Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kolo smrti
Horčicová, Monika ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem Kolo smrti- Kolo života zobrazuje koloběh života, ke kterému smrt neodmyslitelně patří. Objekt je seskládaný z částí lidské kostry do kruhu, ktrerý se pomyslně pohybuje. Spodní část kolo se prohýbá pod svoji vlastní tíhou. Kruh je symbolem života a jeho koloběhu. Kosti jsou symbolem smrti.
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Fenomén prázdné galerie
Brožka, Petr ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ryška, Pavel (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit specifika, která provází vystavování prázdné galerie a pokusit se definovat podstatu a obecnější zákonitosti vystavení prázdna v galerii. Dizertační práce rovněž předkládá tezi o prostém prázdnu jako formě, která generuje umění ze své podstaty. Jakkoli je tato forma prismatem logické-sémantiky přípustná, dizertační práce zároveň představuje protiargumenty, které její existenci v rámci výstavního provozu vylučují. V neposlední řadě text znovu otevírá polemiku v rámci institucionálních teorií umění. Dizertační práce podrobuje kritice i zavedené pojmosloví v souvislosti s vystavením prázdné galerie.
Uspořádání
Čížek Uxová, Nikol ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává z prostředí vytvořenáho se záměrem umocnit vztahy mezi jednotlivými objekty a prostorem samotným, jejichž porozumění vyplývá z vytvoření dojmu u diváka a jeho tělesné zkušenosti.
Výtvarné umění v prostoru brněnských sídlišť (1945–1989)
Kořínková, Jana ; Bartlová, Milena (oponent) ; Hrůša, Petr (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku začleňování výtvarného umění do architektury v poválečném Československu se zvláštním zřetelem k vývoji v městě Brně. Hlavní výzkumné otázky – Proč se v Československu po roce 1945 do architektury vrátilo výtvarné umění a jaká koncepční řešení byla uplatněna v případě brněnských sídlišť? – jsou zodpovězeny ve dvou navazujících oddílech. Prvním je výzkum institucionálního pozadí pro uplatňování výtvarného umění v architektuře s přihlédnutím k dění v městě Brně (1945–1993), závěrečná část je věnována třem případovým studiím, které ilustrují lokální vývoj v období socialistického realismu, tvůrčího uvolnění 60. let a politické normalizace. Cílem práce je poukázat na komplexnost zkoumaného tématu a vyvrátit populárně tradované přesvědčení, že začlenění výtvarného umění do architektury bylo v období socialismu motivováno výhradně komunistickou propagandou, a ukázat, že pokus o vytvoření syntézy umění a architektury byl podložen jak předválečnými teoretickými úvahami o výchovné funkci umění a jeho působení na člověka, tak potřebou zlepšit ekonomickou situaci výtvarníků po skončení druhé světové války.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Kousek nebe
Schulz, Jan ; Dvořák, Filip (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
Bakalářská práce Kousek nebe se věnuje tématu námahy vykonávané za účelem dosažení iluzorního cíle. Prostor primární touhy v práci zobrazuji prostřednictvím ultramarínových krajin s kopci. Jediné, co člověk v této krajině má, je zvídavost, která ho neustále nutí jít vpřed a snažit se nabýt nových zkušeností, které jsou pro náš život nesmírně vzácné.
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.