu v dielach súčasných fotografov ...... . Šiesta kapitola je venovaná hľadajúcej a skúmajúcej generácii mladých umelcov z Českej a Slovenskej republiky. Sú to buď čerství absolventi vysokých výtvarných škôl alebo súčasní poslucháči. Kladiem im otázky v snahe objaviť, čo ich inšpirovalo k nafotografovaniu samých seba a v snahe zistiť ako to začalo, čo chceli dosiahnuť seba zobrazovaním a čo im to dáva. V poslednej kapitole vysvetľujem dôležitosť autoportrétu v mojom živote. Je autoportrét forma arteterapie alebo forma narcizmu? Sú intímne spovede autorov skutočne dôležité v dnešnej dobe? V závere sa zamýšľam nad odpoveďami z rozhovorov s niektorými súčasnými fotografmi a podávam zhrnutie svojich zistení z rozhovorov.
Concrete Photography
Acman, Uroš ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent)
The present diploma is speaking about Photography, on a term on which was not treated often.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.