Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 272 záznamů.  začátekpředchozí263 - 272  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivita dětských dobrovolných pobytů
Tulach, David ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Ústavní péče představuje sekundární úroveň prevence, a tudíž se zpravidla jedná o opožděný zásah do výchovy problémově se vyvíjejících dětí. Děti umisťované na DDP přicházejí častěji se závažnějšími projevy poruch chování, než těmi, které bychom mohli nazvat drobnými přestupky. Výzkum přesto ukazuje, že úspěšnost těchto pobytů přesahuje hranici 55%. Osobně tedy nemám nějak zvláště velké pochybnosti o jeho smyslu. Navíc děti, přicházející v důsledku protektivní, merkantilní či příliš liberální výchovy, vykazují téměř stoprocentní úspěšnost pobytů, jelikož atributy ústavní péče (značný osobní diskomfort, pevný režim a řád) jsou dostatečným důvodem k ukončení neakceptovatelných experimentů. I přes výčet mnoha neduhů má tedy prozatím intervence na úrovni státních institucí své opodstatnění.
Užívání návykových látek v souvislosti s pobytem v diagnostickém ústavu pro mládež.
Martinková, Hana ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Práce zpracovává téma návykových látek z pohledu klientů diagnostických ústavů pro mládež. Cílem diplomové práce bylo zmapování přístupu České republiky k problematice mladistvých z hlediska jejich umístění v diagnostickém ústavu. Zaměřuje se na práce s touto věkovou skupinou, podává reálný obraz klientů a jejich problematiky. Nástrojem výzkumu bylo dotazníkové šetření v diagnostických ústavech pro mládež. Klienti se vyjadřovali ke svým zkušenostem s návykovými látkami, k postojům k návykovým látkám a k samotnému pobytu v diagnostickém ústavu.
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Filípková, Zdena ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce představuje nízkoprahová zařízení pro děti a mládež v kontextu vývoje vztahu společnosti a rodiny k dětem a mladistvým a v kontextu fenoménu volného času. Představuje dospívajícího z hlediska vybraných vědních oborů. Detailně se věnuje nízkoprahovému typu sociálních služeb a podrobně je charakterizuje. Práce přibližuje potenciálního klienta NZDM z hlediska vývojové a sociální psychologie, vč. nástinu rizik v jednotlivých oblastech a role NZDM (resp. sociálních pracovníků těchto zařízení). Součástí práce je sonda, která zjišťuje současný stav v některých pražských NZDM. V závěru jsou uvedeny výtahy z vybraných oficiálních dokumentů vztahujících se ke sledované problematice, prezentace České asociace streetwork sdružující nízkoprahové sociální služby a občanského sdružení Proxima Sociale. Součástí práce je česko-anglický slovníček vybraných použitých odborných výrazů a seznam klíčových slov.
Mladiství ve výkonu trestního opatření odnětí svobody
Petriščová, Alena ; Šotolová, Eva (oponent) ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjistit a alespoň částečně analyzovat současný stav výkonu trestního opatření odnětí svobody mladistvých odsouzených a možnosti zacházení především z jejich hlediska pohledu. Zaměřila jsem se na osobnost mladistvého odsouzeného jako uživatele veškerých služeb poskytovaných věznicí. Tohoto cíle bych chtěla v praktické části docílit pomocí částečně standardizovaných rozhovorů. Praktickou část dále doplním několika kasuistikami klientů. Respondenti pro praktickou část budou vybrání z věznice Všehrdy. Touto problematikou se zabývá odborná česká i zahraniční literatura především v souvislosti porovnávání s alternativními tresty. Pokud jsem měla možnost zjistit, problematikou mladistvých se z tohoto úhlu pohledu zatím nikdo nezabýval, proto se domnívám, že by se práce mohla stát přínosem, zejména ve vztahu k současným trendům a modernímu pojetí penologie. Teoretickými východisky této práce budou poznatky nejen z České republiky, ale rovněž informace a výzkumy získané v zahraničí
Trest obecně prospěšných prací - alternativa k trestu odnětí svobody
Mottlová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Sochůrek, Jan (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou alternativních trestů k trestu odnětí svobody. Vzhledem k tomu, že problematika alternativních trestů je velmi široký pojem, zaměřuje se práce především na trest obecně prospěšných prací. V práci je na alternativní trest obecně prospěšných prací nahlíženo očima profese, jejímž hlavním úkolem je přispívat k naplňování trestní spravedlnosti a řešení trestních konfliktů. Tento profesní obor, jakým je již od roku 2001 Probační a mediační služba ČR, stojící na pomezí sociální práce a práva, přináší potřebu definovat kontext svého uplatnění, roli, teoretická východiska, a v neposlední řadě také pracovní postupy, mechanismy a zásady profesionální práce. Trest obecně prospěšných prací, který se od roku 1996 vnáší trestní justici uplatňuje prošel velkými změnami. Práce velmi podrobně popisuje historický vývoj tohoto trestu. První alternativní formy zacházení s pachateli, jako je zejména probace se rozvíjejí koncem 19. a počátku 20. století a to především v zemích západní a severní Evropy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika těhotných žen a matek užívajících návykové látky a výchovně-léčebné přístupy k této skupině
Vodenková Poláková, Michaela ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou těhotných žen a matek užívajících návykové látky. Podrobněji se věnuje vlivu drog v těhotenství na matku a její plod a také vlivu drog na rodičovství závislé osoby a na odlišnosti ve vývoji dětí drogově závislých rodičů. Další oblastí zájmu je diferenciace léčby žen a ostatních klientů. Následuje popis jednotlivých programů pro matky s dětmi, které jsou nabízeny v Praze a okolí neziskovými organizacemi DROP IN o.p.s. a Sananim o.s.. V empirické části byla zjišťována sociální charakteristika závislých matek, jejich rodinné zázemí a vliv sourozeneckých pozic na samotný vznik závislosti. Klíčová slova: Ženy, drogy, těhotenství, rodičovství, léčba Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrace dětí přistěhovalců do škol v Rakousku
Bečvářová, Zuzana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat aktuální problém integrace dětí přistěhovalců do škol v Evropě, zejména pak v jedné ze zemí Evropské unie, v Rakousku. Metody, které při psaní práce použiji, budou vycházet zejména z mé odborné stáže v rakouském Linci. Hlavními metodami budou pozorování, rozhovory a praktická činnost asistentky učitele v pedagogických zařízeních v tomto městě. Výstupem této diplomové práce by se měl stát ucelený popis dobré praxe v zemi, která už má delší zkušenosti s životem v multikulturní společnosti a se školní integrací dětí, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk většinové populace. Tento předložený popis se může stát inspirací České republice, zemi, na kterou tento náročný úkol teprve čeká.
Multikulturní výchova na základní škole
Burešová, Eva ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou multikulturní výchovy, začleněním prvků multikulturní výchovy do školního vzdělávacího programu. Vymezením pojmu multikulturní výchova , pojmů vztahujících se k této problematice a vztahem multikulturní výchovy k dalším vědám je věnována kapitola první. Na mezinárodní a českou legislativu, která se zaměřuje na práva etnik, národnostních menšin je zaměřena druhá kapitola. Tématem třetí kapitoly je srovnání evropských států a České republiky ,jak jsou uplatňovány prvky multikulturní výchovy v oblasti školství. Problematice diskriminace , jejich projevů je věnována kapitola čtyři. Pátá kapitola se zabývá legislativou vymezující pojem diskriminace, trestním postihem projevů diskriminace. V šesté kapitole jsou popsány cíle multikulturní výchovy . V praktické části je soustředěna pozornost na návrh projektu průřezového tématu Multikulturní výchovy, který je součástí školního vzdělávacího programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 272 záznamů.   začátekpředchozí263 - 272  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.