Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatické třídění fotografií podle obsahu
Gajová, Veronika ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je návrh a implementace klasifikačního nástroje pro účely automatické organizace fotografií, založeného na metodě Bag of Words. Nástroj je implementován jako XnView zásuvný modul, který klasifikuje vybrané fotografie a zapisuje název nejlépe ohodnocené kategorie jako klíčové slovo do IPTC metadat obrazového souboru.
Working with unmotivated students in German classes
COUFALOVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se zabývá motivací, resp. demotivací ve výuce němčiny jako cizího jazyka a nabízí praktické přístupy k práci s nemotivovanými žáky v hodinách němčiny. Teoretická východiska této práce tvoří základní koncepty neokomunikativní výuky cizích jazyků. Na vysvětlení základních pojmů pro výuku cizích jazyků ve 21. století navazují kapitoly věnované motivaci a demotivaci. Tato část práce pojednává také o typech motivace, motivech a motivaci k učení (se cizím jazykům). V souvislosti s těmito tématy jsou představeny pojmy nemotivovaní žáci a aktivizační metody. Aktivizační metody jsou prezentovány jako příležitosti k motivování nemotivovaných žáků v hodinách německého jazyka. V empirické části práce jsou vybrané aktivizační metody testovány ve výuce němčiny. Výzkum se vztahuje k motivaci a demotivaci žáků v hodinách německého jazyka na základní škole. Zkoumaní žáci jsou účastni jak hodin němčiny obsahujících aktivizačních metody, tak hodin bez aktivizačních metod. Aktivita žáků je zkoumána po dobu několika týdnů. Shromážděná data poskytují poznatky o příslušných aktivizačních metodách a jejich vlivu na aktivitu žáků. Lze očekávat, že metody, u nichž se prokáže vysoký aktivizační účinek, se výhledově stanou součástí výuky.
Rapová scéna jako veřejná sféra: jak se projevuje politická kritika v českém rapu a jaké jsou její důsledky ve vztahu k veřejnosti
Blejštil, Petr ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Rapová scéna jako veřejná sféra: Jak se projevuje politická kritika v českém rapu a jaké jsou její důsledky ve vztahu k veřejnosti představuje českou rapovou subkulturu v kontextu s tradičními i moderními přístupy kulturálních studií. Český rap chápe jako veřejnou sféru, která má možnost skrze svůj obsah promlouvat k širokým fanouškovským základnám, nastolovat veřejný diskurz a utvářet způsob myšlení posluchačů o věcech veřejných. Diplomová práce se zaměřuje na politizaci rapu a na politicky motivované texty autorů české rapové scény. Diplomová práce zahrnuje obsahové analýzy vybraných skladeb českého rapového undergroundu i mainstreamu, které jsou interpretovány v souvislostech s přístupy ke studiu subkultur i popkultury. V rámci výzkumu jsou provedeny hloubkové rozhovory s českými hudebníky a analýzy mediálních výstupů vybraných autorů. Cílem výzkumu je zjistit motivace a demotivace českých rapových umělců k tomu vstoupit do veřejné diskuse o politických problémech. Diplomová práce odhaluje to, jak čeští rappeři chápou vlastní pozici v rámci systému většinové společnosti a odpovídá na otázky ohledně současné podoby české a celosvětové rapové hudební produkce.
Proporcionalita čtyř dovedností ve výuce německého jazyka v sekundárním vzdělávání
Švadlenová, Markéta ; Švermová, Dagmar (oponent)
PROPORCIONALITA ČTYŘ ŘEČOVÝCH DOVEDNOSTÍ VE VÝUCE NĚMČINY JAKO CIZÍHO JAZYKA (S DŮRAZEM NA POSTAVENÍ DOVEDNOSTI POSLECHU S POROZUMĚNÍM) THE PROPORTIONALITY OF FOUR LANGUAGE SKILLS IN TEACHING GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE. (FOCUSED ON THE SKILL OF LISTENING COMPREHENSION) PROPORTIONALITÄT VON VIER ZIELFERTIGKEITEN IM DAF- UNTERRICHT (SCHWERPUNKT : STELLUNG DES HÖRVERSTEHENS) Klíčová slova: Vícejazyčnost, řečové dovednosti, mediální a komunikativní kompetence, odlehčovací / vyrovnávací cvičení, výukové metody, profil skupiny, žákovské portfolio, porozumění viděnému / slyšenému, autentické / didaktizované videotexty, referenční úrovně, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, němčina jako cizí jazyk. Tato rigorózní práce se věnuje postavení základních řečových dovedností v pozičních dokumentech RE, v kurikulárních dokumentech a následně uvádí prostředky, metodické postupy a organizační formy výuky, které mohou přispět k jejich efektivnímu nácviku. Práce se soustřeďuje zejména na nácvik jedné z cílových řečových dovedností, a to na poslech s porozuměním, a uvádí konkrétní ukázky výcviku včetně vizuální podpory a v souladu se současnými výukovými trendy funkčně zapojuje do výuky práci s médii ve výuce cizích jazyků (němčina jako cizí jazyk) na českém gymnaziálním stupni. Jako výchozí bod sloužily vybrané...
Automatické třídění fotografií podle obsahu
Gajová, Veronika ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je návrh a implementace klasifikačního nástroje pro účely automatické organizace fotografií, založeného na metodě Bag of Words. Nástroj je implementován jako XnView zásuvný modul, který klasifikuje vybrané fotografie a zapisuje název nejlépe ohodnocené kategorie jako klíčové slovo do IPTC metadat obrazového souboru.
Možnosti využití konceptu biosférické rezervace na Šumavě
Kušová, Drahomíra ; Těšitel, Jan ; Bartoš, Michael
Komplikovaný vztah mezi ochranou přírody a regionálním rozvojem se pokouší řešit koncept biosférické rezervace (BR). Pro definování funkcí biosférických rezervací jsou významné závěry I. mezinárodního kongresu BR, který se konal v roce 1983 v Minsku. Byla zde zdůrazněna nevyhnutelnost souběhu tří funkcí, které by měla BR plnit – ochranářské, vědeckovýzkumné a rozvojové. Ještě dále jde tzv. Sevillská strategie při definování rámcového statutu světové sítě biosférických rezervací. Podle tohoto statutu je cílem BR zvýšit povědomí o vzájemném propojení lidstva a biosféry, zdokonalit monitorování, vzdělávání, uvědomělost a spoluúčast veřejnosti na managementu biosférické rezervace. Analýza aplikovatelnosti tohoto konceptu tedy musí reflektovat čtyři základní funkce biosférické rezervace: (1) ochranu biologické diverzity/přírody, (2) vědecký a odborný výzkum, (3) vzdělávání a osvětu a (4) podporu udržitelného rozvoje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.