Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analogie medzi Indickým a Europským autorským filmom 1960 - 1980
Rampal Dzurenko, Viktória ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Vo svojej magisterskej diplomovej práci sa sústredím na výskum v oblasti Indického nezávislého filmového hnutia, nazývaného ako "Indian Paralel Cinema", čo je zmes súčasného, experimentálneho a umeleckého (autorského) filmu. Sú to filmy produkované s veľmi nízkym rozpočtom. A sú v opozícii s takzavným mainstreamom v indickej kinematografii častokrát nazývanom ako "Bollywoodsky" či "Masala" film, ktoré sú známe svojím častým používaním hudby, piesní a melodramatických motívov.. No v 60. a v 70. rokoch prichádza práve indický nezávislý film, odlišný svojou experimentálnou formou filmovej narácie. Indický "Paralel Cinema" - nezávislý film je špecifický svojím serióznym obsahom, realizmom a naturalizom, ktorý odzrkadľuje sociálne a politické témy daného odbobia. Indický nezávislý film prezentuje výraznú zmenu smeru kinematografickej tvorby v porovnaní s tradičnou indickou kinematografiou.
Věčný svit neposkvrněné mysli Charlieho Kaufmana analýza filmu
Taubrová, Eva ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou scénáristy a režiséra, Charlieho Kaufmana, konkrétně jeho filmem Věčný svit neposkvrněné mysli. V prvním oddíle jsou analyzovány narativní strategie a další důležité formální složky filmu z dramaturgické perspektivy, tedy, zkoumá, jak je film zkonstruován. Ve druhém oddíle se tato práce zabývá možnými interpretacemi ústředních témat, zkoumá, toto dílo v jeho širším kontextu.
Coppolova cesta ke "Kmotrovi"
Kocábová, Natálie ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Diplomová práce ?Coppolova cesta ke Kmotrovi? pojednává o situaci, která předcházela natáčení, o tehdejším stavu filmového studia Paramount a o náročných přípravách produkce, která v mnohém ovlivnila finální pojetí filmu. Ve druhé části je analýza tématu a příběhu Michaela Corleoneho, která polemizuje s mýty a skutečností opravdové americké mafie.
Režijní styl Roberta Altmana ve druhé polovině sedmdesátých let
Šmíd, Jakub ; Valak, Radim (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato práce analyzuje režijní styl Roberta Altmana v druhé polovině sedmdesátých let. Zabývá se využitím jednotlivých složek filmové řeči k vyjádření témat filmů Nashville, Buffalo Bill a Indiáni a Tři ženy. Snaží se pojmenovat ve zvolených filmech žánry a prvky mizanscény a všímá si práce s kamerou, střihem, zvukem, hudbou a výpravou. Za cíl si klade nalézt společné znaky příp. rozdíly v obsahu a formě ve zvolených filmech.
Chantal Akerman
Pařízková, Tereza ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
V předkládané práci se zabývám autorským stylem režisérky Chantal Akermanové v jejích dvou filmech Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles a Là Bas. Tyto dva snímky jsou v obsáhlé filmografii Akermanové stěžejními z několika důvodů. Cílem této práce je najít společné jmenovatele těchto dvou naprosto odlišných filmových děl, která jsou rozdílná svou délkou, způsobem narace, dobou vzniku, velikostí štábu a tématem. V obou filmech se jedná o hlavní ženskou postavu, která je uzavřená v prostoru svého domova (u Down There jde o přechodný domov) a příliš nevychází ven. Obě hrdinky se plně noří do rutiny denních prací, která jim slouží jako určitá terapie, aniž by si to samy připouštěly. Zároveň chci vycházet z teorie posttraumatické stresové poruchy (PTSD), která je z chování hrdinek patrná a oba filmy jsou velmi dobrým příkladem vyrovnávání se s touto poruchou.
Tvořivý proces Pavla Juráčka
Bokšteflová, Lucie ; Vajchr, Marek (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Hlavním záměrem této práce je objasnit prostřednictvím analýzy tématických konstant Deníku Pavla Juráčka příčiny pevného sepětí Juráčkovy existence s uměleckou tvorbou. Pokouší se odhalit kořeny jeho potřeby tvořit a zkoumá způsoby jejího naplňování. Ohledává zdroje, z nichž Juráček ve své tvorbě čerpá, ukazuje některé tvůrčí motivace a postupy a osvětluje, proč hrál tvořivý proces v Juráčkově životě tak významnou roli.
Návrat ztracené Persony
Jelínek, Martin ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Horanský, Miloš (oponent)
Porovnání především hlavních a vedlejších postav ve filmech Persona Ingmara Bergmana a Návrat ztraceného syna Evalda Schorma, natočených shodně v roce 1966.
Úvahy o ztrátě posvátna, aneb Osobnost a myšlení pier paola pasoliniho, jak se odráží vjeho dokumentární tvorbě
Šimíková, Tereza ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Vzhledem knedostatku do češtiny přeložené, popřípadě originální české literatury o Pier Paolu Pasolinim, rozhodla jsem se svou diplomovou prací uvést čtenáře do složitého myšlenkového světa tohoto autora i za cenu, že jeho jednotlivé aspekty se nebudou přímo týkat dokumentárního filmu. Svou práci jsem tudíž strukturovala do pěti obecných kapitol, znichž každá reprezentuje jiný aspekt Pasoliniho osobnosti a myšlení, vztažený chronologicky kjednotlivým etapám autorova života. Tyto kapitoly jsou každá skicou možných budoucích esejí o Pasoliniho vztahu klidovosti vkontrastu s fašismem, k marxismu, jeho prožívání tělesnosti a konečně o osobitých teoriích filmu, který ho jako způsob vyjadřování přitahoval a dráždil zároveň. Jediná zkapitol, kterou jsem zpodobné skicy rozepsala do konečné podoby eseje je závěrečná, týkající se Pasoliniho vztahu kposvátnu. To proto, že právě tato tématika se odráží především vjeho dokumentární tvorbě, o které jsem jako studentka dokumentaristiky chtěla psát především.
Citace, parafráze, plagiát
Hošková, Stanislava ; Blaževič, Jasmina (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Kompilační práce, která se v rozsahu témat "autorství" přes "intertextualitu" a "postmodernismus" až ke "stylu" snaží najít hranice mezi různými intertextuálními vztahy jako jsou právě citace, parafráze, plagiát, ale i parodie, aluze, pastiš ad.
Minulost a současnost filmových studií USA
Kašparovský, Roman ; Danielis, Aleš (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato práce Minulost a současnost filmových studií USA se zabývá různými aspekty filmových studií v USA. Ve třech kapitolách rozebírá minulost, současnost a současné trendy filmových studií. Po stránce minulosti se snaží postihnout počátky a vývoj filmového průmyslu na území USA. Dále dodává výčet nejvýznamnějších filmových studií, rozebírá jejich vazby, v současnosti především na korporace zábavního průmyslu. V oblasti stendů se zabývá především problematikou současné filmové produkce studií, rozebírá nejprograsivnější kategorie a uvádí je v rámci jejich úspěchů v distribuci. Hlavním aspektem práce je ekonomické měřítko tržeb. Práce je tedy určena především pro distributory, sales agenty a producenty, aby se mohli lépe orientovat v problematice filmových studií USA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 BERNARD, Josef
11 Bernard, Jan
1 Bernard, Jaroslav
3 Bernard, Jiří
8 Bernard, Josef
2 Bernard, Josef,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.