Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obsahová analýza snů u českých studentek
Šubrt, Miroslav ; Hrubý, Radovan (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Práce prezentuje různé přístupy k chápání snů od historických pohledů až po názory moderních psychologů a psychologických škol. Předkládá informace o kvantitativní analýze snového obsahu a možnostech užití statistických metod ve studiu snů. Seznamuje s výsledkem výzkumu snového obsahu u 100 českých studentek psychologie za použití metody vyvinuté Hallem a Van de Castlem. Po porovnání výsledků s výsledky studentek z USA bylo nalezeno několik rozdílů: české studentky vykázaly mírně větší poměr agrese oproti přátelskosti, významně více neznámého prostředí a středně více snů obsahujících agresi a snažení. Soulad s americkým vzorkem vykázaly především procenta týkající se charakteru snových postav, negativních emocí a poměru fyzické agrese oproti nefyzické. Korelační analýza aplikovaná na data ukázala mírné vztahy mezi proměnnými, které poukazují na možná vysvětlení snového obsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání dětí pražských romských matek za dob COVID-19
Noskovič, Marek ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tématem diplomové práce je vzdělávání dětí v období COVID-19 z pohledu romských matek. V teoretické části se bude autor zabývat historií Romů v Čechách a na Moravě, dále jejich kulturními specifiky. Zvláštní pozornost také věnuje jejich vzdělávání v České republice v minulosti i v současnosti. V praktické části diplomové práce autor analyzuje jím sebrané texty rozhovorů s matkami, které se hlásí k romské menšině. Tématem rozhovorů bude subjektivní prožívání distanční výuky jejich dětí, včetně toho, jaké pomoci (psychické, finanční, materiální a jiné) se matkám dostalo a co naopak znesnadňovalo distanční výuku dětí.
Vzdělanostní aspirace druhé generace muslimů v České republice: případová studie
Páralová, Marika ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělanostními aspiracemi druhé generace muslimů žijících v České republice, a to tedy jak dětí, tak rodičů. Cílem práce je zmapovat oblast vzdělanostních aspirací dětí a jejich rodičů ve směru k dětem. Práce je dělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je rozdělena do dvou oblastí: v té první se věnuje vymezení základních pojmů, rovněž sociální reprodukci či faktorům vlivu zejména rodinného prostředí, dále prostředí školního, vlastním intelektovým schopnostem či vlivu vrstevníků. Ve druhé části pak pojednává o muslimech, a to zejména o skutečnostech, jež se týkají oblasti odlišného kulturního prostředí. V empirické části je využito kvalitativního výzkumu, konkrétně případové studie. Ta se zabývá rodinou, jež je tvořena matkou, otcem, synem a dceru. Pomocí rozhovoru s aktéry bylo zjišťovány informace, jimiž bylo možné odpovědět na výzkumné otázky. Ty byly vytvořeny se záměrem objasnit stanovený cíl práce. Na základě analýzy dat bylo zjištěno, že největší vliv podílející se na vzdělanostních aspiracích lze spatřit v rodině, a to zejména ve významu, jaký rodiče, a zejména otec, vzdělání připisují, přičemž vliv dalších prostředí je minimální, či není patrný. Zatímco otec se ve svých aspiracích mezi dcerou a synem neliší, matčiny aspirace jsou spíše směřovány k...
Principles of social influence in religious recruitment. The case of a Christian organization affiliated with Charismatic Renewal.
Kuzmina, Ekaterina ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mladou křesťanskou organizací působící v České republice a v jedné z postsovětských zemí. Cílem práce je poskytnout originální data o vybrané organizaci. V centru pozornosti jsou náboženské poměry dané organizace, praktikované ritualy a způsoby navazování komunikace s potenciálními konvertity. Podstatou teoretické části je poskytnutí přehledu o hlavních souvisejících oblastech, jakožto: hnutí obnovy, fenomén náboženské konverze a principy sociálního vlivu v kontextu náborových strategií náboženských organizací. Praktická část práce prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného s použitím metody zúčastněného pozorování. Pozorování bylo provedeno autorkou práce společně s asistentem. KLÍČOVÁ SLOVA psychologie náboženství, náboženská organizace, náborové techniky, charismatická obnova, sociální vliv, principy vlivu
Projevy spirituality při zvládání stresu z vysokoškolských zkoušek
Pustková, Martina ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato práce je základním výzkumem na poli projevů spirituality jako copingové strategie u studentů čelících stresu při přípravě na vysokoškolské zkoušky. Ve snaze doplnit dosavadní převážně kvantitativní výzkumy o kvalitativně zpracovaná data týkající se spirituálního copingu v akademickém prostředí jsem metodou zakotvené teorie provedla analýzu rozhovorů s dvanácti studenty psychologie bezprostředně po absolvování semestrální zkoušky. Základní rozdělení informantů bylo na ty, kteří věří v Boha, kteří věří v existenci něčeho nad nimi a ty, kteří nevěří na nic; racionálně to odmítají. I ti, kteří spiritualitu racionálně odmítají, mohou užívat spirituální coping. Zkouška je zkoumanými studenty psychologie považována za zvládnutelnou na základě přímé úměry "čím více a lépe se na zkoušku připravím, tím pravděpodobněji ji zvládnu". Spiritualita se odráží ve vnímaných možnostech toho, co v rámci přípravy mohou či nemohou ovlivnit vlastní vůlí a spirituální coping tak úzce souvisí s nabýváním kontroly nad situací. Studenti od těch s velmi komplexním vztahem k Bohu, až k těm, pro které duchovní svět není relevantní, se při přípravě na zkoušku snažili získat maximum kontroly nad situací a stavěli se odmítavě k představě předávání kontroly do područí vnějších sil. Spirituální coping tak může být jedním z na...
Podpůrné skupiny LGBTQ+ studentů
Hrudková, Anna ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Předkládaná práce je empirická etnografická studie forem podpory LGBTQ+ studentů ve všech typech škol od základní školy až po univerzitu. Sledovaným tématem je Institucionální zabezpečení podpůrné sítě LGBTQ+ a zakládání mimoškolních podpůrných skupin pro LGBTQ+ žáky. Cílem práce je ověření poskytování podpory LGBTQ+ a specifikace fungování mimoškolních podpůrných skupin. Práce se bude dál zaměřovat na potenciální problémy, které studenti identifikují při hledání podpory ve škole a na problémy artikulace identity v kritických momentech školního vzdělávání. Užitím kvalitativní metody Zakotvené teorie se odhalila dostupná specifika poskytování podpory jak ve školách, tak v LGBTQ+ podpůrných skupinách. Vzhledem k nastalé pandemické situaci COVID19 se sběr dat přesunul do virtuálního prostoru. Pomocí online polostrukturovaných rozhovorů LGBTQ+ studenti popisovali problémy dostupnosti podpory ve škole a problémy provázející artikulaci identity v kritických momentech školního vzdělávání. Stejně tak byly artikulovány potenciální problémy i ze strany aktérů působících v podpůrných skupinách. Výsledky zakotvené teorie odhalily přímý vliv heteronormativního řádu vzdělávací politiky na poskytování podpory LGBTQ+ studujícím, která se zatím na základních a středních školách ukázala jako stále nedostačující....
Psychologické aspekty tetování
Kdolská, Helena ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato kvalitativní výzkumná práce se zabývá tématem psychologických aspektů tetování. Sleduje zejména oblast vztahu jedince a jeho tetování. Soustředí se proto na motivy, které člověka k pořízení tetování vedou a zkoumá i to, jaký význam mu respondenti připisují. V závěru se práce zaměřuje na specifikace vztahu tatéra a jeho klienta. Výzkum byl prováděn formou etnografické studie, hlavní použitou metodou byl nestrukturovaný rozhovor. Ta je pro tento druh výzkumu vhodná proto, že klade nárok na získání důvěry mezi výzkumníkem a participantem. Cílem práce bylo odhalit, jaké psychologické faktory se u tetování objevují. Výzkum ukázal, že motivaci lze rozdělit na vnitřní a vnější. Vnitřní motivace ukazuje na přínos tetování pro jeho majitele. Vnější motivace ukazuje na to, jak skrze tetování může jedinec dávat zprávu vnějšímu okolí. Co se týče vztahu, ukázalo se, že část respondentů vnímá tetování jako součást jejich vlastní identity, zatímco pro jiné respondenty bylo tetování pouhým záznamem na těle. V otázce významu tetování se ukázalo, že není postaven jen na hluboké myšlence. Může být postaven na vztahu, který k němu dotyčný má či si k němu vytváří. Ve vztahu tatéra a klienta se jako významná témata ukázala důvěra, vzájemné sympatie a otázka hranic, která slouží k udržení vztahu na profesionální...
Pozice žáků - muslimů v české základní škole
Landová, Eliška ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na pozici žáků muslimů v české základní škole. Jde o aktuální téma českého školství společně se vzděláváním žáků cizinců všeobecně. Žáci jsou vzděláváni v multikulturně stoupající době, a proto je nezbytné se tímto tématem neustále zabývat. Úvod vysvětluje výběr problematiky diplomové práce. Teoretická část seznamuje o potřebných informacích týkající se tématu, které jsou řazeny tak, aby co nejvhodněji na sebe navazovaly a dávaly dohromady smysluplný celek. Je popsáno, kdo do této skupiny patří, co mají společného, v čem se liší, jak se v minulosti i dnes dotýká jejich přítomnost Evropy a ČR, co s sebou nese integrace do společnosti, pohled na jejich odlišnost a samozřejmě, jak české základní školy přistupují k této problematice. Cílem empirické části bylo zjistit, jaká je situace žáka muslima v rámci vzdělávání v české základní škole v procesu inkluze. Ke zjištění byla použita metoda pozorování žáka muslima z 1.stupně základní školy. Popis pozorování je zaznamenám za pomoci kazuistiky. Aby se práce netýkala pouze jednoho žáka, proběhly polostukturované rozhovory s dalšími pěti třídními učiteli stejné základní školy.
Coming out - analýza mentoringových konverzací
Jičínská, Lucie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato kvalitativní práce je zaměřena na problémy související s neheterosexuální orientací, které řeší mladí lidé ve věku 12-18, kteří vstupující do online poradny S barvou ven. Tyto problémy nejčastěji souvisely s procesem coming out, kterým neheterosexuální lidé nejčastěji procházejí právě v období dospívání. Data pro tento výzkum byla získána přímo z konverzací poskytnutých výše zmíněnou poradnou a následně byla provedena tematická analýza. V teoretické části byl popsán vývoj sexuální a s ní související genderové identity, přičemž jsem se zaměřila hlavně na období adolescence. Uvedeny byly také informace týkající se LGBT osob a samostatná kapitola byla věnována samotné problematice coming outu. V praktické části byla následně provedena tematická analýza chatových konverzací. Na jejím základě byly identifikovány 4 kategorie témat - vnitřní coming out, vnější coming out, reakce na coming out a partnerské vztahy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Doubek, Dalibor
2 Doubek, Daniel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.