Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
In What Ways Is the English Language CHanging the World?
Pánková, Luisa ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rostoucím významem anglického jazyka ve světě a společenskými změnami, které s ním souvisí. Teoretická část se věnuje historickému vývoji angličtiny jako světového jazyka a jeho geografickému rozšíření, dále současným změnám souvisejícím s angličtinou. Je odhadováno, že v budoucnu poroste počet mluvčích angličtiny z jiných než původně anglicky mluvících zemí, a že tento trend ovlivní charakter jazyka. V praktické části jsou uvedeny statistiky týkající se informačních technologií, jazykových znalostí Evropanů a výuky angličtiny v České republice. Následují příklady anglicismů užívaných v češtině, němčině a jiných jazycích. Důležitou součástí práce je také internetový průzkum mezi žáky prvního stupně, teenagery a dospělými.
Programmes for Children: Their Language and Culture
Majerová, Marie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá televizními programy pro děti. Jejím cílem je představení tématu a analýza programů z hlediska jazykového a obsahově-kulturního, se zohledněním jejich vhodnosti pro dětské diváky. Rovněž je zde vyzvednuta důležitost Mediální výchovy a dodržování jejích základních principů. Děti jsou zde rozděleny do skupin podle několika kritérií, například věk, řečové schopnosti a psychický vývoj. Práce obsahuje výzkum, který zjišťuje přístup rodičů k zásadám Mediální výchovy a výuce cizích jazyků pomocí televizních programů. Tyto jsou porovnány podle kritérií uvedených v práci. Autorka by chtěla představit téma programů pro děti, rozdělit dětské diváky do skupin a analyzovat programy s důrazem na přínos Mediální výchovy. Klíčová slova: dětské pořady, dětský divák, Mediální výchova
Post - 9/11 Novel : An Analysis of four novels dealing with the events of September 11th, 2001, birth of a new literary phenomenon
Zbořil, Jonáš ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou čtyř románů od autorů Johnatana Safrana Foera, Dona DeLillo, Kena Kalfuse a Johna Updikea. Po podrobném představení děl bude v práci pojednáno o několika společných jevech, které se v jisté formě objevují ve všech jmenovaných románech. Potřeba sebereflexe Americké (západní) společnosti, potřeba porozumění nepříteli a důvodů k jeho antipatiím. Psyhologické, společenské, politické a ekonomické změny, jimž současná Amerika musí čelit. Poslední část práce se pokouší dopátrat, zda se v současné anglo-americké literatuře opravdu rodí nový fenomén, tj. Román o 11. září (Post-9/11 Novel), jaké jsou jeho aspekty, jeho historie a jeho budoucnost, jaká jeho díla jsou nejvýznamnější.
Vocabulary Acquisition and Memory: A Course in Memory Strate
Cetlová, Šárka ; Bojarová, Marie (oponent) ; Perclová, Radmila (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá paměťovými funkcemi tak, jak se uplatňují při osvojování slovní zásoby ve výuce cizího jazyka. Z tohoto úhlu pohledu je paměť analyzována v teoretické části práce. Zvláštní pozornost je nicméně věnována praktickým důsledkům či doporučením, která lze z uvedených paměťových teorií a principů vyvodit pro vlastní výukové metody. Některá z těchto doporučení byla realizována v projektu popsaném v praktické části práce, jehož jádrem byl návrh krátkého kurzu paměťových strategií a jeho realizace ve skupině tří dospělých, mírně pokročilých studentů angličtiny. Cílem tohoto kurzu bylo nejen obohacení palety učebních strategií, ale i zvýšení efektivity učení a vyučování slovní zásoby cizího jazyka.
Grammar in Writing
Ondroušková, Světlana ; Bojarová, Marie (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Gramatika v psaném projevu je zaměřena na studium metod používaných ve výuce gramatiky v psaném projevu, jejich použití v praxi a následném vyhodnocení na základě reálného pokroku žáků. První část tvoří teoretický základ, který vysvětluje pojem schopnost psaní, popisuje přístupy ve výuce schopnosti psaní a gramatiky. Popisuje také Společný evropský referenční rámec pro jazyky - jak popisuje klíčové dovednosti pro psaní a kritéria pro dosažení jednotlivých úrovní. Druhá, praktická část popisuje realizaci kurzu Grammar in Writing a jednotlivé plány vyučovacích hodin a jako formu vyhodnocení kurzu navrhuje jazykové portfolio vypracované na základě Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Součástí druhé praktické části je i vyhodnocení kurzu a jeho úspěšnosti na základě prací žáků a jazykového portfolia.
Development of Australia's Foreign Policy, her History and her Image in Czech Grammar School
Schwambergerová, Hana ; Bojarová, Marie (oponent) ; Gibbs, Michael (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zahraniční politikou Austrálie posledních desetiletí. Popisuje dějiny této země, které samozřejmě výrazně ovlivnily její zahraniční politiku. K hlavním změnám ve směru australské diplomacie, které byly spuštěny událostmi druhé světové války, docházelo v druhé polovině 20. století, a od té doby se Austrálie proměňuje z neustále závislé země v silného a sebevědomého hráče na světovém diplomatickém poli. Malý průzkum mezi učiteli gymnázií stručně naznačuje, zda jsou Austrálie a její zahraniční politika a mezinárodní vztahy považovány za pro výuku důležité téma. V závěru práce se autorka pokusí nejen zdůvodnit, proč by tomu tak mělo být, avšak i naznačit možný budoucí směr a vývoj australské zahraniční politiky.
Developing key competences through eTwinning
Očenášková, Iva ; Perclová, Radmila (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Práce se zabývá klíčovými kompetencemi, které jsou hlavním cílem dnešního vzdělávání. Zkoumá jejich rozvoj při vyučování a učení se cizímu jazyku pomocí programu eTwinning, což je internetový rámec pro mezinárodní spolupráci škol. Klíčové kompetence jsou nejprve stručně představeny. Dále se vzhledem k rozvoji klíčových kompetencí analyzuje cizí jazyk a eTwinning. Poté je popsáno pět existujících projektů v programu eTwinning, které jsou diskutovány s cílem ukázat, že při jejich realizaci došlo k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Na konec je navržen projekt, který je zkoumán z pohledu rozvoje klíčových kompetencí. Práce dochází k závěru, že eTwinning je účinný způsob rozvoje klíčových kompetencí žáků.
Southeast Asian Englishes and their perception
Bukraba, Maria ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Cílem této práce je dokázat, že slova z Jihovýchodních Asijských odrůd angličtin, které byly zahrnuty do Oxfordského slovníku anglického jazyka mají unikátní význam a tudíž jsou nezaměnitelné. Teoretická část uvádí klasifikaci angličtin podle Braj Kachrua a následně zkoumá historické a sociálně politické prvky anglického jazyka v zemích, kde ho ovládá převážná většina obyvatel jako například v Malajsii, Singapuru, Filipínach a Hong Kongu, který sice patří k Východní Asii, ale z lingistických důvodu je zařazen do této práce. Praktická část zkoumá seznamy slov, které byly zahrnuty do Oxfordské slovníku anglického jazyka z výše zmíněných druhu angličtin do svých řad pomocí místního kontextu jako například v časopisů, blogů, novin a jiných neoficiálních zdrojů. Na základě výsledku tohoto výzkumu se může usuzovat, že slova z Jihovýchodních Asijských odrůd angličtin jsou nenahraditelné díky jejich osobitému významu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.