|
Historie a současnost doprovodné zeleně cestní sítě
DUŠEK, Jiří
Tato práce je zaměřena na doprovodnou zeleň cestní sítě jako takovou a její historický vývoj. Doprovodná zeleň cestní sítě je reprezentována především alejemi a stromořadími. V práci jsou definovány důležité funkce doprovodné zeleně cestní sítě. Tyto funkce mají pozitivní vliv na ekologickou stabilitu krajiny a bezpečnost jízdy pro řidiče. Dále je zmíněna druhová skladba dřevin ve volné přírodě a ve městech a druhová skladba dřevin seřazená podle vegetační stupňovitosti. Další kapitola je pak zaměřena na historický vývoj doprovodné zeleně cestní sítě podle jednotlivých historických období. V dnešní době je výsadba i údržba doprovodné zeleně cestní sítě realizována dle příslušných zásad a velký podíl na zakládání a údržbě mají pozemkové úpravy.
|
|
Omezování emisí znečišťujících látek do ovzduší: Upřesnění emisních faktorů pro prioritní znečišťující látky
KONEKO marketing s.r.o., Praha ; VÚZT, Praha ; CDV, Brno ; TESO, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; Neužil, Vladimír ; Jelínek, Antonín ; Dušek, Jiří ; Adamec, Vladimír ; Velíšek, Jan ; Bureš, Vladimír ; Hnilicová, Jitka ; Machálek, Pavel
V roce 2004 byly řešeny tyto úkoly: 1. Identifikace rozhodujících zdrojů emisí (emise těžkých kovů a persistentních organických látek, emise tuhých znečišťujících látek, emise amoniaku); 2. Měření emisí vybraných skupin zdrojů (podklady pro výběr zdrojů, návrh dokumentace pro zadání veřejné zakázky).
|
|
Spolková činnost v okrese Chrudim od vydání spolkového zákona do roku 1949
DUŠEK, Jiří
Tato práce se zabývá spolkovou činností na Chrudimsku od vydání spolkového zákona v roce 1867 až do vytvoření Národní fronty v roce 1949. V práci je popsána historie spolkového zákonodárství, historie Chrudimi, Chrudimska z vybraných historických lokalit (Chrast, Heřmanův Městec a Hlinsko). Z těchto historických lokalit bylo vybráno několik spolků Divadelních Spolek Tyl Chrast, Kroužek mládenců a dívek Chrast, Kroužek divadelních ochotníků Chrast, Studentský spolek Rudolf Pokorný Heřmanův Městec, Dělnická jednota Hlinsko.
|
|
Faktory regionálního růstu a rozvoje
DUŠEK, Jiří
Předkládaná disertační práce se zabývá analýzou meziobecní spolupráce v Jihočeském kraji. Hlavním cílem práce je zhodnocení významu meziobecní spolupráce v Jihočeském kraji a jejího dopadu na růst a rozvoj jednotlivých měst, obcí a celého Jihočeského kraje na základě originálně vytvořené datové báze spolupráce měst a obcí Jihočeského kraje po roce 1989. Autor se v první řadě zaměřil na podrobnou charakteristiku Jihočeského kraje a správních obvodů obcí s rozšířenou působností z hlediska fyzicko-geografických a administrativních faktorů, socioekonomických faktorů a demografických faktorů. Dále byla provedena popisná statistika intenzity spolupráce v Jihočeském kraji a statistická analýza pomocí korelační a regresní analýzy, analýzy variance, analýzy kovariance a shlukové analýzy. V poslední kapitole byl nastíněn současný stav a problémy spolupráce obcí v Jihočeském kraji.
|
| |
|
Úloha mokřadů v uhlíkovém cyklu
Dušek, Jiří ; Vavrušková, Michaela ; Čížková, Hana
Zvýšení vázaní (sekvestrace) uhlíku v mokřadním ekosystému lze docílit podporou anaerobních procesů které se podílejí na dlouhodobé akumulaci organického uhlíku v půdě, tj. hromadění organických látek v zaplavené neprovzdušněné půdě. Mokřady mohou za vhodného managementu sloužit jako uhlíkový sink ("vazač"). Omezení rychlosti dekompozice je možno dosáhnout dlouhodobě vysokou vodní hladinou (omezení přístupu kyslíku) a současně ochranou před eutrofizací (tj. před nadbytkem dusíku a fosforu). V mokřadních ekosystémech, které jsou hospodářsky využívané, je nutno optimalizovat sklizňový režim tak, aby nedocházelo narušení vodního cyklu mokřadu nebo jeho poškození sklízecí mechanizací.
|
|
Ekosystémové služby přirozené nivy
Pithart, David ; Křováková, Kateřina ; Dušek, Jiří ; Žaloudík, Jiří
Přirozené úseky říčních niv si zachovaly schopnost celé řady ekosystémových služeb. Cílem článku je finančně ocenit vybrané ekosystémové služby přiozeného úseku nivy Lužnice na základě analýzy a kvantifikace ekosystémových procesů či struktur. Oceňované služby jsou protipovodňová ochrana, sekvestrace uhlíku, refugium biodiversity a produkce ryb, sena a dřeva.
|
| |
|
Implementace SugarCRM a BI řešení s použitím opensource nástrojů
Ullrich, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Dušek, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou implementace systému pro řízení vztahů se zákazníky a tvorbou Business Intelligence řešení v prostředí malé firmy s využitím open source nástrojů. Cílem práce je implementace CRM a BI řešení v malé společnosti a zhodnocení použitelnosti a vhodnosti podobných řešení. Práce popisuje základní stavební prvky těchto řešení a pro stanovení jednotlivých metrik využívá metodiku Balanced Scorecard. V další části práce je vytvořen návrh řešení Business Intelligence včetně tvorby datového modelu a OLAP kostek s jednotlivými open source komponentami. Teoretický základ práce je popsán v její první části. Jsou definovány základní pojmy z oblasti strategického řízení pomocí Balanced Scorecard, CRM systémů a řešení Business Intelligence. V práci je prakticky demonstrováno použití a tvorba celého BI řešení a jsou zhodnoceny i možné úskalí nasazení těchto produktů. Nad poskytnutými daty je vytvořen datový sklad a celé Business Intelligence řešení.
|
|
Analýza trhu průmyslových laserů a návrh marketingové strategie pro společnost MEGAFLEX, s.r.o.
Valterová, Martina ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Dušek, Jiří (oponent)
Práce analyzuje trh průmyslových značících laserů v České republice. V teoretické části jsou popsány vhodné metody strategické situační analýzy pro B2B trh. Strategická situační analýza je rozdělena na informační a porovnávací část. V aplikační části je charakterizován trh značících průmyslových laserů a popsáno makro-, mikro- a vnitřní prostředí společnosti MEGAFLEX spol. s.r.o. Dílčím cílem práce také bylo navrhnout marketingovou strategii společnosti MEGAFLEX spol. s.r.o., která bude sloužit jako podklad pro vypracování konkrétního strategického marketingového plánu.
|