Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Režie druhého plánu na příkladech filmů rumunské nové vlny
Hecht, Jan ; MAREK, Petr (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na režijní pojetí tzv. Druhého plánu. Nejprve je rozebrán jeho teoretický rámec a formální prvky, které může režisér využít při tvorbě druhého plánu. V analytické části práce jsou tyto prvky aplikovány v rozborech vybraných filmů z okruhu tzv. Rumunské nové vlny, kterou bakalářská práce představuje jako svébytný národně-kinematografický fenomén. V závěru pak autor zhodnocuje vlastní zkušenost s tématem a shrnuje závěry vyvozené z rozboru kinematografických děl.
Narativní struktura krátkých filmů
Páv, Martin ; SLÁMA, Bohdan (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Základní parametry stavby příběhu krátného filmu uvedené na příkladech vybraných snímků.
Analogie medzi Indickým a Europským autorským filmom 1960 - 1980
Rampal Dzurenko, Viktória ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Vo svojej magisterskej diplomovej práci sa sústredím na výskum v oblasti Indického nezávislého filmového hnutia, nazývaného ako "Indian Paralel Cinema", čo je zmes súčasného, experimentálneho a umeleckého (autorského) filmu. Sú to filmy produkované s veľmi nízkym rozpočtom. A sú v opozícii s takzavným mainstreamom v indickej kinematografii častokrát nazývanom ako "Bollywoodsky" či "Masala" film, ktoré sú známe svojím častým používaním hudby, piesní a melodramatických motívov.. No v 60. a v 70. rokoch prichádza práve indický nezávislý film, odlišný svojou experimentálnou formou filmovej narácie. Indický "Paralel Cinema" - nezávislý film je špecifický svojím serióznym obsahom, realizmom a naturalizom, ktorý odzrkadľuje sociálne a politické témy daného odbobia. Indický nezávislý film prezentuje výraznú zmenu smeru kinematografickej tvorby v porovnaní s tradičnou indickou kinematografiou.
Dílo kameramana Binoda Pradhana v kontextu indické kinematografie
Parkán, Havel ; Špaček, Radim (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Tato Práce pojednává o díle kameramana Binoda Pradhana, který působí v Bollywoodu. Najdeme zde též stručný historický vývoj indické kineamtografie.
Jan Hus - mše za tři mrtvé muže
Krutská Vrbová, Kateřina ; Špaček, Radim (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.Druhá linie filmu spočívá v tom, že za zmíněnými třemi muži, respektive za jejich památkou, přicházejí tři lidé, každý ze svých vlastních pohnutek. Za Oskarem Bruzewitzem přichází západoněmecký novinář Jonathan, za Grahamem Bamfordem přichází bezdomovec Joe, za Richardem Siwietzem přichází historik Maciej. Příběhy mrtvých osob se kříží s příběhy živých jednotlivců, jakoby našich zástupců.V této rovině vystupuje Jan Hus jako průvodce živých a utěšitel mrtvých. Film má aktualizovat radostné poselství osobní obětavosti a důslednosti , které nám po Janu Husovi zbylo, poselství nezabalené žádnou konfesí ani ideologií. Středověká pochodeň Jana Husa. Důvod proč film vznikl: ,,Žijeme v prostředí, které si bolestivé otázky snaží raději nepokládat, je to pohodlnější za posledních šedesát let jsme si na to v našem prostředí příliš navykli.? /citace režiséra filmu/

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠPAČEK, Radomír
1 Špaček, Richard
3 Špaček, Rudolf
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.