Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompresní metody založené na kontextovém modelování
Kozák, Filip ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat kontextové kompresní metody a jejich aplikaci na multimediální data. Je zde popsán princip aritmetického kódování a metody prediction by partial matching včetně tvorby pravděpodobnostního modelu. Také jsou popsány multimediální data a základní principy jejich komprese. V další části jsou prezentovány kompresní metody, které jsem implementoval v práci a jejich výsledky.
Implementace statistických kompresních metod
Beněk, Tomáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá statistickými kompresními metodami. V práci je popsán základní teoretický úvod do komprese dat a jsou zde popsáni nejdůležitější zástupci statistických kompresních metod. Také je zde popsán kompresní postup založený na Burrowsově-Wheelerově algoritmu,  který  je  implementován  formou  přenositelné  knihovny  v  jazyce  C++.  Práce srovnává účinnost jednotlivých metod na vhodném korpusu dat, který obsahuje různé typy souborů a podle dosažených výsledků diskutuje vhodnost použití metod a možná zlepšení.
Vylepšení formátu JPEG
Liška, Radek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá algoritmy ztrátové komprese statického obrazu používanými standardem JPEG. Jsou zde podrobně představeny jednotlivé kroky komprese podle tohoto standardu. Mým cílem je představení a implementace vylepšení, která by vedla ke zvýšení kompresního poměru při zachování struktury standardu. Tato implementace je v závěru práce srovnána se standardní implementací a jsou navržena další možná vylepšení.
Síťová hra v Nokia Qt SDK
Pramuka, Tomáš ; Mlích, Jozef (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Práce se zaobírá návrhem aplikace, síťové hry v Nokia Qt SDK pro mobilní zařízení Nokia N900. Aplikace umožňuje hrát hru dvěma hráčům proti sobě v reálném čase. Práce obsahuje informace o mobilním zařízení Nokia N900, o jeho hardwarové a softwarové části, informace o vývoji aplikací v Nokia Qt SDK a o jednotlivých častech a nástrojích SDK. Součástí práce je návrh aplikace.
Webová demonstrace lineární filtrace
Novotný, Ondřej ; Bařina, David (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit demonstrační aplikaci diskrétní lineární filtrace. V úvodní části je shrnuta teorie digitální filtrace a návrhu digitálních filtrů. V následující kapitole jsou obsažena existující řešení. Následuje návrh vlastní aplikace a její implementace. Na závěr jsou uvedeny příklady použití demonstrační aplikace a reakce uživatelů.
Derichův detektor hran
Němec, Zbyšek ; Bařina, David (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá Derichovým detektorem hran, který je zajímavou alternativou k běžně používaným hranovým detektorům. Představuji v ní základní vlastnosti, silné a slabé stránky tohoto algoritmu. Zároveň jsem provedl výkonnostní srovnání s v dnešní době nejpoužívanějším Cannyho hranovým detektorem spolu s poskytnutím doporučení pro užití Derichova detektoru hran v aplikacích. V poslední části své práce se zabývám relativním vyhodnocením kvality detekce v porovnání s Cannyho detektorem pomocí metody subjektivního hodnocení.
Bezeztrátová komprese videa
Kafka, Jan ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá bezeztrátovou kompresí videa s použitím 3D predikce. Nejdříve je uvedena nezbytná teorie kolem úpravy obrazových dat a bezeztrátové komprese. Tato část slouží k vymezení důležitých pojmů, které jsou potřeba k samostatné tvůrčí činnosti. Následuje návrh několika variant struktury kodeku, výběr metod k implementaci a popis očekávaných vlastností. Zde lze získat první představu o způsobu fungování kodeku. Poté jsou popsány některé implementační detaily, které pomohou vytvořit přehled o vnitřní architektuře. Vlastnosti výsledného kodeku jsou nakonec otestovány a porovnány s jinými kodeky. Ukázalo se, že vlastní kodek používající 3D predikci dokáže kompresním poměrem překonat všechny ostatní kodeky v testu.
Komprese obrazu pomocí vlnkové transformace
Kaše, David ; Klíma, Ondřej (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá kompresí obrazů pomocí vlnkové, konturletové a shearletové transformace. V první části je nastíněna problematika komprese obrazu a způsobu měření kvality. Jsou zde popsány  pojmy vlnka, multirozklad a měřítková funkce, detailněji je dále představeny jednotlivé transformace. Z algoritmů pro kódování koeficientů jsou uvedeny EZW, SPIHT a okrajově EBCOT. V druhé části je popsán způsob návrhu a implementace knihovny. V poslední části jsou srovnány jednotlivé transformace mezi sebou a s formátem JPEG 2000. Výsledkem práce byl určen typ obrazu, u kterého dosahovala implementovaná konturletová a shearletová transformace lepších výsledků než vlnková. Formát JPEG 2000 nebyl překonán.
Využití vlnkové transformace při zpracování obrazu
Dostál, Martin ; Klíma, Ondřej (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Vlnková transformace je využívána již několik desetiletí a je stále předmětem výzkumu - především její modifikace používající tzv. vlnky druhé generace. Oproti ostatním integrálním transformacím má několik výhod, těmi nejdůležitějšími jsou schopnost lokalizace zároveň v čase a frekvenci a schopnost dobře dekorelovat některé reálné nestacionární signály - např. obraz. Z těchto důvodů se vlnková transformace stala často využívaným nástrojem při řešení mnohých úkolů ve zpracování obrazu, jako je např. jeho komprese, detekce hran nebo vylepšení kontrastu. V této práci je nejprve vysvětlen teoretický základ samotné vlnkové transformace a její implementace pro použití s dvourozměrnými diskrétními signály. V další části je představeno a popsáno několik aplikací vlnkové transformace - detekce hran, odstranění šumu, vylepšení kontrastu, zobrazování HDR a několik dalších. Provedené testy potvrdily vhodnost využití vlnkové transformace ve vybraných aplikacích zpracování obrazu.
Pokročilé metody detekce hran v obraze
Mezírka, Martin ; Bařina, David (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjistit možnosti aplikování trénovatelného algoritmu detekce hran Structured forest for fast edge detection na extrakci informací z historických mapových podkladů a medicínských snímků. Pro práci byl vytvořen vlastní anotovaný dataset, na kterém byl otestován tento trénovatelný detektor. Structured forest v porovnáním s klasickými detektory dosahoval lepších výsledků na mapových podkladech. Úspěšnost nalezení hran kostních tkání byla u obou přístupů podobná. Následující zaměření práce je orientováno na porovnání různých stylů anotování obrázků, experimentování s datasetem, včetně určování parametrů a vyhodnocování úspěšností metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.