Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Male Attitude and Family Planning Practices in Angola
Toulová, Natálie ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
Natálie Toulová Abstrakt Zapojení mužů do života jejich partnerek může být důležitým komponentem pro využívání programů plánovaného rodičovství. Tato práce zkoumá faktory ovlivňující využití plánovaného rodičovství z pohledu mužů zapomocí průřezových dat poskytnutých organizací Demographic and Health Survey z let 2015-2016. Kromě očekávané pozitivní korelace vzdělání, věku, místa bydliště a ekonomického statusu s antikoncepčním užíváním se předpokládá, že postoj mužů, jejich znalosti a představa o rodině ovlivňují užití antikoncepce a nenaplněné potřeby jejich partnerek. S využitím logistických a probitových regresí výsledky této práce poukazují na výynamný pozitivní vztah mezi znalostmi mužů o antikoncepci, jejich představami o rodině a užitím antikoncepce jejich partnerkami. V závěru práce navrhuje další možnosti pro budoucí výzkum.
How does death of a household member affect consumption? The Case of Mexico
Šedivý, Marek ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá studiem dopadu úmrtí v domácnosti na vývoj její spotřeby. Její výsledky výrazně obohacují existující výzkum zabývající se touto tématikou. Tato práce je první, která využívá všechny tři vlny Mexican Family Life Survey za účelem odhadu vztahu mezi úmrtím v domácnosti a vývojem její spotřeby. Navíc zkoumá, nakolik je tento vztah závislý na charakteristikách zemřelého. Také studuje, jak se vyvíjí šok způsobený úmrtím člena domácnosti v čase. Tyto otázky studujeme pomocí fixed effects modelu. Na základě naší analýzy dospíváme k závěru, že mexické domácnosti jsou schopny dokonale vyhladit šoky do jejich spotřeby způsobené úmrtími jejich členů. Nicméně, také docházíme k závěru, že efekt úmrtí v domácnosti na vývoj její spotřeby závisí na charakteristikách příslušné domácnosti. Naše výsledky jsou robustní vůči variacím ve specifikaci použitého modelu.
Zavedení sociální služby v nestátní neziskové organizaci.
Nedobitá, Lucie ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje popisu zavedení sociální služby v nestátní neziskové organizaci, která se rozhodla stát se registrovaným poskytovatelem sociální služby. Cílem práce je popis řízení vybrané fáze změny při zavedení terénní sociální služby v nestátní neziskové organizaci. Ve vybrané neziskové organizaci Azara sociální, z.s. jde konkrétně o zavedení terénní sociální služby osobní asistence. Vybranou fází zavádění změny je registrace této služby a jednotlivé kroky, od rozhodnutí pro zavedení změny, přes zpracování jednotlivých plánů a požadovaných podkladů, které jsou pro zažádání o registraci na příslušném krajském úřadě nezbytné. V práci jsou provedeny strategické analýzy pro rozbor vnějšího prostředí vybrané organizace a rozbor vnitřního prostředí. V práci je dále použita kvalitativní výzkumná metoda focus group pro získání návrhů a konkrétních kroků od vybraných zástupců managementu organizace, na jejichž základě je zpracován Plán pro zavádění změny a Plán rizik. Zhodnocení průběhu stanovené fáze zaváděné změny je provedeno prostřednictvím hloubkových rozhovorů s týmiž pracovníky. Záměrem práce je popsat průběh stanovené fáze tak, aby z tohoto popisu mohly čerpat i jiné organizace, které se rozhodnout stát se poskytovatelem zvolené sociální služby či rozšířit svoji stávající nabídku o...
Marketing v porodnictví
Taberyová, Markéta ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá marketingem v porodnictví. Jejím cílem je popsat, jak marketing v porodnicích funguje, jaké jsou požadavky klientek porodnic a co je pro n nejd ležit jší v rámci pé e b hem porodu a po n m. V teoretické ásti se práce zabývá historickým kontextem pé e v porodnicích, právními aspekty této pé e a také sou asnými trendy, které ur ují požadavky klientek. Dále teoretická ást popisuje specifika marketingu v porodnictví, podrobn p edstavuje jednotlivé oblasti marketingu na podklad marketingového mixu 4C a rozpracovává zejména témata komunikace a konvenience v porodnicích. Empirická ást se v nuje jak porodnicím, tak jejich klientkám. Je zde popsán marketing p ti porodnic. Data byla získána na základ strukturovaných rozhovor , informací z internetových stránek porodnic a zkušeností klientek v t chto porodnicích. V rámci výzkumu bylo také provedeno dotazníkové šet ení mezi klientkami porodnic a deset hloubkových strukturovaných rozhovor , na jejichž podklad jsou formulovány požadavky klientek porodnic a hlavní nedostatky v rámci pé e. Z výzkumu vyplývá, že pro klientky porodnic je nejd ležit jší napln ní jejich požadavk . P i výb ru je nejpodstatn jší vzdálenost porodnice a zkušenosti ostatních matek. Za hlavní nedostatek v rámci pé e považují klientky nedostate nou komunikaci....
Opera Bouře od Zdeňka Fibicha
Šedivý, Marek ; FARKAČ, Hynek (vedoucí práce) ; PAŘÍK, Ivan (oponent)
Tématem diplomové práce je opera Bouře, op. 40 od Zdeňka Fibicha. Jejím úkolem je objasnit příčiny vzniku díla, jeho genezi, zařazení do kontextu operní tvorby skladatele. Dále zmapování provádění opery Bouře v Čechách a na Slovensku, které je doplněno obrazovou přílohou z vybraných inscenací. Hlavnim těžištěm práce je dramatická analýza opery, kde jsou popsány základní rozdíly mezi Vrchlického libretem a původní předlohou Williama Shakespeara. Práce se zabývá také základní charakteristikou postav a obsahuje seznam příznačných motivů s ukázkami. V závěru diplomové práce nalezneme hudebně-dramatický rozbor třech vybraných míst opery Bouře.
PR v neziskových organizacích
Hrabětová, Lea ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
Hrabětová, L., Public relations v neziskových organizacích. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2017. Cílem diplomové práce je vytvořit metodiku PR pro menší neziskové organizace. Analýzu PR jsem provedla v neziskové organizaci Charita Opava, která naplňuje své poslání, a svou činností ukazuje, že funkční PR dokáže zlepšit image organizace a poskytnout tak solidní základ pro fundraisingové a marketingové aktivity. Bez funkčního PR je systematická realizace fundraisingových aktivit těžko uchopitelná. Metodiku jsem formulovala na základě zjištěných informací z polostrukturovaného rozhovoru s Ivo Mludkem, který má PR v Charitě Opava na starosti, jeho přednášky na téma PR pro organizace, působící v sociálních službách v Charitě Jeseník ze dne 20. 10. 2016 a analýzy veřejně dostupných dokumentů. Klíčová slova: neziskové organizace, public relations v neziskových organizacích, fundraising, cause-related marketing, Charita Opava, PR nástroje
New new bottom billion: Poverty and regional differences in price levels around the world
Šedivý, Marek ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
New new bottom billion: Poverty and regional differences in price levels around the world Author: Marek Šedivý Supervisor: Petr Janský, PhD. Abstrakt Srovnatelné cenové hladiny jsou nezbytným nástrojem pro srovnání ekonomických indikátorů rozdílných států. V dnešní době jsou produkovány následujícími organizacemi - Světovou bankou, Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj a organizací Penn World Tables. Nicméně tyto cenové hladiny jsou poskytovány na národní úrovni a to vzdor tomu, že existence vnitrostátních rozdílů v cenových hladinách byla prokázána. Opominutí vnitrostátních rozdílů v cenových hladinách by mohlo mít za následek vychýlení odhadů ekonomických indikátorů založených na příjmech. Tato práce má za cíl odhadnout míru tohoto vychýlení. Za tímto účelem jsou využity již existující práce zabývající se touto problematikou a existující odhady regionálních cenových hladin. Tyto data jsou využity k sestavení ekonometrického modelu, s jehož pomocí jsou následně odhadnuty regionální cenové hladiny pro vybranou skupinu 21 států, jež jsou následně zkombinovány s daty pocházejícími z průzkumů příjmů poskytnutými organizací Luxembourg Income Study za účelem spočtení Gini koeficientů a procenta lidí žijících pod hranicí chudoby. Oba indikátory jsou spočteny upravené a neupravené o regionální cenové...
Řízení změny v občanském sdružení, případová studie
Dunovská, Kateřina ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
V diplomové práci se zaměřuji na řízení změny v neziskové organizaci ryze dobrovolnického charakteru, neboť funkčnost zejm. těchto organizací je ohrožena z důvodu své snížené schopnosti regulace výkonu, členské základny či odbornosti. Záměrem této práce je ukázat, že za pomoci profesionálních postupů lze vytvořit funkční systém struktury, procesů a řízení takové organizace.
Orchestrální tvorba Klementa Slavického
Šedivý, Marek ; OLIVIERI-MUNROE, Charles (vedoucí práce) ; SVÁROVSKÝ, Leoš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o symfonické tvorbě českého skladatele Klementa Slavického (1910-1999). Úvod práce tvoří životopisné shrnutí a nástin hlavních tvůrčích etap skladatelova života. V následujících kapitolách je již veškerá pozornost věnována jednotlivým symfonickým skladbám, počínaje Moravskými tanečními fantaziemi a čtyřmi symfoniettami konče. Jádro práce tvoří analytický vhled do Rapsodických variací Klementa Slavického, konfrontovaný s výkladem Eduarda Herzoga (Hudební rozhledy 1970). Práce je také pokusem o vyhodnocení a interpretaci dobových svědectví, souvisejících s touto oblastí díla Slavického. Ta se nacházejí zejména v periodickém tisku v podobě recenzí, analýz či rozhovorů se skladatelem. Pozornost je tedy věnovaná dílům jak po stránce formální, tak i z hlediska dobové recepce.
Fundraising neziskových organizací - teorie a praxe
Zatloukalová, Tereza ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Šedivý, Marek (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice fundraisingu, tedy o získávání finančních a nefinančních zdrojů pro neziskové organizace. Zaměřena je především na metody a problematiku individuálního fundraisingu. Praktickou částí práce je aplikace těchto metod při organizaci benefiční akce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ŠEDIVÝ, Milan
4 Šedivý, Martin
6 Šedivý, Matúš
6 Šedivý, Milan
6 Šedivý, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.