|
Marketingová strategie značky Ford na českém trhu
Kliská, Veronika ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Burda, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá marketingovou strategií značky Ford a jejím cílem je její analýza a analýza vnímání této značky na českém trhu. Dále také návrh řešení jejích slabých stránek. První část je zaměřena na teorii jednotlivých složek marketingové strategie. Zabývá se marketingovými koncepcemi, marketingovým plánem, mixem a jednotlivými částmi marketingové komunikace. V druhé části jsou popsány hlavní historické milníky společnosti Ford, její role v České republice a je provedena analýza současného stavu automobilového trhu v České republice. Dále je zde proveden rozbor výsledků několika průzkumů vnímání značky Ford na českém trhu a jsou navržena řešení pro jeho zlepšení. Třetí část analyzuje marketingovou strategii značky a jednotlivé složky marketingového mixu. V závěrečné části je uvedeno několik návrhů pro zlepšení slabých stránek marketingové strategie této značky.
|
| |
| |
|
Znečištění zemské orbity v kontextu teorie vlastnických práv
Burda, Martin ; Ryvolová, Ivana (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Oběžná dráha Země, jakožto prostor pro umístění telekomunikačních satelitů a jiných objektů, má pro hospodářský rozvoj společnosti rostoucí význam. Závažný problém ovšem představuje znečištění tzv. vesmírným odpadem z lidské činnosti. Cílem práce je poskytnout komplexní pohled na znečištění zemské orbity ve vztahu k instituci vlastnictví. Nejprve se zaměřuje na současné mezinárodně-právní uspořádání v této oblasti, jeho vývoj a důsledky. Následuje ekonomická analýza nejzávažnějšího z těchto důsledků -- znečištění, přičemž je posuzován argument, že znečištění oběžné dráhy je logickým důsledkem nedostatečně vymezených vlastnických práv. Práce se dále zabývá problematikou vymezení vlastnických práv se zřetelem na to, zda je tento institut v této podobě realizovatelný či ekonomicky efektivní. Závěr práce představuje diskusi nad alternativami v řešení problému znečištění zemské orbity.
|