Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Pařezová, Ivana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tématem bakalářské práce je Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni základní školy. Práce je zaměřena na žáka se specifickými poruchami učení dysortografií, který navštěvuje základní školu a na jeho integraci do běžné třídy základní školy. Práce poukazuje na vhodné pedagogické přístupy a na důležitý vliv rodiny, spolužáků a školního prostředí. Cílem bakalářské práce je seznámit s možnostmi integrovaného vzdělávání žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení. je členěna do tří kapitol. První dvě jsou součástí teoretické části. Třetí kapitola tvoří praktickou část. V první kapitole jsou vymezeny a definovány specifické poruchy učení, dyslexie, ožnosti vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Je zde vymezena legislativa, pojem integrace, inkluze a individuální vzdělávací plán. Třetí kapitola Integrace žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení je již součástí praktické části. Seznamuje s procesem integrace žáka 2. stupně Základní školy v Suchdole. V práci je využita metoda rozhovorů, analýza osobní dokumentace žáka a případová studie. Na základě zjištěných informací vyplynulo, že za pomoci vhodně nastavených učebních plánů a při vhodně zvoleném přístupu je žák schopen osvojit si vědomosti a dovednosti základního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení,...
Rodiče jako faktor ve vzdělávání z pohledu vybraných učitelů 2. stupně ZŠ
Prskavcová, Pavla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Název: Rodiče jako faktor ve vzdělávání z pohledu vybraných učitelů 2. stupně ZŠ Autor: Pavla Prskavcová Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. Práce se zabývá individuálními zkušenostmi učitelů druhého stupně základních škol v oblasti komunikace s rodiči. V první části uceleně shrnuje teoretické po- znatky nezbytné pro pochopení další části práce. Druhá část je věnována samot- nému výzkumu a jeho výsledkům. Cílem práce je seznámit čtenáře se současnou podobou fungování vztahu učitel-rodič z pohledu vybraných učitelů skrze jejich konkrétní zkušenosti. Tohoto cíle dosahuje pomocí smíšeného výzkumu - dotazní- kového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty. Vý- sledky této práce čtenáři umožňují zorientovat se v současné podobě fungování vztahu učitel-rodič na druhém stupni základních škol v České republice. Klíčová slova: zkušenosti učitele, rodiče, faktory ve vzdělávání, vzdělávací proces, základní škola.
Volnočasové aktivity dětí v Dětském domově Dolní Počernice
Klocová, Kateřina ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předmětem práce je trávení volného času dětí z Dětského domova Dolní Počernice. Cílem práce je popsat volnočasové aktivity dětí v DD Dolní Počernice a také zjistit, zdali jsou klienti zařízení s jejich nabídkou spokojeni. Problematika je nejprve kontextualizována v teoretické části, kde se zabývám ústavní výchovou v České republice, charakterizuji (ne)funkční rodinu a v souvislosti s tím i příčiny umístění dítěte do dětského domova. Dále zde zmiňuji sociální a psychologické aspekty ústavní výchovy a její vliv na jedince. Teoretickou část práce uzavírám pojednáním o výchově ve volném čase a jejích funkcích. V praktické části práce představuji metody šetření, a to dotazník a polostrukturovaný rozhovor, které byly použity k zodpovězení výzkumných otázek vycházejících z cílů práce. Na základě analýzy a interpretace získaných dat jsem došla k závěru, že děti jsou s trávením svého volného času spokojené, tráví ho aktivně a navštěvují různé zájmové kroužky. Přínosem práce je snaha upozornit na význam smysluplného trávení volného času dětí z dětského domova ve smyslu zvyšování prevence patologických jevů a kvality jejich života. KLÍČOVÁ SLOVA: volný čas, volnočasové aktivity, ústavní výchova, dětský domov

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 BLAŽKOVÁ, Veronika
4 Blažková, Vendula
3 Blažková, Vlasta
2 Blažková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.