Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fyzikální korespondenční seminář na MFF UK - reflexe a rozvoj
Kolář, Karel ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce)
Fyzikální korespondenční seminář (FYKOS) je mimoškolní fyzikální vzdělávací aktivitou, kterou organizují vysokoškoláci pro středoškoláky. FYKOS je pořádán Matematicko-fyzikální fakultou Univerzity Karlovy v Praze (MFF UK). Jeho hlavními cíli jsou: popularizovat fyziku, vzdělávat středoškoláky, propagovat studium na MFF UK a vytvářet sociální vazby mezi řešiteli (a organizátory). Tato práce je prvním uceleným textem o fungování FYKOSu a první systematickou zpětnou vazbou účastníků a organizátorů k jeho působení. V první části práce jsou popsány jednotlivé aktivity FYKOSu (korespondenční část, soustředění, FYKOSí Fyziklání a další). Druhá kapitola je analýzou statistických dat o řešitelích FYKOSu. Další kapitoly jsou pak věnovány sběru a vyhodnocení zpětné vazby od účastníků, která byla získána formou interview, elektronického a emailového dotazníku. Zvýšená pozornost byla věnována studijnímu a profesnímu vývoji bývalých účastníků. Získané poznatky pak vedly k návrhu možných vylepšení v organizaci FYKOSu, které jsou uvedeny v poslední části práce. Mezi respondenty průzkumu byly zjištěno, že více než polovina bývalých řešitelů se rozhodla nastoupit ke studiu na MFF UK. Z respondentů, kteří uvedli své zaměstnání, pracuje zhruba třetina bývalých účastníků v oblasti vědy, výzkumu a vývoje a čtvrtina z nich...
Fyzikální aplety v češtině se zaměřením na kmitání a vlnění
Onderišinová, Zuzana ; Böhm, Pavel (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Nazcv prace: Fyzikalni aplety v costine sc zanicfenim na kinitani a vlnem Autor: Zuzana Onderisinova Katcdra: Katedra didaktiky fyziky Vcdouci bakalafske prace: Mgr. Pavel Bohrn, Katcdra didaktiky fyziky e-mail vcdouciho: pavel.bohm((Jmfi'.cuni.c>: Ahstrakt: Hlavnim cilcm teto bakalafske prace bylo prelozit fyzikalni aplety tykajici se oblasti kinitani a vlncni do ccskcho jazyka. Vscchny aplety jsou soucasti stranky PhET (http://phot.colorado.odn), ktera so vonujc tvorbe vy- nkovycli apletu z oblaati fyziky a clicmic. Cclkcni bylo prclozcno 5 siniulaci, ktere json pnblikovany na FyzWcbn (http://fyzwob.cz). Dulezitou cast! tcto prace bylo i vytvofeni podrobneho navodii pro prcklad Java a Flash siniu- laci. Kazdernn apletu je vcnovana. samostatna wcbova stranka obsahujici popis jcho funkci a,zarovcn namety pro praci s a])letcin (pfevfiziic pro ucitclo fyziky). Klicova slova: PhET fyzikalni a.ploty, pfekladani do ccstiny a jinych jazyku, uprava apletu. Title: Applets on Physics in Czech Language Focused on Waves and Oscillati- ons Author: Zuzana Onderisinova Department: Dcpartincnt of Physics Education Supervisor: Mgr. Pavel Bohm, Department of Physics Education Supervisor's e-mail address: pavol.bohirrSiiinff.cuni.cz Abstract: The main purpose of this bachelor thesis was to translate the phy- sical applets...
Představy studentů o energii
Dobias, Pavel ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Cílem mé práce bylo zjištění intuitivních představ studentů středních škol o energii. Vycházel jsem z průzkumů, které již byly v této oblasti fyziky provedeny a na jejich základě jsem provedl vlastní výzkum formou testu. Test obsahoval 13 otázek a zúčastnilo se jej 152 studenů ze šesti prvních a 112 studentů z pěti čtvrtých ročníků středních škol. V úlohách jsem se zabýval nejčastějšími intuitivními představami a zjišťoval do jaké míry se u studentů projevují. Výsledky jsem pro každou otázku zaznamenal do tabulek a pro přehlednost je doplnil grafy. Při porovnání výsledků studentů prvních a maturitních ročníků jsem zkoumal, jak se školám daří tyto představy usměrňovat a nahrazovat je správnými vědomostmi. Rovněž jsem se zajímal o vzájemný vztah existence intuitivních představ u studenta a jeho známkou z fyziky na vysvědčení nebo v závislosti na pohlaví. Dále jsem navzájem porovnával jednotlivé třídy a jejich úspěšnost při řešení testu. Na závěr se zmiňuji o riziku nepodchycených intuitivních představ při studiu fyziky.
Project-based learning in lower secondary school
Vajdečka, Pavol ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Moja diplomová práca prináša návrh projektového vyučovania na základných školách v predmete fyzika. Zameriava sa na problematiku vyučovacieho procesu, porovnáva tradičný spôsob vyučovania s projektovým vyučovaním. Problematika projektového vyučovania je názorne spracovaná ako jeden z možných inovatívnych spôsobov vyučovacieho procesu. Projektové úlohy zadávané žiakom možno spojiť so vzdelávacími metódami, pomocou ktorých sú žiaci vedení smerom k riešeniu komplexných problémov. Podporujú individuálnu aktivitu, tvorivosť, vzájomnú komunikáciu, zodpovednosť, schopnosť využiť prostriedky IKT, schopnosť využiť a prehĺbiť poznatky z MS Office a schopnosť prezentovať svoju prácu pred kolektívom. Zmena atmosféry a komunikácie v triede, zmena práce so žiakmi a v nemalom rade výsledky spoločnej práce môžu byť dôkazom dosiahnutia cieľov výchovno-vzdelávacieho procesu. Práve projektové vyučovanie môže pomôcť modernizácii súčasnej školy.
Postoje českých žáků k přírodovědným předmětům a metody výuky těchto předmětů (Analýza dat získaných v rámci mezinárodního výzkumu TIMSS)
Harapesová, Tereza ; Žák, Vojtěch (oponent) ; Mandíková, Dana (vedoucí práce)
V předložené práci se zabývám postoji českých žáků k přírodovědným předmětům a metodám práce využívaným v přírodovědných předmětech, a také jejich časovým vývojem. Vše je zpracováno na základě analýzy dat získaných v rámci dotazníkového šetření výzkumu TIMSS 2007. Výsledky jsem porovnala s údaji z předchozích šetření výzkumu TIMSS v letech 1995 a 1999 a výsledky výzkumu PISA v této oblasti. Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou z roku 2008, která byla zaměřena na postoje českých žáků k přírodovědným předmětům zjištěné v rámci výzkumu TIMSS 1995 a 1999 a výzkumu PISA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Žák, Viktor
4 Žák, Vladimír
1 Žák, Václav
2 Žák, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.