Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkušenosti učitelů anglického jazyka s výukou žáků se specifickými poruchami učení
Charvátová, Andrea ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak jednotliví učitelé anglického jazyka na základních a středních školách (N=50) nahlížejí na problematiku specifických poruch učení, především dyslexie. Důležité jsou také informovanost a vzdělanost vyučujících v tématu, jejich názory na zařazení těchto žáků/studentů do běžných tříd a především jejich osobní zkušenosti s výukou žáků/studentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce je představena historie a charakteristika specifických poruch učení, dále se již zaměřuji na dyslexii, u které jsou představeny příčiny, diagnostika a možnosti reedukace. Důležitou roli zde hraje pomoc odborníků, která je také součástí teoretické části. Následně je věnována část výuce cizích jazyků s důrazem na angličtinu, kde je zmíněna vhodná metodika práce a možné pomůcky pro děti se specifickými poruchami učení. V empirické části jsou představeny tři případové studie dyslektických žáků/studentů a popsán a vyhodnocen samotný výzkum - dotazníkové šetření. Z výpovědí dotazovaných je zřejmé, že mají dobré znalosti o tématu specifických poruch učení, jejich zkušenosti s výukou těchto dětí jsou značné, názor na smíšené třídy převládá kladný, nicméně v drtivé většině odpovědí vyšlo najevo, že tuto výuku učitelé považují za velmi náročnou a z toho důvodu nemají o práci s...
New Microbial Glycosidases
Charvátová, Andrea ; Křen, Vladimír (vedoucí práce) ; Králová, Blanka (oponent) ; Walterová, Daniela (oponent)
Sunrvranv Glycosidases from fungi are useful in the preparation of various glycosides mainly by transglycosylation or reversed glycosylation. The lack ofany requirement for protection- deprotection sequences, mild conditions and easier synthesis of thermodynamically not preferred glycosidic bonds are the main advantages of glycosidase-catalysed synthesis of glycosides. In ttris thesis we concentratedon exoglycosidases,mainly B.N.aceýlhexosaminidases, cr-galactosidases and cr-L-rhamnosidases. For the enzyme preparation taxonomically characterised fungal strains from public collections were used. A library comprising more than 200 various glycosidases was developed by modification ofcultivation conditions and by the use ofspecific inducers. The enrymes were used for screening ofsubstrate specificity and stability in organic solvents and subsequently for synthesis and modification of various substrates. Both B-N-acetylgalactosaminidase and B-N-acetylglucosaminidase activities in the series of B-N-acetylhexosaminidases were determined. Saccharides with strong immunomodulation activity $-o-GalpNAc-(i-+4)-o-GlcpNAc and B-o-GalpNAc-(1-+6)-o-GlcpNAc were synthesisedby transglycosylation using B-N-acetylhexosaminidase from Penicillium oxalicum CCF 2430' enryme having the highest B.N-acetylgalactosaminidase activiý....
New Microbial Glycosidases
Charvátová, Andrea ; Křen, Vladimír (vedoucí práce) ; Králová, Blanka (oponent) ; Walterová, Daniela (oponent)
Sunrvranv Glycosidases from fungi are useful in the preparation of various glycosides mainly by transglycosylation or reversed glycosylation. The lack ofany requirement for protection- deprotection sequences, mild conditions and easier synthesis of thermodynamically not preferred glycosidic bonds are the main advantages of glycosidase-catalysed synthesis of glycosides. In ttris thesis we concentratedon exoglycosidases,mainly B.N.aceýlhexosaminidases, cr-galactosidases and cr-L-rhamnosidases. For the enzyme preparation taxonomically characterised fungal strains from public collections were used. A library comprising more than 200 various glycosidases was developed by modification ofcultivation conditions and by the use ofspecific inducers. The enrymes were used for screening ofsubstrate specificity and stability in organic solvents and subsequently for synthesis and modification of various substrates. Both B-N-acetylgalactosaminidase and B-N-acetylglucosaminidase activities in the series of B-N-acetylhexosaminidases were determined. Saccharides with strong immunomodulation activity $-o-GalpNAc-(i-+4)-o-GlcpNAc and B-o-GalpNAc-(1-+6)-o-GlcpNAc were synthesisedby transglycosylation using B-N-acetylhexosaminidase from Penicillium oxalicum CCF 2430' enryme having the highest B.N-acetylgalactosaminidase activiý....
Zkušenosti učitelů anglického jazyka s výukou žáků se specifickými poruchami učení
Charvátová, Andrea ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak jednotliví učitelé anglického jazyka na základních a středních školách (N=50) nahlížejí na problematiku specifických poruch učení, především dyslexie. Důležité jsou také informovanost a vzdělanost vyučujících v tématu, jejich názory na zařazení těchto žáků/studentů do běžných tříd a především jejich osobní zkušenosti s výukou žáků/studentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce je představena historie a charakteristika specifických poruch učení, dále se již zaměřuji na dyslexii, u které jsou představeny příčiny, diagnostika a možnosti reedukace. Důležitou roli zde hraje pomoc odborníků, která je také součástí teoretické části. Následně je věnována část výuce cizích jazyků s důrazem na angličtinu, kde je zmíněna vhodná metodika práce a možné pomůcky pro děti se specifickými poruchami učení. V empirické části jsou představeny tři případové studie dyslektických žáků/studentů a popsán a vyhodnocen samotný výzkum - dotazníkové šetření. Z výpovědí dotazovaných je zřejmé, že mají dobré znalosti o tématu specifických poruch učení, jejich zkušenosti s výukou těchto dětí jsou značné, názor na smíšené třídy převládá kladný, nicméně v drtivé většině odpovědí vyšlo najevo, že tuto výuku učitelé považují za velmi náročnou a z toho důvodu nemají o práci s...

Viz též: podobná jména autorů
3 Charvátová, Adéla
2 Charvátová, Alena
1 Charvátová, Alice
3 Charvátová, Anežka
7 Charvátová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.