Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí8 - 17další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz psychogenních poruch příjmu potravy
Sittová, Gabriela ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato práce je zaměřena na charakteristiku a zhodnocení mediálního obrazu psychogenních poruch příjmu potravy v českých periodicích a na vybraných stranách World Wide Web sítě Internet. Cílem práce je ověřit, jaké typy informací o poruchách příjmu potravy jsou obsahem mediálních sdělení a zhodnotit jejich formální obsahovou správnost, ale také se pokusit postihnout možné vlivy příspěvků na povědomí veřejnosti o poruchách příjmu potravy a jejich jídelní chování. Příspěvky publikované v periodicích a na síti Internet v období leden 2004 až listopad 2005 byly zpracovány metodou obsahové analýzy. Výsledná data byla setříděna do logických kategorií podle tematického zaměření, obsahové správnosti a možného hodnotícího zabarvení. V závěru práce jsou zvažovány možné vlivy médií na propagaci štíhlého ideálu krásy, ale také na růst nespokojenosti s vlastním tělem u mnoha osob a s ní spojenou snahu snižovat tělesnou hmotnost a cíleně formovat postavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích
Fonferová, Ľudmila ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent) ; Duplinský, Josef (oponent)
NÁZEV: Psychologická práce s klienty Azylového domu v Horních Počernicích AUTOR: Mgr. Ľudmila Fonferová KATEDRA: Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce analytickým způsobem zkoumá psychologický přístup v práci s klienty azylového domu pro rodiny s dětmi. Popisuje možnosti této práce v konkrétním socioterapeutickém prostředí Azylového domu v Horních Počernicích. Podrobně mapuje cílovou skupinu, její demografické a statusové charakteristiky, zaměřuje se na důvody a očekávání, se kterými klienti do azylového domu přicházejí. Představuje fungující koncepci psychologické práce se všemi klienty a její typické výsledky, zprostředkovává hodnocení azylového bydlení klienty po jejich počáteční adaptaci. Ukazuje na vybraných případových studiích práci s motivovanými klienty, u kterých lze sledovat změny nejenom v chování, ale i na intrapsychické úrovni. Celou prací se prolíná téma rozdílnosti několika přístupů pomáhajících profesí v azylovém domě se zaměřením na místo psychologického a terapeutického přístupu v rámci sociálních služeb. V závěrečné části jsou tyto rozdíly, možnosti a omezení jednotlivých přístupů uspořádány do koncepce trojrozměrného modelu s navzájem propojenými proměnnými, kdy socioterapeutické prostředí azylového domu představuje šířku, sociální...
Vliv hiporehabilitace na bio-psycho-sociální složku u zdravotně znevýhodněných dětí v souvislosti ovlivnění školní úspěšnosti
Drozdková, Martina ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat vliv hiporehabilitace na změnu školního hodnocení, interpersonální komunikaci, chování a dovedností žáků se zdravotním znevýhodněním. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje potřebné informace o hiporehabilitaci jako celku a její využitelnost v léčbě poruch a onemocnění. V první kapitole je uvedena stručná historie, vznik hiporehabilitace jako léčebné metody, následuje definice pojmů, rozdělení a charakteristika jednotlivých oborů. Další část se zabývá léčebným účinkem hiporehabilitace na tělesnou a psychickou složku člověka, prostřednictvím působení specifických a nespecifických faktorů terapie. Zároveň jsou zde uvedeny indikace a kontraindikace pro jednotlivé medicínské obory. Část třetí popisuje praktické provádění hiporehabilitace spolu se shrnutím nutných podmínek jejího provozování, také je zaměřena na léčebné účinky a mechanismy jednotlivých hipoterapeutických oborů. Poslední kapitola teoretické části je věnována hiporehabilitaci v souvislosti s jejím účinkem na funkce a vlastnosti člověka, které mají vliv na školní úspěšnost. Součástí této části je také popis projevů a příznaků jednotlivých postižení a možný vliv hiporehabilitace na školní zdatnost z hlediska klíčových kompetencí. Praktická část práce zkoumá účinky hiporehabilitace u...
Psychóza a školní realita, (do)studovat s psychózou
Slavíčková, Tereza ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
Tématem práce jsou obtíže při studiu a způsoby zvládání situace návratu ke studiu u mladých lidí s duševním onemocněním. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky schizofrenie a obtíží a deficitů, které vnáší do života jedince, který jí trpí. Podrobněji se zabývám copingovými strategiemi osob se schizofrenií, konceptem včasné prevence a terapie duševních onemocnění a zahraničními příklady podpory ve studiu osob se schizofrenií. Praktická část obsahuje pět případových studií mladých lidí s duševním onemocněním, kteří se rozhodli vrátit ke studiu. Hlavní oblastí zájmu je zachycení potíží, které v procesu návratu mají, a hlavně strategií zvládání těchto obtíží. Dále je podán celkový pohled na strategie vyrovnávání se se zátěží u těchto osob. Zdůrazňuji podobnosti nebo rozdíly strategií napříč kasuistikami a dávám použité strategie do souvztažnosti se studijní úspěšností jednotlivců. KLÍČOVÁ SLOVA Mladí lidé na počátku duševního onemocnění, návrat ke studiu na střední a vysoké škole, strategie zvládání, program podpory návratu ke studiu
Agrese a sebevědomí
Fleischmann, Otakar ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent) ; Langrová, Jana (oponent)
Výzkum je zaměřen na problematiku sebevědomí a agrese. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda u univerzitních studentů existuje významný vztah mezi sebevědomím a agresí, zda se liší v sebevědomí a agresi ženy a muži a jedinci s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením. Sebevědomí bylo sledováno na několika úrovních- celková, nízká, střední a vysoká míra. Agrese byla sledována rovněž na úrovni celkové agrese, nízké, střední a vysoké míry. Vedle celkové agrese byl také sledován vztah sebevědomí k fyzické agresi, verbální agresi, hostilitě a hněvivosti. Výsledky potvrzují mimo jiné předpoklad o vztahu sebevědomí a agrese, zejména pak vztah sebevědomí a hostility. Výsledky výzkumu rovněž podporují předpoklad o existenci rozdílu mezi muži a ženami v sebevědomí a agresi, nepodporují předpoklad o rozdílu mezi skupinami s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením v sebevědomí i agresi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv školy na identitu žáků se sluchovým postižením
Kratochvílová, Kristina ; Duplinský, Josef (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vliv a působení změny školy na identitu těžce sluchově postižených žáků. Přestup z běžné školy na školu pro sluchově postižené nebo naopak, ze školy pro sluchově postižené na běžnou školu, je pro tyto žáky náročnou změnou, která má důsledky na celou jejich osobnost. Na těchto školách je totiž rozdílné prostředí, způsob komunikace i spolužáci. Dítě integrované do běžné školy bývá jediným sluchově postiženým žákem na celé škole. Na škole pro sluchově postižené jsou na tom všichni žáci podobně a učitelé mají zkušenosti s problematikou sluchového postižení. Při komunikaci i procesu vyučování jsou zohledňovány specifické potřeby žáků se sluchovým postižením. Nevýhodou škol pro sluchově postižené je, že jsou jen ve velkých městech a žáci ze vzdálenějších obcí bývají přes týden na internátě. Cílem diplomové práce bylo zmapovat tyto oblasti: jak respondenti prožívali změnu školy, jak se cítili na obou školách a jak změna školy ovlivnila jejich identitu. V teoretické části jsem popsala typy sluchových vad, jejich důsledky a rozdíly mezi jednotlivými skupinami sluchově postižených. Největší rozdíly jsou ve způsobu komunikace. Popsala jsem, jak se vyvíjí jazyk u neslyšících dětí. Plnohodnotným komunikačním systémem Čechů s těžkým sluchovým postižením je český znakový jazyk. Děti si mohou...
Učitelka matka
Jedličková, Renata ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
This final paper is focused on finding out how being a mother affects working as a teacher and vice versa. The thesis revolves around the question: Does the role of a mother have some influence on being a teacher? Another focus of this paper is the satisfaction of women in teaching positions and a variety of other aspects of teaching professionally. This paper also demonstrates the advantages and disadvantages of teaching and a woman's satisfaction of the career they have chosen. The methods employed in this paper are interviews of four teachers whom are also mothers of grammar school students. These interviews showed how these respondents perceive a connection between their private and professional life and also illustrate the positives and negatives of teaching. During this discussion all of the answers of respondents are compared to each other. The results of the research is explained in the summary.
Žákovské připisování příčin po úspěchu a neúspěchu
Kocmanová, Lucie ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
The topic of this dissertation is the attribution tendencies of secondary school students in situations of success or failure. The process of attributing causes was examined by inquiring into past experience (attribution in the past) in the context of students' school activities. Grades were chosen as the criterion of success and failure. Attribution tendencies were examined in all subjects taught at the secondary school. Attitudes to individual subjects were sought to constitute specific attitude constellations and the attribution tendencies ot students were re-examined in these constellations. The study also partly focused on teachers. We wanted to know their views on the possible causes of success or failure of the students they taught.
Percepce výchovy v rodině s drogově závislým dítětem - vlivy rodinného prostředí
Žáková, Martina ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými. Sleduje, které faktory mohou hrát při vzniku závislosti roli. Zaměřuje se zejména na úlohu rodinného prostředí. Dívá se na něj jako na součást celku širšího prostředí, které formativně působí na celý rodinný systém. Sleduje osobnostní faktory mladistvých, které vznik návykového chování ovlivňují. Zdůrazňuje ty, které jsou specifické pro závislost u mladistvých a odlišují ji od závislosti u dospělých osob. Ukazuje na osobnostní charakteristiky a změny v chování mladistvých, které mohou být signálem pro okolí, že něco není v pořádku. Zmiňuje i vliv vrstevnické skupiny. Hledá příčiny toho, proč mají mladiství tendenci napodobovat jednání v sociálně nevhodné společnosti. Z hlediska rodinného prostředí sleduje, jak mohou různé životní styly rodiny ovlivnit tendenci mladistvých k vyhledávání návykových látek. Zajímá se o sociálně psychologické uspořádání rodiny, typologii rodin a vlastnosti rodinných systémů se zaměřením na jejich problematické fungování. Sleduje rodinu jako jeden z hlavních zdrojů uspokojování potřeb mladistvých. Označuje rizikové i protektivní faktory na straně rodiny, které ovlivňují fungování jednotlivých členů, interakci mezi nimi, fungování rodiny celkově. Zvláštní pozornost je věnována stylům výchovy v rodině a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí8 - 17další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.