Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy jsou v této práci chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociální sítě a církevní společenství
Vondra, Radek ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Cílem této práce je popsat podoby a potenciál sociálních sítí v církevním společenství z pohledu začleňování. Práce vymezuje, co jsou sociální sítě, jak souvisejí s komunitou a jak je lze zkoumat. Zabývá se sborovým společenstvím jako jednotkou církve a jeho vymezením v Českobratrské církvi evangelické. Popisuje různé pohledy na začlenění. Výzkumná část zachycuje proces vstupu do konkrétního sboru Českobratrské církve evangelické. Na tomto příkladu mapuje různé podoby začleňování včetně biblického přikázání lásky a zaznamenává v čase se proměňující způsoby a síly, jimiž mohou sociální sítě sboru jedince vtahovat a nést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Menstruace v evangelickém prostředí
Zikmund, Anna ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem menstruace zasazeným do evangelického prostředí. Základ práce tvoří tři polostrukturované rozhovory. Tyto rozhovory pomáhají naplnit cíl práce, který chce přiblížit pomáhajícím pracovníkům význam menstruace a zjistit, jaká vodítka pro žití této ženské zkušenosti dává evangelické prostředí. Respondentkami byly tři mladé ženy z evangelického prostředí. Práce je tvořena sedmi kapitolami, které představují autorčino předporozumění, dále popisují metodologii kvalitativního přístupu a menstruaci v bio-psycho-sociálně spirituálním kontextu. Další část přibližuje evangelické prostředí a další socializační prostředí respondentek. Následuje kapitola, která reflektuje výsledky výzkumu. Práci zakončuje diskuze a závěr, které téma shrnují, kriticky reflektují a představují praktická východiska. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou
Veselá, Monika ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Diplomová práce "Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou" se zabývá konkrétní provázaností teorie životní cesty s aplikací na nauku dzogčhen. Cílem práce je zkoumání vlivu nauky dzogčhen na životní cestu jednotlivců. V práci jsou nejprve mezioborově postihnuty převládající teorie životní cesty z pohledu psychologie i mimo oblast psychologie, které jsou následně posouzeny pro své klady i zápory a z hlediska možnosti použití pro dané téma. Jelikož není možno si vybrat pouze jeden náhled, v práci je zvolen interdisciplinární přístup. Zaměřujeme se zejména na biodromální teorii, která nejvíce odpovídá moderní longitudinální metodě zpracování. Jako nosná teorie životní cesty je v souladu s cílem práce zvolena teorie P. B. Baltese. V práci je zpracován její unikátní třísložkový model a dále rozpracovávány zejména nenormativní vlivy životních událostí. Tyto jsou význačné díky jejich pociťovanému významu pro respondenty. Nenormativní vlivy jsou dále propojeny s metodou životní čáry. Po teoretickém zpracování tématiky tibetského buddhismu a starobylé duchovní cesty, nauky dzogčhen, jako jeho vrcholné vědomosti, jsou obě témata životní cesty a nauky dzogčhen vzájemně propojena a posuzována ve společném kontextu na praktické aplikaci životních cest jednotlivých praktikujících dzogčhenu. Tento kontext je v...
Křesťanská duchovnost a hospice
Bandiková, Veronika ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Filipi, Pavel (oponent)
Předkládána práce se zabývá křesťanskou duchovnosti a hospici. Teoretická část se věnuje původu pojmu spiritualita, vysvětlení jejího biblického základu a jejího postupného odklonu od tohoto původního významu, vedoucí k individuálnímu vnímání spirituality. Práce se také zaměřuje na spiritualitu poslední etapy života. Dále se zabývá historii hospicového hnutí ve světě i v České republice. V závěrečné části teorie popisuje zcela konkrétní Hospic Dobrého Pastýře v Čerčanech a charakterizuje spiritualitu jednotlivých církví působící v tomto Hospici. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuje souvislosti a podmínky v hospici a rodině, které umožňují pacientům otevřít se křesťanské víře.
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy v této práci jsou chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce psychosociálních krizových pracovníků a hasičů
Šímová, Iva ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Kavan, Štěpán (oponent)
Diplomová práce nese název: Spolupráce psychosociálních krizových pracovníků a hasičů. Psychosociální krizoví pracovníci a hasiči se setkávají při mimořádných událostech - při neštěstích, kde jsou v roli pomáhajících. Práce je psaná z pohledu "nováčka", který se učí, jak dělat svou práci dobře. Cílem práce je zmapovat oblasti a možnosti spolupráce mezi těmito profesemi, které se v praxi potkávají, tak, aby obě profesní skupiny mohly dělat svou dobrou práci v souladu s vlastními očekáváními a očekáváním těch druhých. Práce se opírá o odbornou literaturu z českého a zahraničního prostředí. Postupy a metodika jsou zpracovávány především podle platných zákonů a Standardů psychosociální krizové pomoci a spolupráce. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, popis psychosociální krizové pomoci a spolupráce a hasičské práce z pohledu jejich hodnot, zásad, roli při neštěstí a souvisejících úkolů, cílů pomoci a spolupráce a jejich nositelů. Centrální část je zaměřena na oblast spolupráce mezi nimi. Závěr je věnován zkušenostem dobré praxe. Praktická část se odvíjí od realizovaného kvalitativního výzkumu - rozhovorů s pomáhajícími při konkrétní mimořádné události. Zjištěná data jsou porovnána s teoretickými východisky a obohacena o návrhy...
Příprava na manželství
Knížková, Renáta ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
Diplomová práce s názvem "Příprava na manželství" má za cíl reflektovat témata přípravy na manželství v souvislostech kulturně historických změn; zjišťovat, zda jsou témata církevních příprav na manželství psána z pozice "co manželství prospívá," nebo z pozice "co manželství ohrožuje". Nebo z pozice "vstup do manželství" a "setrvání v manželství". Teoretická část popisuje pojímání a vývoj manželství od doby novodobé vědeckosti (polovina 19. století) do současnosti z pohledu právního, křesťanského (biblického a církevního práva církve katolické a pohledu českobratrské církve evangelické) a sociologického. V každém ze vstupů popisuji definici manželství, předpoklady pro jeho uzavření a ukončení. Práce se věnuje území českých zemí. V analytické části se věnuji tématům předmanželských příprav v Katolické církvi a Českobratrské církvi evangelické a tomu, z jakého pohledu byla témata napsána. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zásnuby v katolické církvi aneb Smlouva o smlouvě budoucí
Legnerová, Eva ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahovým závazkem v kontextu zásnub a období zasnoubení u římských katolíků, kteří slavili katolický obřad zásnub. Jejím cílem je popsat, jak katoličtí snoubenci prožívají zásnuby a období zasnoubení a jakým způsobem pojímají závazek v kontextu zásnub a zasnoubení. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. V první jsou popsány zásnuby z hlediska jejich osobního a společenského smyslu a jako společenský rituál. Druhá kapitola se věnuje psychologickému pojetí závazku a vybraným psychologickým teoriím závazku. Třetí teoretická oblast zachycuje důraz Církve římskokatolické na vrůstání do závazku ve snoubeneckém vztahu v období od zásnub do sňatku. Doba zasnoubení je přechodovým obdobím, během něhož se má jedinec připravit na opuštění staré sociální pozice a přijetí nové (tj. ze svobodného stavu vrůst do role manžela/manželky). Do popředí vystupuje sociální prostředí, jehož je jedinec součástí. V katolickém prostředí je kladen důraz na to, aby snoubenci tuto dobu využili ke svědomitému zvažování, zda chtějí přijmout svátost manželství. Závazek vystihuje to, že v partnerském vztahu existují přitažlivé a odpudivé síly či faktory, které ve výsledku určují nejen kvalitu vztahu, ale i jeho stabilitu. Přičemž se nevylučuje, že nekvalitní vztah může být stabilní a obráceně....
Jak se vytváří pospolitost
Novotná, Pavla ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Kranát, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, co představuje a jak se vytváří lidská pospolitost vyjadřovaná vzájemnou pomocí s oporou v Kropotkinově pojetí vzájemné pomoci. Práce čtenáře seznamuje s Kropotkinem a jeho teorií vzájemné pomoci uvedenou v díle Pospolitost: vzájemná pomoc. Kropotkinovy stěžejní myšlenky a teorii vzájemné pomoci vykládá v souvisejících kontextech a nabízí dvojí rozměr pospolitosti jakožto struktury a procesu, jejichž významům se podrobně věnuje. Tím rovněž dokládá antropologii disciplíny psychosociální krizové spolupráce, zejména její východisko, že si lidé pomáhají od nepaměti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Báštěcká, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.