Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu
Šedivá, Renata ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu Bc. Renata Šedivá sedivarenata@gmail.com Předkládaná diplomová práce je návrhem výukového projektu Sacharidy zařaditelného do výuky třetího ročníku čtyřletého gymnázia nebo odpovídajícího ročníku gymnázia víceletého. Nejprve je uvedena rešerše literárních zdrojů týkajících se problematiky projektového vyučování. Následuje zpracování výukového projektu Sacharidy, jehož produktem jsou vyučovací hodiny k tomuto tématu navržené, připravené a prezentované žáky. Návrh projektu obsahuje časový harmonogram projektu, zadání a metodiku k jednotlivým částem projektu (motivace, příprava vyučovacích hodin, laboratorní práce, prezentace vyučovacích hodin, závěrečné procvičování, test a reflexe), metodické poznámky a dokumentaci z realizace projektu na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.
Materiály pro výuku tématu Aromatické sloučeniny na gymnáziích
Tomanová, Marie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Tomanová, M.: Materiály pro výuku tématu Aromatické sloučeniny na gymnáziích. Bakalářská práce PřF UK v Praze, Katedra učitelství a didaktiky chemie. Téma Aromatické sloučeniny je v středoškolských učebnicích často zpracováno neúplně, je mu věnováno málo prostoru a není dostatečně obsáhlé. Proto byly vytvořeny výukové materiály na téma Aromatické sloučeniny tak, aby po všech stránkách odpovídaly mým představám a požadavkům. Jedná se tedy o vlastní učební pomůcku, zaměřenou především na obsah učiva. Empiricky bylo zjištěno, jak je téma Aromatické sloučeniny zpracováno v dostupných učebnicích pro ZŠ i SŠ a jednotlivé učební materiály byly za pomoci vybraných kritérií vzájemně porovnány. Na základě inspirace středoškolskými a vysokoškolskými učebnicemi byly poté vytvořeny zde zmíněné vlastní výukové materiály, včetně metodických pokynů pro učitele a PowerPointové prezentace, která pomáhá dané učivo vizualizovat. Diplomová práce v navazujícím studiu učitelství bude rozšířena o další didaktické prostředky vhodné k upevnění a prohloubení učiva.
Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy)
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánková, Jitka (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy). Bakalářská práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, 2011. Bakalářská práce se zabývá zpracováním návrhu kapitoly do středoškolské učebnice biochemie. Kapitola obsahuje tematický celek Lipidy. V teoretické části je rozebrána obecná tvorba učebnice a tvorba závěrečného didaktického testu. V praktické části je vypracována kapitola Lipidy, zohledňující doporučení RVP. Přílohou této práce je powerpointová prezentace, křížovka k upevnění základních a důležitých pojmů a závěrečný didaktický test.
Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky
Pospíšilová, Petra ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
POSPÍŠILOVÁ PETRA: Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie 2011. Cílem mojí bakalářské práce je odpoutat učivo chemie od stereotypního obrazu nezáživné látky a přiblížit jej žákům jako základní element našeho každodenního života. V první části práce se zabývám problémem popularizace chemie a rozličností didaktických prostředků a zásadami jejich tvorby, které jsou využívány v českém školství. V praktické části práce byly vytvořeny interaktivní webové stránky na téma karboxylové kyseliny, které nabízí žákům zábavnou formou odosobněný svět chemie a učitelům poskytují moderní učební podporu. Součástí webových stránek jsou sady pracovních listů s autorským řešením, powerpointová prezentace "Karboxylové kyseliny kolem nás" a návrhy pokusů, které mají za úkol propojit teoretické poznatky žáků s jejich praktickými dovednostmi a přiblížit jim přirozenou cestou chemické aspekty každodenního života.
Potraviny z pohledu vzdělávání v chemii
Strnadová, Hana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Potraviny z pohledu vzdělávání v chemii Bc. Hana Strnadová hanka.str@centrum.cz Tato diplomová práce se týká uplatnění potravinářské tematiky ve výuce chemie pro gymnaziální úroveň vzdělávání. Nejprve je provedena stručná rešerše na základě několika publikací zaměřených na chemii potravin. Dále je porovnáno pojetí chemie v kurikulárních dokumentech českého a slovinského vzdělávacího systému a jsou zhodnoceny možnosti zařazení problematiky potravin do výuky chemie v obou zemích v souladu s těmito dokumenty. Orientační analýza několika současných českých a slovinských středoškolských učebnic chemie shrnuje zastoupení tématu. Součástí práce jsou metodicky zpracované materiály na podporu jeho experimentální výuky na gymnáziu.
Pomůcky pro aktivní chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami
Hrobařová, Eva ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
UK v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, Hlavova 8, Praha 2 Autor: Bc. Eva Hrobařová Název: Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami SHRNUTÍ: V diplomové práci je zpracován tematický celek Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami. Na základě sestaveného dotazníku a provedeného dotazníkového šetření na téma "Vybavenost laboratoří a učeben chemie na gymnáziích" byly sestaveny a experimentálně provedeny jednoduché pokusy zejména z potravinových surovin. U jednotlivých experimentů byla pořízena fotodokumentace a pokusy byly doplněny několika dotazy a otázkami pro žáky. V práci je taktéž zhodnocena a zmíněna řada závěrečných prací, které se týkají praktické a experimentální chemie a byly obhájeny a tvořeny na KUDCH na PřF UK v Praze. Práce je tvořena s důrazem na význam praktické a laboratorní složky chemie na středních školách v ČR, hlavní myšlenkou je vytvoření jednoduchých pomůcek pro aktivní vzdělávání žáků, tedy využití jednoduchých experimentů k doložení vykládané teorie. Experimenty jsou nenáročné, nevyžadují příliš mnoho pomůcek a surovin, některé nevyžadují ani využití chemické laboratoře.
Oxid uhličitý ve výuce přírodovědných předmětů (studijní opory pro gymnázia)
Kristlová, Lucie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika OXID UHLIČITÝ VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ (STUDIJNÍ OPORY PRO GYMNÁZIA) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com V této diplomové práci byly shrnuty principy tzv. projektového způsobu myšlení a uvažování a tzv. metody IBSE neboli badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání. V práci byly zhodnoceny výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, který testoval žáky v oblasti přírodních věd. Dále byly v teoretické části zpracovány učební podklady k výuce tématu Oxid uhličitý. Ty by měly posloužit vyučujícím chemie a biologie především na gymnáziích. Byly vytvořeny i metodicky zpracované výukové materiály - prezentace, pracovní list a náměty laboratorních úloh včetně autorských řešení. Pracovní list byl ověřen žáky nižšího a vyššího stupně gymnázia.
Náměty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu Zdravá výživa
Novotná, Michaela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánková, Jitka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - P írodov decká fakulta Katedra u itelství a didaktiky chemie Hlavova 8, Praha 2 Nám ty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu zdravá výživa Bc. Michaela Novotná novotna.michaela@email.cz V této diplomové práci byl zpracován tematický celek Nám ty a experimenty pro ZŠ a SŠ k tématu zdravá výživa. Byly zd vodn ny zásady zdravého stravování a zdravý životní styl, dále vymezeny následky nedodržování zásad zdravé výživy a charakterizovány možné choroby z toho plynoucí. Byl zpracován teoretický p ehled onemocn ní tak, aby díky tomu u itel získal pevnou základnu pro p ípadné vysv tlování této látky v rámci p edm t chemie a biologie. Na základ p edem stanovených kritérií byla vypracována analýza odborné literatury, u ebnic chemie a biologie pro ZŠ a SŠ a záv ry z dosud vytvo ených záv re ných prací na podobné téma (KUDCH). Následn byly navrženy experimenty, které jsou zpracovány pro žáky gymnázií a st edních škol. Sou ástí diplomové práce jsou p edlohy k vybraným experiment m. Provedeno bylo dotazníkové šet ení na gymnáziu, které posloužilo ke zjišt ní vztahu mládeže ke zdravému životnímu stylu.
Sacharidy - učební materiály pro střední školy
Strejčková, Michaela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Petrželová, Simona (oponent)
Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Sacharidy - učební materiály pro střední školy Bc. Michaela Strejčková mstrejckova@seznam.cz V mé diplomové práci jsem se zabývala teorií tvorby některých didaktických prostředků, na základě čehož byly některé zkonstruovány. Byla navržena kapitola "Sacharidy" pro středoškolskou učebnici chemie, powerpointová prezentace doplněná o metodické poznámky pro učitele, návrhy laboratorních cvičení a dvě didaktické hry vztahující se k tématu "Sacharidy". Vytvořila jsem test, který jsem nechala řešit studenty septimy víceletého gymnázia dvakrát v rozmezí šesti týdnů a jejich výkony jsem porovnala.
Chemie vody, vzduchu a půdy (Součást integrované výuky)
Kudrnová, Tereza ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
Shrnutí Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hlavova 8, Praha 2 Chemie vody, vzduchu a půdy (Součást integrované výuky na ZŠ a SOŠ) Bc. Tereza Kudrnová terka.kudrnova@email.cz V této diplomové práci byl vymezen pojem integrovaná výuka. Dále byly popsány systémy integrovaného přírodovědného vyučování v Anglii, Norsku, Španělsku a Kanadě. Tyto země byly vybrány na základě dostupných zdrojů. Byly zhodnoceny výhody, nevýhody a možnosti integrovaného přírodovědného vyučování. Byla provedena analýza učebnic a dalších učebních materiálů speciálně vytvořených pro integrované vyučování přírodovědných předmětů v rámci tematických celku Půda, Voda, Vzduch. Pro integrovanou výuku tematických celků Půda, Voda, Vzduch byly navrženy prezentace v programu Microsoft PowerPoint včetně metodických poznámek pro učitele. K jednotlivým tematickým celkům byly dále navrženy pracovní listy k laboratorním pracím a jedné samostatné (domácí) práci žáků, včetně autorského řešení. Ke každému z těchto návrhů byla vytvořena ukázka přípravy učitele k příslušné vyučovací hodině (laboratorní práci). Všechny laboratorní a samostatné domácí práce byly vyzkoušeny a vyřešeny. Jedna laboratorní práce byla ověřena ve škole se žáky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šulcová, Romana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.