Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Totalitní moc a dohled v Osvětimi
Valášková, Lucie ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je analýza dohledu a mocenských vztahů v nacistickém koncentračním a vyhlazovacím táboře Osvětim. Práce se pokusí přispět k porozumění fungování dohledu a technologií moci v táboře Osvětim prostřednictvím komparace teoretické koncepce moci a dohledu Michela Foucaulta s totalitní mocí v pojetí Hannah Arendtové. Tyto dvě koncepce budou tvořit hlavní teoretický rámec práce. Na příkladě Didi-Hubermanovy reflexe vizuální reprezentace tábora Osvětim-Březinka se práce pokusí charakterizovat nacistickou politiku možné viditelnosti a zobrazitelnosti. Klíčová slova: Disciplína. Dohled. Hannah Arendtová. Michel Foucault. Moc. Totalitarismus.
Fotografie ve službách žurnalistiky: Sociálně sémiotická analýza vítězných snímků Czech Press Photo (2006-2015)
Patáková, Veronika ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Předložená práce se zabývá vizuálním sdělením v podobě fotografie. Na teoriích Rolanda Barthese a Viléma Flussera představujeme blízký vztah tohoto média se skutečností, čímž je zdánlivě zastřena jeho konstruovaná povaha. Role fotografie jako pouhého svědka událostí je klíčová v žurnalistickém kontextu, kdy nám snímky nabízejí příběh, jenž je však ztotožňován se samotnou realitou. Práce se snaží prezentovat mediální diskurzivní praktiky, pomocí nichž jsou zobrazené události vnímány jako pozornosti hodné. Vychází z teorie zpravodajských hodnot a z metody sociálně sémiotické analýzy, které aplikuje na vítězné snímky soutěže Czech Press Photo (2006-2015), a poukazuje u jednotlivých snímků na jejich významotvorný proces pomocí sémiotických prostředků. Výsledkem práce je zjištění, že preferovanými hodnotami jsou negativita, dobrý estetický dojem, blízkost a personalizace, a často zastoupeným typem záznamu jsou fotografie, které sémiotickými prostředky posilují zdání své čistě informativní povahy.
Propaganda v sovětském a nacistickém životopisném filmu 30. let 20. století: Specifika filmového média jako nástroje propagandy
Weiss, Martin ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Propaganda v sovětském a nacistickém životopisném filmu 30. let 20. století: Specifika filmového média jako nástroje propagandy zkoumá trojice sovětských a německých filmových děl. Zaměřuje se na drobné rozdíly v práci s ideologickými významy, tvorbu mýtů a nahlíží vzorky obou kinematografií prizmatem teorie otevřeného díla Umberta Eca. Využívá metod diskursivní a komparativní analýzy a prostřednictvím praktické analýzy porovnává několik důležitých aspektů hlavních postav zkoumaných filmů. Na základě toho vytváří obecně platné závěry.
Móda v rozepři
Schambergerová, Lucie ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Práce nazvaná Móda v rozepři předkládá požadavky kritiků módy a ukazuje, že jsou v rozepři s její definici, tak jak ji v kontextu postmoderní situace definuje J. - F. Lyotard. Obhajuje tvrzení, že diskurz zastřešující požadavky kritiků módy je nesouměřitelný s diskurzem, v rámci kterého je móda definována. Ukazuje, že zde vyvstává logický paradox s ohledem na podstatu módy, kterou je pomíjivost či rychlá proměna (a to minimálně tak rychlá jako je změna ve společnosti) a na vznášený požadavek po zpomalení, stabilitě a další kritiky, které jsou na proměnu jejího tempa navázány.
Vidění nás klame: Problematika pravdy a reality v současné dokumentární tvorbě
Radostová, Kristýna ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zobrazení pravdy a reality v dokumentu. Navzdory tomu, že dokumentární tvorba je považována za dílo, které věrně zachycuje realitu, není tomu vždy tak. Filmoví tvůrci mohou s materiálem pracovat způsobem, který skutečnost pozmění, aby byl výsledný příběh pro diváky zajímavější. Tato práce zasvěcuje čtenáře do diskurzu dokumentárního filmu, poskytuje kontexty dějin dokumentu v průběhu 20. století a blíže se soustředí na otázku zobrazení reality a pravdy. Tu blíže zkoumá prostřednictvím textové a vizuální analýzy vybraných současných dokumentů od Errola Morrise a Michaela Moora.
Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico
Cabrnochová, Kristýna ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Diplomová práce Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico věnuje pozornost radikálnímu vrstvení mýtů tímto filmem. Sleduje vztah intertextuality a mýtus postmoderní situace v návaznosti na strukturalistické analýzy mýtu Clauda Lévi-Strausse a Rolanda Barthese. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Čas ve filmu. Komparace koncepce Jana Mukařovského a Gillese Deleuze
Kadlecová, Vladimíra ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent)
1. Abstrakt Tématem mé diplomové práce je komparace koncepce uvažování o filmu z dvojí perspektivy. Půjde o porovnání jednak přístupu Jana Mukařovského, českého strukturalisty, který se, jako jeden z prvních v českém kontextu, začal časem ve filmu zabývat a dále přístupu Gillese Deleuze, který se zasloužil o nové pojímání obrazu-času ve filmu, nicméně se značným odstupem od Jana Mukařovského. Cílem bude objasnit, jakým způsobem zapadají pojetí Mukařovského a Deleuze do ostatních koncepcí pojímání času ve filmu, jaké byly vlivy dobových koncepcí času, z jakých zdrojů oba teoretici vycházeli, a také jaké filmy se staly základními východisky pro zkoumání času ve filmu. Metoda komparace bude rozdělena do třech aspektů, jakožto třech rovin porovnávání.
Mediální obraz politiky Francie a České republiky
Serbusová, Monika ; Zbořil, Zdenek (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Hypotézou této práce je, že francouzská i česká média informují odlišným způsobem o své domácí politické situaci a o politické situaci druhého státu a je to mimo jiné proto, že podle teorií Michela Foucaulta a Rolanda Barthese je jim jazyk nástrojem moci. Média zde působí jako nástroj moci vlastních států. S tím souvisí i to, že zkoumaná média v jednotlivých zemích neinterpretují zcela správně kroky a média druhého státu a vždy svou interpretaci obohacují o svou část kulturně politického pohledu. Výzkum v rámci této práce je založen na kvalitativní obsahové analýze relevantních textů. Obsahová analýza je doplněna analýzou doprovodného obrazového materiálu. Texty a obrazový materiál jsou získány z vybraných českých a francouzských zpravodajských deníků (například Le Monde, Le Figaro, L'Equipe, Lidové noviny, Právo, Mladá fronta DNES), které vyšly v období českého předsednictví Evropské unii. Práce se zaměřuje na zpravodajství, komentáře a analytické stati. V těchto zdrojích jsou hledány výroky, které jsou upozorněním na konkrétní významy z významů běžných, ať už se jedná o výroky faktové, apelativní či expresivní. Výroky jsou zkoumány nejen z hlediska jejich četnosti, ale zejména jako významový systém.
Differend and Biopower. Discursive Regulation of Covering Muslim Women in Czech republic
Balážová, Lucia ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práca spája teoretické koncepcie postmoderny a biomoci, ktoré sú následne aplikované na konkrétnej problematike zahaľovania moslimiek žijúcich v Českej republike. Tento problém zahrňuje náboženskú, gendrovú, mediálnu, sociálnu a tiež filozofickú rovinu. Každá z nich je v práci podložená kľúčovými autormi, ktorí sú odborníci na danú problematiku. Biomocenská koncepcia Michela Foucaulta, ktorá disciplinuje sociálne aj individuálne telá prostredníctvom mocenského diskurzu, zasahuje do odievania, ktorého gendrový atribút, moslimský závoj, je podložený myšlienkami Judith Butler. Prioritná ja koncepcia rozporu Jeana-Françoise Lyotarda, ako druhu konfliktu, ktorého východiskom je pluralitná diskusia. Cieľom práce je nájsť tolerantné riešenie aktuálnej vyhrotenej situácie stretu európskej a blízkovýchodnej kultúry v Českej republike, ktorého styčným bodom je moslimský závoj, ako prejav islamu vo verejnom priestore, aplikovaním Lyotardovej náročnej etiky prijatia plurality ako alterity. Kľúčové slová: postmoderna, rozpor, biomoc, moslimský závoj, mediálny diskurz, gender, pluralita
Imagologie současných reklamních sdělení
Tomková, Gabriela ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá obrazovými mediálními sděleními reklamního typu. Přispívá k diskusi o změně postavení obrazů a jejich vlivu na současnou společnost. Vzhledem k předmětu zkoumání jsou východiskem pro předkládaný text vizuální studia. Hlavní teze jsou aplikovány na dva odlišné tendenční konstrukty reality. Prvním z nich je ideologicky a politicky konstruované vidění v období vlády autoritářského socialistického režimu. Druhým je současná globalizovaná konzumní společnost. V praktické části se analýza zaměřuje na reklamní sdělení firmy Škoda Auto a.s. používané ve výše zmíněných vizuálních režimech ve 20. století v České republice. Klíčová slova: obraz, vizuální studia, ikonologie, reklama, globalizace, konzumní společnost, propaganda, image.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 FIŠEROVÁ, Michaela
1 FIŠEROVÁ, Miroslava
2 FIŠEROVÁ, Monika
3 Fišerová, Magdaléna
1 Fišerová, Marcela
3 Fišerová, Marie
2 Fišerová, Marie,
9 Fišerová, Markéta
1 Fišerová, Martina
3 Fišerová, Melánie
2 Fišerová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.