Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Míková, Gabriela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.
Pohybové a volnočasové aktivity seniorů v Praze 6
Gruber, Jan ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Pohybové a volnočasové aktivity seniorů v Praze 6 Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zmapování nabídky volnočasových programů a venkovních cvičebních možností pro seniory v Praze 6 a posléze poukázání na opatření, která by vedla k jejich zlepšení. Metody: Případová studie, osobní dotazování, obsahová analýza, analýza primárních a sekundárních dat. Výsledky: Analýza pohybových a volnočasových aktivit pro seniory v Praze 6 ukázala na bohatou nabídku programů pro seniory. Bariérou a motivací seniorů při využívání této nabídky byl především jejich zdravotní stav. Na základě získaných informací byla navržena opatření pro městskou část Praha 6. Klíčová slova: senioři, aktivní stárnutí, veřejná sportoviště, obecní úřad, Praha 6
Problematika alkoholismu ve vztahu k pracovnímu životu
Kohoutová, Jana ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Janiš, Kamil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou alkoholismu ve vztahu k pracovnímu životu. Pozornost je nejprve věnována alkoholismu jako takovému, a to z hlediska jeho pojetí, průběhu a jedince, který jím trpí. Dále se práce zaměřuje na tři možné příčiny alkoholismu spojené s pracovním životem, kterými jsou stres, tolerantní prostředí vůči konzumaci alkoholu a nezaměstnanost. Práce se soustředí také na riziková povolání pracovníků v pohostinství, dělníků, zdravotníků a umělců a věnuje se také vlivu alkoholismu na pracovní výkon, jak samotného alkoholika, tak jeho spolupracovníků. Pozornost je zaměřena i na problém alkoholu na pracovišti z hlediska zákoníku práce a postihů ze strany zaměstnavatele. Toto téma je doplněno konkrétním příkladem postupu zaměstnavatele při řešení problematiky alkoholu na pracovišti. Práce řeší i otázku prevence alkoholismu v souvislosti s pracovním životem. Teoretické poznatky jsou v závěru práce ilustrovány zkušenostmi s alkoholismem v pracovním životě samotného alkoholika a také jedince, který v minulosti byl s alkoholikem v bližším pracovním kontaktu.
Vliv procesu výběru pracovníků na vnímání organizace kandidáty z řad absolventů
Beranová, Michaela ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem výběru pracovníků v organizacích a vnímáním tohoto procesu ze strany kandidátů z řad absolventů. Základním cílem práce je identifikace faktorů v rámci výběrového procesu, které zvolená cílová skupina kandidátů vnímá jako podstatné při vytváření úsudku o organizaci. V úvodu práce představuje základní rámec poznatků o výběrovém procesu, jeho strategii a metodách doplněný o etický rozměr a koncepci employer branding. Dále jsou představeny charakteristiky zvolené cílové skupiny, a to zejména s důrazem na vymezení specifik generace Y, jíž jsou tito kandidáti součástí. Významnou část práce představuje zmapování dosavadních poznatků o vnímání výběrového procesu kandidáty a faktorů, které pozitivně či negativně ovlivňují jejich pohled na organizaci. Součástí práce je empirické šetření, které prostřednictvím smíšeného výzkumného designu zkoumá jednotlivé aspekty výběrového řízení jak z pohledu kandidátů, tak z pohledu personalistů, pro utvoření uceleného náhledu na danou problematiku. Klíčová slova Proces výběru pracovníků, kandidáti, absolventi, organizace, employer branding.
Rozvoj kompetencí lektorů soft skills: tvorba vzdělávací koncepce
Hončová, Simona ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu rozvoje kompetencí u lektorů soft skills - měkkých kompetencí. Pozornost je věnována rolím, které lektor při výkonu svého povolání zastává, a s nimi souvisejícím lektorským kompetencím, jež nezbytně potřebuje pro kvalitní zvládnutí profese. Středem zájmu jsou možnosti rozvoje lektorských kompetencí v rámci formálního i neformálního vzdělávání, které lektor má pro přípravné a dalším profesní vzdělávání s důrazem na metody, prostřednictvím kterých lze vzdělávání realizovat. Empirická část práce mapuje způsoby osvojení lektorských kompetencí tak, jak k nim dochází v praxi, vztah k dalšímu profesnímu rozvoji a ověřuje vhodnost metod užívaných pro rozvoj kompetencí. Na základě analýzy výpovědí respondentů a relevantní literatury je vytvořen metodický koncept vzdělávání lektora.
Rozdílné pohledy zúčastněných stran při získávání a výběru absolventů vysokých škol
Beerová, Michala ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce s názvem Rozdílné pohledy zúčastněných stran při získávání a výběru absolventů vysokých škol pojednává o možnostech realizace výběrového a náborového procesu pro absolventy. Práce zohledňuje názory jednotlivých představitelů tohoto procesu: personálního oddělení a absolventů. Práce je rozdělena na pětidílnou teoretickou část, ve které je nastíněna základní terminologie a popsány personální činnosti související se získáváním a výběrem absolventů. Dále je diskutována role absolventa a jeho psychologický profil. V dalších kapitolách jsou rozebrány vlivy, které s danou problematikou souvisí. Poslední kapitola teoretické části popisuje dostupné výzkumy a šetření a souvisí s hodnocením výběrových řízení ze stran účastníků. Empirická část se zaměřuje na nábor a výběr absolventů v pěti různých společnostech. Využíván je kvalitativní přístup pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které probíhaly s personalisty a absolventy. Empirická část obsahuje srovnání procesů v jednotlivých společnostech, zhodnocení internetových stránek v kontextu náboru absolventů a diskuzi nad aspekty těchto procesů jako je vnímaná délka výběrových řízení, platová očekávání absolventů a mimo jiné i zjištění, co bylo pro absolventy nejdůležitější při zvažování pracovní nabídky. Klíčová slova: Výběrové řízení,...
Uplatnění metody koučinku v pohybové terapii se zaměřením na rozvoj osobnosti
Papajiková, Miroslava ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato práce je zaměřena na možnosti propojení metody koučinku a pohybové terapie v oblasti psychického rozvoje osobnosti. Autorka vysvětluje pojmy související s koučinkem a pohybovou terapií a seznamuje čtenáře se současnou situací v obou navzájem se prolínajících oblastech. Cílem této práce je zjistit, jestli a jak lze v pohybové terapii využít koučovací techniky. Míra využití těchto technik je ověřena pomocí kvalitativního šetření. Práce se dále zaměřuje na možnosti a potřeby dalšího vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Průběžné vzdělávání úředníků samosprávy
Síbrová, Lenka ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce má za cíl analyzovat oblast vzdělávání úředníků územní samosprávy České republiky. Nejprve je pozornost věnována veřejné správě, a to konkrétně státní správě a územní samosprávě z právního hlediska. Práce se dále zaměřuje na další profesní vzdělávání úředníků v územní samosprávě, legislativu týkající se vzdělávání úředníků samosprávných celků a reflexi tématu vzdělávání úředníků v národních a nadnárodních strategických dokumentech. Dále je představená terminologie spojená s dalším profesním vzděláváním a aktuální situace vzdělávání dospělých v rámci dalšího profesního vzdělávání, konkrétně účast dospělých na dalším profesním vzdělávání a jejich přístupy a postoje k dalšímu vzdělávání. Dále je přiblížena struktura vzdělávání v rámci územních samosprávných celků, a to na základě legislativy. Následuje kvantitativní šetření, jehož cílem je analýza vůle řadových úředníků územního samosprávného celku k dalšímu profesnímu vzdělávání a jejich participace na osobním vzdělávacím plánu průběžného vzdělávání, který má územně samosprávný celek povinnost vypracovat každému úředníkovi. Empirické šetření je realizováno formou dotazníku mezi řadovými úředníky územních samosprávných celků v Praze. Klíčová slova samospráva, vzdělávání úředníků, vzdělávání v samosprávě, průběžné vzdělávání, další...
Další vzdělávání osob s vysoce nadprůměrnou inteligencí
Kolářová, Michaela ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob s vysoce nadprůměrnou inteligencí. Seznamuje se současnými přístupy ke vzdělávání nadaných lidí a soustředí se na metody dalšího vzdělávání vhodných pro rozvoj vysoce nadprůměrně inteligentních dospělých. Dále se samostatně věnuje zájmovému vzdělávání těchto dospělých, včetně představení organizace Mensa, která sdružuje vysoce nadprůměrně inteligentní lidi. V práci jsou také předloženy obecné teoretické poznatky o inteligenci a osobnostní charakteristika dospělých s vysoce nadprůměrnou inteligencí a nadaných dospělých. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším vzdělávání. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření realizované formou rozhovorů s dospělými členy Mensy České republiky zaměřené na zjištění jejich osobních preferencí obsahů, forem a metod dalšího vzdělávání Šetření se dotýká i témat vztahů těchto osob ke vzdělávání, jejich zkušeností s dalším vzděláváním a požadavků na vzdělavatele. Klíčová slova: další vzdělávání, vysoce nadprůměrná inteligence, IQ, nadaní dospělí, Mensa
Možnosti lektora v podpoře transferu měkkých dovedností do praxe účastníků kurzu
Vlčinská, Jitka ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem práce je odpovědět na otázku, čím vším může lektor měkkých dovedností podpořit, aby účastníci po skončení kurzu naučené skutečně aplikovali, tedy aby došlo k transferu učení do chování. Nejprve proto charakterizuje jak měkké dovednosti, tak transfer, a uvádí jeho specifika právě v případě měkkých dovedností. V další části jsou popsány čtyři předpoklady transferu jakožto klíčové oblasti, s nimiž by měl lektor pracovat, pokud chce podpořit transfer. Práce je nejdřív diskutuje z psychologického hlediska, a následně také vyvozuje doporučení pro praxi lektora. K tomu směřuje zejména vlastní empirické šetření, které bylo realizováno formou expertních interview, a jež úzce navazuje na předcházející teoretické kapitoly, neboť využívá oněch čtyř předpokladů transferu i jejich podtémat jako kostry. Prostor je nicméně ponechán i volnému vyjádření oslovených lektorů, co sami považují za důležité pro transfer. Jelikož empirické šetření usiluje o pojmenování širokého spektra možných způsobů podpory, byli také participanti voleni tak, aby se v rámci dané expertizy jednalo o výzkumný vzorek rozmanitý, zejména co se týče využívaných přístupů, metod a prvků (např. zážitkové pedagogiky, improvizace) či vzdělání. Klíčová slova: transfer učení, transfer dovedností, efektivita vzdělávání, trénink měkkých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Gruber, Jakub
2 Gruber, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.