Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Evoluční návrh umělé neuronové sítě
Jílek, Tomáš ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na Neuronové sítě, Genetické algoritmy a evoluční návrh. První část popisuje Neuronové sítě, jejich historii, učení, způsob použití a Genetické algoritmy, jejich části, operátory a použití. Další část je věnována predikcícm časových řad, a to konkrétně pomocí Neuronových sítí. Poté následuje samotná implementace a experimenty s evolučně navrhnutými Neuronovými sítěmi pro predikci, v nichž jsou jako časové řady použity kurzy několika měn. V závěru je provedeno shrnutí dosažených výsledků a diskuze nad nimi, stejně tak nad možnostmi dalšího rozvoje práce.
Adaptivní klient pro sociální síť Twitter
Guňka, Jiří ; Kajan, Rudolf (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
Účelem této práce je vytvořit uživatelsky přívětivého klienta pro službu Twitter, využívajícího metod strojového učení k doporučování zajímavých příspěvků uživateli na základě jeho dosavadního chování. Klient nabízí klasické funkce poskytované obecně všemi klienty a k tomu přidává funkčnost v podobě doporučování příspěvků a grafického znázornění aktuálních příspěvků.
Knihovna pro podporu vývoje systému ReReSearch
Heller, Stanislav ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
Vývoj systému ReReSearch je značně zpomalen vzájemnou nekompatibilitou jednotlivých modulů z hlediska programových prostředků, faktem, že vývojáři často opakují již známé chyby a v neposlední řadě slabou komunikací vývojářů mezi sebou. Pro řešení uvedených problémů bylo zapotřebí vytvořit prvek, který by implementoval časté úkony a procesy, sjednotil některá rozhraní v systému a poskytl prostředky pro řešení problémů na vyšší úrovni abstrakce. Výsledkem této snahy je knihovna rrslib, která by měla sloužit všem, kteří se věnují vývoji systému ReReSearch: práci s jeho databází, extrakci, zpracování, analýze a indexaci dat z webu a z lokálních dokumentů nebo jiným částem systému ReReSearch. Používáním knihovny by mělo být docíleno konzistentnějšího, rychlejšího a méně chybového vývoje systému ReReSearch.
Webové uživatelské rozhraní pro inspekci a editaci modelů a simulací
Šperka, Svatopluk ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací webového uživatelského rozhraní, které zpřístupňuje modely a simulace existující v prostředí SmallDEVS. Nahrazuje tak nativní uživatelské rozhraní při vzdálené správě nebo úpravách systému běžícího na vzdáleném či vestavěném zařízení.
Řídicí systém projektu ReReSearch
Dlouhý, Ivo ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Otrusina, Lubomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací databáze, archivu souborů, systému aktualizace a rozhraní pro komunikaci modulů v rámci projektu ReReSearch. Obsahuje analýzu digitálních knihoven a systému ReReSearch, vysvětluje pojmy a dále popisuje návrh, implementaci a testování zmíněných součástí.
Podpora a využití moderních webových standardů
Švihel, Lukáš ; Petřík, Patrik (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
V práci se věnuji problematice využití moderních webových technologií. Vývoji historie, srovnání s předchozí verzí. Popisuji všechny důležité aspekty prvků, jež HTML5 a CSS3 přináší a vysvětluji jejich přínos a účel. Moţnosti nových webových standardů demonstruje webová aplikace. Tato aplikace je webovým prohlížečem obrázků z databáze flickr.com s moţností editace, uložení, offline režimu a efekty zpříjemňující uživatelské rozhraní.
Evoluční návrh simulátoru založeného na celulárních automatech
Brigant, Vladimír ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Mrnuštík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh simulátoru založeného na celulárních automatech, který je schopen předpovědet chování komplexního prostorového systému. Tato predikce je založena na dostupních datech a přechodové funkci získané pomocí regresní analýzy ve spolupráci s evolučními algoritmy. Dvě metody regresné analýzy (lineární a logistická regrese) jsou navrhnuty, implementovány a porovnány na predikci rastu urbanizace města Brno.
Umělá inteligence pro hraní her
Kučírek, Tomáš ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Arimaa je strategická desková hra pro dva hráče. Byla navržena tak, aby byla jednoduchá pro živé hráče, ale složitá pro počítače. Cílem této diplomové práce je návrh a tvorba programu s prvky umělé inteligence, který by v Arimě dokázal porazit živého hráče. Návrh aplikace probíhal zejména ve třech klíčových částech: hodnocení rozestavení, generování tahů a prohledávání. Program byl spuštěn na herním serveru, kde dokázal porazit řadu botů i živých hráčů.
Vztah klient-server u webových aplikací
Kučera, Petr ; Petřík, Patrik (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá možnosti přesunu aplikační logiky ve webových aplikacích ze serverů na klienty s cílem snížit zátěž serverů. Zkoumá činnosti, které mohou být prováděny na straně klientů v oblasti generování HTML kódu ze strukturovaných dat a operací nad daty bez nutnosti komunikace se serverem. Popisuje implementaci JavaScriptového frameworku, který převádí poznatky do praktického využití. Jeho využití demonstruje na jednoduchém informačním systému. Výsledky provedených měření ukazují, že frameworku se cíl podařilo splnit a že touto cestou je možné vytvářet webové aplikace kladoucí důraz na snížení serverové zátěže.
Umělá inteligence pro hraní her
Kučírek, Tomáš ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Arimaa je strategická desková hra pro dva hráče. Byla navržena tak, aby byla jednoduchá pro živé hráče, ale složitá pro počítače. Cílem této diplomové práce je návrh a tvorba programu s prvky umělé inteligence, který by v Arimě dokázal porazit živého hráče. Návrh aplikace probíhal zejména ve třech klíčových částech: hodnocení rozestavení, generování tahů a prohledávání. Program byl spuštěn na herním serveru, kde dokázal porazit řadu botů i živých hráčů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.