Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku
Šťáhlavský, Libor ; Charyparová, Michaela (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry se volnočasové instituce podílí na tvorbě životního stylu těchto dětí. Zabývá se také otázkou možných negativních vlivů soudobé společnosti na životní styl u dětské populace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití arteterapeutických metod při práci s handicapovanými dětmi
Němcová, Jindřiška ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Vlasáková Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití arteterapeutických metod a technik u dětí s kombinovaným postižením. První kapitola je věnována charakteristice kombinovaného postižení, vymezení více vad a vlivu na osobnost dítěte. Druhá kapitola pojednává o možnostech terapií, které lze u dětí s více vadami aplikovat. Největší důraz je v práci kladen na arteterapii. Ve třetí kapitole popisujeme nejrůznější arteterapeutické metody a techniky, které lze využívat u dětí s více vadami. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s výtvarným projevem dětí, zaměřuje se zejména na kresbu, malbu a modelování. V empirické části popisujeme občanské sdružení, ve kterém bylo šetření prováděno, a výsledky z výzkumu jsou popsány v pěti dětských kazuistikách. Klíčová slova Kombinované vady, mentální retardace, tělesné vady, dětská mozková obrna, smyslové vady, autismus, arteterapie, ergoterapie, muzikoterapie, trampoterapie, canisterapie, hipoterapie, snoezelen, metody a techniky, kresba, malba, modelování
Vedení poradenského rozhovoru terénními pracovníky obcí v Ústeckém kraji
Brožková, Lucie ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie. Jejím cílem je zjistit, zda metodický materiál (DVD modelových rozhovorů a kontrolní formulář) zaměřený na vedení poradenského rozhovoru s klienty je aplikovatelný u terénních pracovníků obcí v Ústeckém kraji. První kapitola této práce je zaměřena na uvedení do současné problematiky terénních pracovníků obcí v Ústeckém kraji. Zabývá se funkcí Rady vlády ČR pro záležitosti romské menšiny, osobností koordinátora terénních pracovníků a jeho funkcí. Dále je věnována kvalifikačním předpokladům a vzdělávání terénního pracovníka, jeho pracovnímu zařazení a popisu činnosti. Druhá kapitola se zabývá typologií klientů, zvláštnostmi klientů ze sociálně vyloučených lokalit, analýzou sociálně vyloučených lokalit v Ústeckém kraji a představuje činnost Agentury pro sociální začleňování v romských lokalitách. Třetí kapitola charakterizuje a rozebírá fáze poradenského rozhovoru včetně jeho metodického rozpracování. Další kapitoly popisují aplikaci metodického materiálu, věnují se analýze jeho využití v praxi, formulují doporučení pro práci s klienty a prostřednictvím diskuse naznačují další možnosti uvažování nad tématem.
Výchova k partnerství a rodičovství
Lukáčová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Daná bakalářská práce se zabývá partnerstvím a rodičovstvím. Jejím cílem je blíže představit tyto instituce v interdisciplinárních souvislostech (zejména z hlediska pedagogiky, psychologie, sociologie, ale i biologie, práva a filosofie) s důrazem na jejich současné proměny a význam pro osobnost dítěte i dospělého. Ukazuje též možné cesty prevence škodlivých následků ve vývoji dítěte prostřednictvím výchovy k partnerství a rodičovství a výchovy k psychické odolnosti.
Význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením
Vejdělková, Monika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Práce se zabývá významem speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. V teoretické části diplomové práce je význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením zprostředkován skrze výčet a popis jejich činností. Zároveň jsou v teoretické části diplomové práce popsány současné možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice a vyloženy základní pojmy z problematiky mentálního postižení u dětí. Empirická část diplomové práce (empirické šetření) sleduje význam speciálně pedagogických center z pohledu rodičů dětí s mentálním postižením, resp. skrze jimi vnímané dopady intervence Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem na vybrané kategorie oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. Pohled na význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením v závěru práce doplňují kasuistiky tří klientů Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem, na nichž je představena praktická činnost speciálně pedagogických center v různých fázích spolupráce s dětmi s mentálním postižením a jejich rodinami.
Vývoj a výchova dětí z rozvedených manželství
Zadina, Libor ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Rozvod se bohužel v naší společnosti stal zcela běžnou záležitostí. Jistě se mnou bude každý souhlasit, že je jednou z největších zkoušek v životě člověka. Klade nesmírné nároky ne jen na psychiku rodičů, ale především zejména na psychiku dětí. Některé děti se s rozvodem svých rodičů vyrovnají lépe, jiné hůře, u většiny z nich však zůstávají trvalé následky, jež mohou značně ovlivnit jejich budoucí život. Když se dva lidé rozhodnou pro rozvod, mají samozřejmě před sebou velké množství rozhodnutí, které musí učinit. Ta nejdůležitější rozhodnutí, která jsou v převážné většině také nejbolestivější, se týkají dětí. Kde by děti měly žít, kdo za ně ponese odpovědnost, komu budou podle práva a zákonů svěřeny do péče? S ohledem na výše uvedené mě začalo velice zajímat, zda vůbec existuje řešení rozvodové situace, které by "trápení" dětí co nejvíce minimalizovalo. V této mé práci jsem shrnul vlivy rozvodů na psychiku a chování dětí, dále vlivy na samotné protagonisty - rozvádějící se rodiče, a v neposlední řadě jsem se zabýval otázkou, jak lze negativní dopad rozvodu na dítě co nejvíce zmírnit včetně problematiky porozvodového uspořádání. Svojí prací jsem poukázal na tento obrovský problém rozvodů a jen uvítám, kdyby nad mým zjištěním ne jen někdo zapřemýšlel, ale třeba i pokračoval v pozdějším výzkumu týkající se...
Kvalita života seniorů ve městě Most: z pohledu sociálně pedagogického
Charyparová, Michaela ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Diplomová práce zpracovává problematiku kvality života seniorů ve městě Most z hlediska sociálně pedagogického. Jedná se o práci teoreticko-empirickou. První kapitola se věnuje fenoménu stárnutí a stáří, poukazuje na jeho různá pojetí a na jeho projevy. Z pohledu sociálně pedagogického lze považovat za nejpodstatnější podkapitolu "Adaptace na stáří". Druhá kapitola zpracovává téma systému péče o seniory v České republice. Třetí kapitola se věnuje fenoménu kvality života z širšího úhlu pohledu. Čtvrtá kapitola je zaměřena na kvalitu života u konkrétní cílové skupiny, v tomto případě seniorské populace, se zaměřením na sociálně pedagogické aspekty dané problematiky. Seznamuje čtenáře s faktory, které ovlivňují kvalitu života ve stáří. Aspekt sociálně pedagogický reflektuje zejména determinanta "Aktivní stárnutí". Empirická část práce začíná kapitolou pátou, která pojednává o systému péče o seniory v Mostě. Následující šestá kapitola představuje cíle empirické části, výchozí hypotézy a použitou techniku empirického šetření. Kapitola rovněž obsahuje popis základního souboru a výběru respondentů. Po analýze získaných dat následuje interpretace zjištěných výsledků. V závěru jsou ověřovány stanovené hypotézy a jsou formulována doporučení v rámci zjištěných problémových oblastí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.