Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...
Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic
Pelouchová, Renáta ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic (pro ZŠ a nižší gymnázia) se zabývá analýzou, hodnocením a srovnáváním didaktické vybavenosti a obtížnosti textu vybraných učebnic biologie. Práce rovněž sleduje soulad učebnic s Rámcovým vzdělávacím programem. Dále byl proveden průzkum mezi učiteli biologie, který zkoumal spektrum používaných učebnic na základních školách a používání inovativních technologií, jako jsou elektronické učebnice, ve vzdělávacím procesu.
Nové poznatky v biologii a jejich implementace do biologického vzdělávání
Petrová, Ivana ; Dvořáková, Zuzana (oponent) ; Švecová, Milada (vedoucí práce)
Implementace nových poznatků do biologického vzdělávání na středních školách. Modelově byla zvolena aktuální problematika z oblasti vývojové biologie, konkrétně kmenové buňky. Téma bylo zvoleno na základě analýzy současných kurikulárních dokumentů. Společnost zaujímá k těmto bezesporu nadějným odvětvím biomedicínského výzkumu velice diferencovaná stanoviska, jež jsou poplatná osobním zkušenostem, kulturnímu zázemí, víře a mnoha dalším vlivům. Bakalářská práce by měla sloužit jako východisko pro diplomovou práci, ve které bude vypracován výukový program, který by studentům poskytl přehledné základní informace o tvorbě a využívání pluripotentních kmenových buněk. Na základě těchto informací si studenti vytvoří si svůj vlastní názor na tuto problematiku. Pro tento účel budou využity modifikované materiály a postupy evropského projektu Decide.
Stratégia starostlivosti o nadaných a talentovaných žiakov na Slovensku
Sandanusová, Anna ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Dytrtová, Radmila (oponent)
Dizertačná práca riešila problematiku stratégie starostlivosti o nadaných a talentovaných na Slovensku. Na základe analýzy súčasného stavu bol realizovaný monitoring škôl pre intelektovo nadaných žiakov, tried ZŠ pre takýchto žiakov a samotných intelektovo nadaných žiakov na Slovensku s dôrazom na Nitriansky kraj. Medzi žiakmi a pedagógmi základných a stredných škôl v Slovenskej republike boli zisťované formy starostlivosti o intelektovo nadaných žiakov. Práca monitorovala formy starostlivosti o talenty zo strany rôznych vzdelávacích inštitúcií (Štátny inštitút odborného vzdelávania, Štátny pedagogický ústav, IUVENTA), neštátnych organizácií a nadácií. Na základe výsledkov empirického výskumu vznikol návrh stratégie starostlivosti o nadaných a talentovaných žiakov, najmä v mimovyučovacom čase a vo voľnočasových aktivitách (na príklade Stredoškolskej odbornej činnosti).
Projektování kurikula a specifikum maturitní zkoušky na středních odborných školách
Dvořáková, Zuzana ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Švecová, Milada (oponent) ; Kubicová, Svatava (oponent)
Disertační práce pojednává o projektování kurikula odborného školství a specifické části maturitní zkoušky na středních odborných školách. Vytyčila jsem si dva hlavní cíle práce: 1. Vyprojektovat RVP pro obor vzdělání s maturitní zkouškou Ekologie a životní prostředí. 2. Monitorovat pojetí praktické části maturitní zkoušky na SOŠ přírodovědného zaměření. Oba cíle se podařilo naplnit. Ad 1. Jako garant ekologických oborů vzdělání v Národního ústavu odborného vzdělávání v Praze jsem koordinovala a podílela se na sestavení odborné části Rámcového vzdělávacího programu pro nově vznikající obor vzdělání Ekologie a životní prostředí. Ten v rámci revize a změny soustavy oborů vzdělání vznikl sloučením čtyř stávajících ekologických oborů vzdělání. Nový RVP OV pro obor vzdělání s maturitní zkouškou 16-01 -M/01 Ekologie a životní prostředí byl předložen MŠMT a byl schválen v květnu 2008. Školy si dle něj musí do dvou let vytvořit vlastní ŠVP a splatností od 1.9.2010 podle něj začnou vyučovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠVECOVÁ, Mariana
13 ŠVECOVÁ, Markéta
1 ŠVECOVÁ, Mirka
1 ŠVECOVÁ, Miroslava
1 Švecová, Magda
4 Švecová, Magdalena
4 Švecová, Magdaléna
2 Švecová, Marianna
2 Švecová, Marie
13 Švecová, Markéta
10 Švecová, Martina
1 Švecová, Martina Bc.
11 Švecová, Michaela
3 Švecová, Milena
1 Švecová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.