Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fyzikální procházky iQparkem
Zajacová, Blanka ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Název práce: Fyzikální procházky iQparkem Autor: Blanka Zajacová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Martina Kekule, PhD., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tvorbou fyzikálně zaměřených pracovních a metodických listů pro žáky a učitele základních i středních škol, kteří navštíví science centrum iQpark. V teoretické části jsou popsány některé výukové metody a formy a jejich rozdělení. Dále jsou zde shrnuty výsledky rešerše materiálů pro žáky a učitele zveřejněných na webových stránkách deseti science center v Evropě a USA. Součástí vlastní práce bylo vytvoření návrhů šesti fyzikálních procházek iQparkem pro žáky SŠ a čtyř fyzikálních procházek pro žáky ZŠ. Ke každému tématu procházky byl vytvořen pracovní list pro žáky a metodický list pro doprovázející učitele. Ve spolupráci s lektory iQparku byla provedena pilotáž pracovních listů. Celkem se do pilotáže zapojilo 284 žáků z 20 ZŠ a 407 žáků z 22 SŠ. Po prvním testování pracovních listů byla provedena analýza jednotlivých úloh a na základě této analýzy byly některé úlohy upraveny nebo zcela vynechány. Byla provedena také pilotáž metodických listů. K metodickým listům se vyplněním dotazníku vyjádřilo celkem 18 pedagogických pracovníků. Na základě shromážděných komentářů a připomínek byly...
Řešené úlohy z mechaniky
Soukup, Marek ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
V rámci bakalářské práce byla vytvořena sbírka řešených úloh z mechaniky v elektronické podobě. Příklady byly vypracovány na téma mechanika tuhého tělesa. Celkem sbírka obsahuje 17 řešených úloh. Úlohy ve sbírce jsou určeny pro různé úrovně řešitelů (od střední až po vysokou školu) a různou obtížnost. Úlohy jsou vybírané z již existujících sbírek a publikací. Všechny úlohy obsahují zadání, strukturované nápovědy, podrobné řešení a výsledek. V úvodní části bakalářské práce je vymezena problematika, cíl práce a popsána její struktura. Navazuje přehled učiva, které se v daném tématu probírá na zakladní, střední a vysoké škole. Dále jsou popsány sbírky úloh týkající se daného tématu. Poslední část obsahuje charakteristiku, popis technického zpracování a obsah samotné sbírky úloh. V závěru jsou shrnuy výsledky a další perspektivy práce. Příloha obsahuje ukázku 5 vytvořených úloh. Všechny vytvořené úlohy jsou v elektronické podobě i s textem práce na přiloženém CD.
Fyzikální korespondenční seminář na MFF UK - reflexe a rozvoj
Kolář, Karel ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kopecká, Václava (oponent)
Fyzikální korespondenční seminář (FYKOS) je mimoškolní fyzikální vzdělávací aktivitou, kterou organizují vysokoškoláci pro středoškoláky. FYKOS je pořádán Matematicko-fyzikální fakultou Univerzity Karlovy v Praze (MFF UK). Jeho hlavními cíli jsou: popularizovat fyziku, vzdělávat středoškoláky, propagovat studium na MFF UK a vytvářet sociální vazby mezi řešiteli (a organizátory). Tato práce je prvním uceleným textem o fungování FYKOSu a první systematickou zpětnou vazbou účastníků a organizátorů k jeho působení. V první části práce jsou popsány jednotlivé aktivity FYKOSu (korespondenční část, soustředění, FYKOSí Fyziklání a další). Druhá kapitola je analýzou statistických dat o řešitelích FYKOSu. Další kapitoly jsou pak věnovány sběru a vyhodnocení zpětné vazby od účastníků, která byla získána formou interview, elektronického a emailového dotazníku. Zvýšená pozornost byla věnována studijnímu a profesnímu vývoji bývalých účastníků. Získané poznatky pak vedly k návrhu možných vylepšení v organizaci FYKOSu, které jsou uvedeny v poslední části práce. Mezi respondenty průzkumu byly zjištěno, že více než polovina bývalých řešitelů se rozhodla nastoupit ke studiu na MFF UK. Z respondentů, kteří uvedli své zaměstnání, pracuje zhruba třetina bývalých účastníků v oblasti vědy, výzkumu a vývoje a čtvrtina z nich...
Elektronická učebnice k předmětu Úvod do matematických metod fyziky
Kolář, Petr ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Koupilová, Zdeňka (oponent)
Název práce: Elektronická učebnice k předmětu Úvod do matematických metod fyziky Abstrakt: Cílem této práce je vytvořit studijní text, který je určen nejen pro studenty prvního ročníku učitelství fyziky na MFF UK, ale který by měl také dalším stu- dentům fyzikálních a technických oborů na VŠ pomoci s úvodem do vysokoškolské matematiky potřebné ve fyzice. Hlavní část této práce vychází z příprav a textů dr. A. Hladíka, prof. J. Podolského a dr. V. Žáka k přednáškám a cvičením před- mětu Úvod do matematických metod fyziky. Reflektovány jsou samozřejmě také autorovy zkušenosti, zejména čerstvá zkušenost s věkovou skupinou, jíž je text věnován. Zároveň byla provedena částečná rešerše dalších studijních opor, které se zabývají danou problematikou. Některé zdroje jsou v práci doporučeny. Vytvo- řený text by měl čtenáři pomoci se základní problematikou systémů souřadnic, limitního počtu a derivací, se zvláštním zřetelem k jejich aplikacím ve fyzice. Přínos této práce studentům bude předmětem dalšího zkoumání. Stejně tak se předpokládá rozšíření textu o další partie základních matematických metod ve fyzice.
Pojetí přírodních věd v projektovaných kurikulárních dokumentech vybraných zemí
Holec, Jakub ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Knecht, Petr (oponent) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Hlavním cílem této studie je obohatit diskurs v oblasti tvorby projektované formy kurikula přírodních věd v kontextech různých zemí. Studie v rámci výzkumného designu vícepřípadové studie uplatňuje metody obsahových a srovnávacích analýz při hledání odpovědní na položené výzkumné otázky. Empirickou část disertační práce tvoří případové studie Anglie, Finska, Skotska a Spojených států amerických obsahující kontexty vzniku aktuálního kurikula, popis a interpretaci analyzovaných strukturních a obsahových jevů v kurikulu primárního (ISCED 1) a sekundárního vzdělávání (ISCED 2). Z jednotlivých případů kurikul vychází provedená vícepřípadová srovnávací studie, která se zaměřuje na identifikaci a interpretaci společných a rozdílných znaků ve struktuře a obsahu srovnávaných kurikul. Studované dokumenty lze rozdělit na kompetenční a předmětově orientované, přesto každé z kurikul obsahuje prvky obou přístupů. U novějších kurikul se oborový obsah jeví propracovanější nebo alespoň podrobněji vymezený než u kurikul z předchozí dekády. Je možné, že se i v oblasti tvorby kurikula projevuje politický vliv neokonzervativních sil nebo intelektuální vliv tzv. sociálního realismu. Pro všechna kurikula primárního vzdělávání je společné integrované pojetí přírodních věd a důraz na mezipředmětové vztahy. S výjimkou...
Project-based learning in lower secondary school
Vajdečka, Pavol ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Moja diplomová práca prináša návrh projektového vyučovania na základných školách v predmete fyzika. Zameriava sa na problematiku vyučovacieho procesu, porovnáva tradičný spôsob vyučovania s projektovým vyučovaním. Problematika projektového vyučovania je názorne spracovaná ako jeden z možných inovatívnych spôsobov vyučovacieho procesu. Projektové úlohy zadávané žiakom možno spojiť so vzdelávacími metódami, pomocou ktorých sú žiaci vedení smerom k riešeniu komplexných problémov. Podporujú individuálnu aktivitu, tvorivosť, vzájomnú komunikáciu, zodpovednosť, schopnosť využiť prostriedky IKT, schopnosť využiť a prehĺbiť poznatky z MS Office a schopnosť prezentovať svoju prácu pred kolektívom. Zmena atmosféry a komunikácie v triede, zmena práce so žiakmi a v nemalom rade výsledky spoločnej práce môžu byť dôkazom dosiahnutia cieľov výchovno-vzdelávacieho procesu. Práve projektové vyučovanie môže pomôcť modernizácii súčasnej školy.
Kyvadlo nejen z pohledu střední školy
Chamrová, Martina ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována historii a vy- užití kyvadel se zaměřením na vývoj měření času a tíhového zrychlení. Druhá kapitola se zabývá pojetím tématu kyvadlo z teoretického hlediska na všech úrovních českého vzdě- lávacího systému, včetně rešerše učebnic, sbírek úloh a vědeckých článků. Ve třetí kapitole jsou prezentovány výsledky rešerše zdrojů inspirace jednoduchých reálných pokusů, ap- pletů, simulací i laboratorních prací. Čtvrtá kapitola je zaměřena na teoretické pozadí čtyř vybraných modelů kyvadel a poslední kapitola je věnována jednoduchým experimen- tům s těmito vybranými modely. Ke každému z pokusů je na přiloženém DVD dostupný videozáznam. Práce je vhodná pro všechny vyučující fyziky, stejně jako pro vysokoškol- ské studenty učitelství fyziky. Může však sloužit i jako motivace pro žáky výběrových seminářů fyziky na středních školách. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Žák, Viktor
4 Žák, Vladimír
1 Žák, Václav
2 Žák, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.